حضور ایرانی ها در نمایشگاه کانتون چین چشمگیر است

کانتون چین - کاماپرس
ژیوار

 وقتی در نمایشگاه کانتون چین (نمایشگاه صادرات و واردات) قدم می‌زنید در اکثر سالن‌ها صدای افرادی که فارسی صحبت می‌کنند به گوش می‌رسد و این حجم استقبال از سوی ایرانی‌ها نشان دهنده اهمیت این نمایشگاه خارجی است. این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تجاری در دنیاست که صد و سی و ششمین دوره آن امسال از 24 مهرماه آغاز شده و طی 3 فاز و 3 هفته در شهر گوانجو چین برگزار می‌شود.

به دلیل گستردگی تخصص‌هایی که در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شوند، کمتر شغل و حرفه‌ای است که نتواند در این رویداد نیازهای کاری و تخصصی خود را رفع کند. هرساله هم شرکت‌های متنوعی از اسباب‌بازی و وسایل آشپزخانه گرفته تا محصولات فنی و صنعتی بزرگ در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند. یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه کانتون، ارتباط مستقیم بازرگانان و صنعتگران در حوزه‌های مختلف با تولیدکنندگان است. متقاضیانی که قصد دارند به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر شوند، باید از همین الان نسبت ثبت نام اقدام کنند.

برای اطلاع از جزییات برگزاری این نمایشگاه و راه‌های حضور در آن با محمد امین، کارگزار تخصصی فن بازار ایران و چین، گفت‌وگو کردیم.

وی در رابطه با بهترین زمان برای اجاره غرفه در نمایشگاه کانتون، گفت: اگر شخصی قصد گرفتن غرفه داشته باشد، باید حداقل 6 ماه قبل از زمان برگزاری آن اقدام کند. کانتون جزو نمایشگاه‌های گران دسته بندی می‌شود و از سوی دیگر رسالت این نمایشگاه عرضه محصولات چینی به تجار و صنعتگران دیگر کشورهاست، از این رو مخاطبان اصلی این نمایشگاه بازدیدکنندگان خارجی هستند و معمولا ایرانی‌ها نیز از این نمایشگاه استقبال خوبی می‌کنند.

در نمایشگاه کانتون چه محصولاتی عرضه می‌شود؟

امین با بیان اینکه از نظر گستردگی محصولات و خدمات قابل ارایه، کانتون غنی‌ترین نمایشگاه دنیاست، ادامه داد: کافی است در وبسایت این نمایشگاه چرخی بزنید تا از رسته‌های متنوع محصولات و خدمات مورد ارایه حیرت‌زده شوید. در فازهای یک، دو و سه این نمایشگاه دسته محصولات برق و الکترونیک، وسایل نقلیه، ماشین آلات، ساختمان، ابزارآلات، هدایا، کشاورزی، دکوراسیون داخلی و خارجی، پوشاک و نساجی، غذا و محصولات سلامتی، کالاهای ورزشی و لوازم سفر و بسیاری محصولات دیگر عرضه می‌شود.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

کشورهای فعال در نمایشگاه کانتون

نمایشگاه کانتون در 3 فاز و دو فصل بهار وپاییز برگزار می‌شود و امین در پاسخ به اینکه کدام فاز مهم‌تر است، اظهار کرد: نمی‌توان گفت کدام یک از فازها مهم‌تر است. تمامی فازها متقاضی خاص خود را دارد و حتی برخی تجار و صنعتگران از دو فاز یا هر سه فاز این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

کارگزار تخصصی فن بازار ایران و چین، در رابطه با کشورهای دارای حضور فعال در این نمایشگاه، افزود: علاوه بر شرکت‌های چینی که بیشترین حضور را در این نمایشگاه دارند، به دلیل حجم بالای مخاطب، از کشورهای دیگر از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان، آمریکا، اندونزی، هند، کره‌جنوبی، ژاپن، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

نمایشگاه کانتون چین-کاماپرس

دستاوردهای نمایشگاه کانتون برای شرکت کنندگان

اینکه نمایشگاه کانتون چه دستاوردی برای شرکت‌کنندگان و بازرگانان تجاری دارد، یکی دیگر از سوالات کاماپرس بود که امین در پاسخ گفت: به طور کلی نمایشگاه ارزان‌ترین روش بازاریابی و تامین کالا و خدمات است. نمایشگاه ارتباط مستقیم و بدون واسطه‌ای را بین خریداران و فروشندگان ایجاد می‌کند که به نفع هر دو گروه است و به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود. اگر تجار و صنعتگران بخواهند به صورت مستقیم و انفرادی و بدون استفاده از فرصت نمایشگاه با تامین کنندگان مختلف ارتباط بگیرند بسیار زمان‌بر و هزینه‌‌بر خواهد بود.

وی در خصوص تورهای پیشنهادی برای سفر به چین گفت: به طور میانگین هزینه حضور در هیات‌های تجاری که به این نمایشگاه اعزام می‌شوند، حدود 900 دلار به اضافه هزینه پرواز است. اما می‌توان با ثبت‌نام در تورهای اقتصادی که شروع قیمت آن 660 دلار است نیز برای بازدید از این نمایشگاه و استفاده از این فرصت اقدام کرد. به همین منظور سفرهای اقتصادی نیز برای بازدید از این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است، تا افراد بیشتری بتوانند از مزایای این رویداد بزرگ تجاری بهره‌مند شوند.

کانتون؛ بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری دنیا

امین در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه کانتون بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری در دنیاست که قدمت آن به 72 سال پیش برمی‌گردد، تصریح کرد: باید نگاه ویژه‌ای به نمایشگاه‌های چین به ویژه کانتون داشت. رسالت اصلی این نمایشگاه برای خارجی‌ها ایجاد ارتباط با تامین کنندگان کشور چین است.

برای سفر به چین جهت حضور در این نمایشگاه، ثبت‌نام زود هنگام در هیات‌های تجاری از اهمیت زیادی برخورداراست که امین در توضیح آن گفت: با توجه به تقاضای بالای سفر به چین در ایام این نمایشگاه، تهیه زود هنگام بلیط پرواز بیشترین اهمیت را دارد و هرچه به زمان نمایشگاه نزدیک‌تر می‌شویم قیمت بلیط‌ها افزایش یافته و گاهی پیدا کردن هتل مناسب نیز با دشواری همراه است. همچنین با توجه به تجربیات سال‌های قبل، تجار و صنعتگران ابتدا سفری یک هفته‌ای را برنامه ریزی می‌کنند اما پس از حضور در چین و بازدید از نمایشگاه پرواز بازگشت خود را به تعویق می اندازند تا با حضور بیشتر در چین بتوانند از فرصت‌های تجاری آن استفاده کنند.

انتهای پیام

روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز