۹ نکته خواندنی درباره لقمان

داروسازی لقمان

شرکت داروسازی لقمان بیش از 50 سال است که با شعار «لقمان، حکمت کیفیت» در زمینه‌ی داروسازی و ارتقا سلامت جامعه، گام برمی‌دارد.

رنگ آبی نشان تجاری این شرکت نیز حاکی از قدرت و اعتماد است.

از این رو کاماپرس برآن است تا این شرکت را بیشتر و بهتر به فعالان و صنعتگران عرصه دارو و درمان معرفی کند؛

۱. شرکت دارویی لقمان در سال 1347 با نام شرکت سهامی صنایع دارویی بین المللی «آی.دی.آی» فعالیت خود را آغاز کرد. با وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 این شرکت به تملک دولت درآمد و تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت.

۲. در سال 1362 نام «آی.دی.آی» دوباره به شرکت داروسازی لقمان، سهامی خاص، تغییر یافت.

راز آسمان پایتخت

۳. در سال 1371 با تغییر ماهیت این شرکت به سهامی عام، در بورس با نماد «دلقما» پذیرفته شد. سهام این شرکت در آغاز تاسیس 600 میلیون ریال بود و در سال 1398 به 675 هزارمیلیون ریال رسید.

۴. از سهامداران لقمان می‌توان به موسسه جامعه الامام صادق با دارا بودن 70.5% سهم و شرکت طاهر ایران با 14.5% سهم اشاره کرد.

۵. اکنون مدیریت این شرکت را حمید مصطفوی برعهده دارد. مصطفوی دارای مدرك داروسازی از دانشگاه كارديف ولز است که پيش از اين به مدت ۱۰ سال مديریت شركت‌های داروسازی آترا، اكسير و سبحان انكولوژی را به عهده داشته است.

۶. یک پروژه و طرح در حال توسعه این شرکت، انسولین است. فرآورده‌های دارویی این شرکت شامل بیش از 130 مورد اشکال مختلف دارویی از قبیل قرص، کپسول، ویال، شربت، سوسپانسیون، ساشه و … در گروه‌های مختلف آنتی‌بیوتیک-شامل ماکرولید، سفالوسپورین، بتالاکتام و پنم‌ها- و غیرآنتی‌بیوتیک است.

۷. شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با تکیه بر نیروی متخصص و ماشین‌آلات به روز، محصولات خود را با رعایت اصول جی.ام.پی تولید می‌کند.

۸. این شرکت تاکنون موفق به دریافت گواهینامه‌هایی از شرکت‌های معتبربین‌المللی همچون کوالیتی آستریا و آی.کیونت شده است.

۹. از توزیع‌کنندگان شرکت دارویی لقمان می‌توان شرکت پخش فردوس، شرکت طب نوین، شرکت قاسم ایران، شرکت داروگستر یاسین، شرکت سهاپخش هلال و شرکت بهرسان داروپخش را نام برد.

مرتبط با : داروسازی لقمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز