‌ پیروزی ترامپ در نظرسنجی از ایرانیان قطعی است

‌بر اساس نتایج نظرسنجی شرکت آمریکایی گالوپ از ایرانیان، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعی است.
به گزارش کاماپرس، مؤسسه گالوپ که یکی از معتبرترین موسسه های نظرسنجی در جهان است در جدیدترین نظرسنجی میزان اعتماد ایرانیان به دولت آمریکا و همچنین نسبت آنها با تصمیمات این دولت را به سنجش گذاشته است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد تأیید رفتار دولت آمریکا در نگاه ایرانیان افت زیادی داشته و نگاه ایرانیان به حاکمیت آمریکا در سال‌های گذشته به کلی تغییر کرده است.اما با این دیدگاههای متفاوت خیلی از ایرانی ها با اینکه دوست دارند بایدن انتخابات را ببرد اما فرد پیروز انتخابات را ترامپ می دانند.

ایرانی ها چقدر کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا را می شناسند؟

بر اساس افکارسنجی ایسپا، از هر 10 شهروند ایرانی، فقط سه نفر از کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا اطلاع دارد و 36.7 درصد از شهروندان ایرانی مطلع از انتخابات آمریکا، پیروزی بایدن را برای کشور بهتر می‌دانند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به‌منظور سنجش وضعیت افکار عمومی ایران درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، یک نظرسنجی انجام داده است. بخش اول نظرسنجی به میزان اطلاعات ایرانیان از انتخابات آمریکا مرتبط است که نتایج می‌گوید از هر چهار شهروند ایرانی، سه نفر به میزان کم اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیگیری می‌کنند. از پاسخ‌گویان سؤال شد «تا چه میزان اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا را دنبال می‌کنند؟»، از مجموع افراد تشکیل‌دهنده نمونه این نظرسنجی، 76.4 درصد گفته‌اند اخبار مربوط به این انتخابات را در حد «خیلی کم و کم» پیگیری می‌کنند؛ 9.3 درصد گفته‌اند در حد متوسط پیگیر این اخبار هستند و تنها 10.9 درصد از پاسخ‌گویان در حد «زیاد و خیلی زیاد» آن را دنبال می‌کنند.

میزان پیگیری اخبار مربوط به انتخابات آمریکا در میان کسانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، بیش از افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی است. همچنین جوانان (افراد 18 تا 29 سال) کمتر از سایر گروه‌های سنی اخبار را پیگیری می‌کنند. گفتنی است مردان بیش از زنان پیگیر اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا هستند.

ایرانی ها دوست دارند بایدن پیروز شود

از نکات مهم این نظرسنجی موسسه گالوپ، میزان علاقه ایرانیان به پیروزی نامزد حزب دموکرات جو بایدن است، اما گمان می‌کنند نامزد حزب جمهوری‌خواه پیروز انتخابات می‌شود.

به گزارش شرق نتایج ایسپا دراین‌باره می‌گوید: «از کسانی که از کاندیداتوری دست‌کم یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا مطلع بوده‌اند، پرسیده شده است دوست دارند کدام‌یک از کاندیداها در انتخابات ر‌أی بیاورد؟ 49.3 درصد پاسخ‌گویان اعلام کرده‌اند برایشان فرقی نمی‌کند چه کسی در این انتخابات پیروز شود؛ 27.4 درصد متمایل به انتخاب بایدن و 14.5 درصد متمایل به انتخاب ترامپ بوده‌اند. 8.8 درصد پاسخ‌گویان نیز گفته‌اند دوست ندارند هیچ‌کدام از کاندیداهای اصلی انتخاب شوند. بین گروه‌های مختلف سنی و تحصیلی در پاسخ به این پرسش تفاوت معناداری وجود ندارد».

علاوه ‌بر این، بیشتر شهروندان ایرانی مطلع از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، پیش‌بینی می‌کنند دونالد ترامپ پیروز خواهد شد. از پاسخ‌گویانی که در جریان انتخابات آمریکا و نامزدهای آن قرار داشته‌اند، پرسیده شده «به نظر شما کدام‌یک از این افراد برنده انتخابات خواهد شد؟»، 56.6 درصد آنها گمان می‌کنند ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد و 20.6 درصد نیز احتمال می‌دهد بایدن برنده انتخابات باشد. 22.8 درصد پاسخ‌گویان نیز گفته‌اند نمی‌دانند چه کسی در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب خواهد شد. در میان گروه‌های سنی، افراد زیر 50 سال بیش از مسن‌ترها گمان می‌کنند ترامپ برنده انتخابات می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “‌ پیروزی ترامپ در نظرسنجی از ایرانیان قطعی است

  1. سیب گفته:

    منم دوست دارم آمریکا بلکل نابود بشه که هرچی میکشیم از دست آرمریکایی جماعت هست همشون از سر و ته یه گوهی هستند اگر بهترین آدم تو آمریکا بیارن باز هم به ایرانی ها و مسلمون ها ستم میکنند خدا لعنشون کنه که گوش به فرمان رژیم صهونیستی هستند بدون اجازه اونا حتی آب هم نمیخورند

  2. صدای ملت گفته:

    فقط دلالها چه از دولت و چه مردم دوست دارند ترامپ در بیاد اما مردم که بهشون از دو طرف ظلم شده خواهان بایدن هستند با توکل برخدا در میاد

  3. علی گفته:

    برای ما فرقی نمی کنه کی برنده انتخابات آمریکا بشه، ما یکی از غنی ترین کشور ها در میزان معادن و ثروت های زیر زمینی و آب و هوا هستیم ام حیف و صد حیف که هر کی سر کار میاد نگاهش به اون ور مرزهای این مملکت است به جای اینکه اونها با داشتن این همه ذخایر ما بیان التماس ،ما باید بریم التماس اونها ،تا زمانی که ما یک کشور مصرف کننده باشیم و صادر کننده مواد خام وضع ما همینه که هست آرام و و بایدت فرقی برای این مملکت نمیکنن اونها هر کاری میکنن برای منفعت هر چه بیشتر مملکت خودشونه ای کاش مجریان و مسئولان ما هم این چنینی نگرشی داشتند ،اگر همه مسئولان مطیع حرف رهبر بودند و در مسیر سخنان ایشان حرکت می کردند در این زمان اونها بودند که سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ما برای آنها مهم بود نه ما

  4. علیرضا علی کرمیان گفته:

    خداشردشمنان مردم ایران رابه خودشان برگرداند چه آمریکای ستمگر که بااعمال تحریم نان مردم بی گناه را بریده وچه دزدان داخلی که بااحتکار اختلاص گرانی و سوئ مدیریت روزگارمردم راسیاه کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز