ترامپ به دنبال دیدار با رهبری ایران است

استاد علوم سیاسی دانشگاه جورج میسون آمریکا معتقد است ترامپ به دنبال دیدار با رهبری ایران است.
به گزارش کاماپرس، خیلی از مردم دنیا منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هستند. انتخاباتی که به عنوان پر حاشیه ترین انتخابات این کشور لقب گرفته است.یک طرف داستان ترامپی است که در نطقهای انتخاباتی اش گفته اگر دوباره رای بیاورد تحریمهای ایران را بیشتر می کند و طرف دیگر جو بایدنی است که خیلی ها معتقدند اگر او رئیس جمهور شود دوباره آمریکا به برجام باز می گردد. اما نتیجه انتخابات آمریکا چه تأثیری بر روابط میان تهران و واشنگتن می گذارد؟

ترامپ پیروز شود، وضع بدتر می شود

مارک کتز استاد علوم سیاسی دانشگاه جورج میسون آمریکا در این باره می گوید:« اگر بایدن انتخاب شود، آمریکا به برجام بازمی‌گردد. این مسئله با استقبال تهران هم روبه‌رو می شود. با این حال فکر نمی‌کنم ایران و آمریکا در دوره بایدن هم بتوانند اختلافات خود بر سر مسائل منطقه‌ای را پشت سر بگذارند.

اگر ترامپ پیروز شود که هیچ امیدی به بهبود روابط و حل اختلافات نخواهد بود؛ اگرچه به‌نظر می‌رسد ترامپ واقعا فکر می‌کند ایران به‌دنبال رسیدن به یک توافق جدید با اوست. جان بولتون هم اینگونه فکر می‌کرد. ترامپ به‌دنبال یک دیدار با رهبری ایران است؛ مثل همان چیزی که در ماجرای کره‌شمالی و دیدار با رهبر این کشور شاهدش بودیم. اما ایران و کره‌شمالی خیلی با هم فرق دارند. دیدار با ترامپ به‌هیچ‌وجه در ذهن رهبری ایران نیست.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

به گزارش روزنامه همشهری استاد علوم سیاسی دانشگاه جورج میسون آمریکا درباره این شائبه که ممکن است انتخابات امسال در روز سوم و چهارم نوامبر تمام نشود و احتمالا اعلام نتیجه با اعتراض و درگیری‌های خیابانی همراه خواهد بود؛ می گوید:« امیدوارم این اتفاق نیفتد اما به‌هرحال این امکان وجود دارد. هرچه فاصله بایدن با ترامپ در نتیجه نهایی بیشتر باشد، احتمال وقوع درگیری‌ و شورش‌های خیابانی هم کمتر می‌شود.

بنابراین او به یک پیروزی قاطع نیاز دارد. مؤسسه بروکینگز اخیرا در گزارشی هشدار داده که احتمال وقوع درگیری‌ها بعد از انتخابات زیاد است. بر این اساس، چالش بعدی، مهار شورش‌های خیابانی متاثر از انتخابات و جلوگیری از گسترش آنهاست. بروکینگز معتقد است کلید حل این بحران، در دست دونالد ترامپ است و البته سابقه نشان داده که او تمایلی به حل این بحران ندارد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

11 دیدگاه برای “ترامپ به دنبال دیدار با رهبری ایران است

  1. امید گفته:

    ما گردن این آشغال کثافت را جدا میکنیم
    مرگ بر دشمن داخلی
    مرگ بر دکتر های دروغین
    خدایا آتش جهنمت را بر دزدان داخلی گداخته تر گردان
    خدایا آبروی ظالمان داخلی را ببر

  2. متین گفته:

    برای ایران فرقی نمیکند بایدن یا ترامپ ! مشکلات اقتصادی ایران؛ همانطور که مقام ولایت فرمودند در داخل کشور قابل حل شدن است ما فقط نیاز به رئیس جمهور و مسولین لایق داریم… به ولای علی اقتصاد ما دست آمریکا نیست خودمون میتونیم مشکلات رو حل کنیم ما مشکلات داخلی داریم..

  3. احمد گفته:

    مرگ و نفرین بر ترامپ، هیچ انسان شرافتمندی ماجرای شهادت سردار سلیمانی را فراموش نمی کند و تا انتقام آن از ترامپ گرفته نشود آرام نمی گیرد.

  4. حسین گفته:

    الان کجایه این خبر مرگ و نفرین داره،آقاجان این نظر یک استاد دانشگاه ست،دشمن داخلی صیغه ایه😷😷

  5. ناشناس گفته:

    سلام قرآن کریم در سوره بقره آیه 120 ارتباط ما با سران شرک را معلوم میکند و می فرمایند آنها هرگز از ما راضی نمی شوند تا اینکه از آیین و دین آنها تبعیت کنید. مرگ بر شیطان بزرگ مرگ بر منافقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز