یارانه پردرآمدها حذف می شود

لست سکند

در بند یک تبصره 14 لایحه بودجه سال آینده آمده است که یارانه سه دهک بالای درآمدی جامعه از لیست یارانه بگیران حذف شود

به گزارش کاماپرس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با کلیه بانک های اطلاعاتی که در اختیار دارد و بنا به معیارها و مولفه های تعیین شده در لایحه بودجه افراد پردرآمد را شناسایی و یارانه آن ها را حذف کند.

ایلنا نوشت، وزارت کار بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: الزام در مورد حذف یارانه دهک‌های پردرآمد اقدام مثبتی است و باید انجام می‌شد. بهتر است به جای پرداخت یارانه نقدی، خدمات خوبی به مردم ارائه شود اما اگر قرار به این است یارانه نقدی داده شود بهتر است به کسانی تخصیص پیدا کند که واقعا به آن نیاز دارند.

مهراد عباد در گفت‌وگو با ایلنا در مورد حذف سه دهک پردرآمد جامعه از فهرست یارانه‌بگیران براساس بودجه سال آینده اظهار داشت: از قبل نیز دهک‌های بالای جامعه از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده بودند. الزام در مورد حذف این دهک‌ها اقدام مثبتی است و باید انجام می‌شد.

راز آسمان پایتخت

روش شناسایی دهک‌های پردرآمد

وی افزود: شناسایی دهک‌های پردرآمد موضوع بسیار مهمی است، روش شناسایی کنونی روش بادقت بالایی نیست، بهتر است روش‌های دیگری به راه‌های کنونی اضافه شود تا درآمد افراد تشخیص داده شود.

برای مثال یکی از ملاک‌ها برای تشخیص، گردش مالی، مالکیت خانه یا خودرو بود. افراد ثروتمند زیادی وجود دارند که برای فرار مالیاتی یا مسائل دیگر دارایی به نام خود ندارند و گردش مالی را هم به نام خود انجام نمی‌دهند. با روش کنونی به اینها یاران پرداخت می‌شود درحالی که نیازی به آن ندارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “یارانه پردرآمدها حذف می شود

  1. ناصر گفته:

    مگر این سه دهک تا حالا یارانه می گرفتند ؟؟که حالا باید حذف شوند من و اطرافیان من بازنشسته هم بودیم همان ماههای اول قطع شد چطور حالا ؟؟؟؟

  2. علی گفته:

    واقعا واقعی نیست .مثلا خودم .به اصطلاع مدیر یک شرکت کوچک ساختمانی هستم که در حال ور شکستگی است پیمانی دارم با 17/60 مینوس سال 97 حدود 150 میلیون بدهکار تامین اجتماعی وبیشتر از این بدهکار اداره مالیاتی وخیلی بیشتر از اینها به بازار وعوامل بدهکار هستم قطعا برای خرجی خانواده با مشکل روبروهستم چهار فرزند مهندس بیکار دارم که یکی از آنها یک بچه هم دارد .فقط وفقط به اتکا اینکه گردش مالی دارم که آنهم مربوط به صورت وضعیتهاییست که هر بار بعد چهار ماه معطلی پرداخت می شود .. یارانه معیشتی به ما تعلق نمی گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز