سوددهی بورس تا آبان ماه با شیب تند ادامه دارد

تور لحظه آخری-کاماپرس

با تحلیل معاملات بازار سرمایه در دو سه ماه گذشته انتظار می رود که رشد سود بورس تا آبان ماه با شیب تند همراه باشد و پس از آن تا پایان سال، این روند صعودی، نوسان‌های بسیاری را تجربه کند.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان بازار سرمایه، معتقدند سهم‌های بنیادی از شانس بیشتری برای رشد برخوردارند و به طور حتم صعودی خواهند بوند، ضمن اینکه به طور کلی سیر معاملات  و سود بورس تا زمان تداوم واگذاری دارایی‌های دولت، صعودی می ماند، اما این سیر مانند دو ماه گذشته مداوم نخواهد بود، از آبان ماه به بعد هم، بازار سرمایه فراز و نشیب های بسیاری خواهد داشت و در آن زمان دولت باید برای جلوگیری از خروج نقدینگی‌های موجود در بازار ورود کند.
به گفته یکی از کارشناس بازار سرمایه، بورس همچنان نخستین بازار برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، مزایای سرمایه‌گذاری در بورس قابل مقایسه با دیگر بازارها نیست، بازارهایی مانند سکه و ارز با ریسک‌هایی مانند نقدشوندگی، نگهداری و سرقت مواجه هستند در حالی که با چنین مسایلی در بازار سرمایه مواجه نیستیم و این بازار در بین سرمایه‌گذاران به عنوان بازاری ایمن تلقی می‌شود.
بهزاد احمدی نسب ادامه می دهد: با توجه به رشد بی‌سابقه‌ای که در دو ماه گذشته در بورس شاهد بودیم اکنون سطح توقعات سرمایه‌گذاری در این بازار افزایش یافته و سرمایه‌گذاران با کوچکترین اصلاحی در این بازاربه سمت فروش پیش خواهند رفت.

بازدهی 60 درصدی بورس

این کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایرنا اظهارمی کند: امیدواریم دولت این موضوع را برای سرمایه‌گذاران تفهیم کند که بازار سرمایه نمی‌تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، بازدهی ۶۰ درصدی را در اختیار آنها قرار دهد.
احمدی نسب تصریح می کند: بازار سرمایه ممکن است با برخی نوسان‌ها همراه باشد اما معقول‌ترین میزان بازدهی در کوتاه مدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است و سرمایه‌گذاران نباید به سرعت تصمیم به عرضه سهام در بازار بگیرند.
او می افزاید: در صورت ورود سرمایه‌های مردم به سمت بازار مسکن، طلا و سکه افزایش قیمتی ایجاد می‌شود که دیگر قابل کنترل نیست و قیمتی که در بازار مسکن به طور متوسط متری بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان یکباره تا ۲۵ میلیون افزایش می‌یابد.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز