کنکور گران شد

لست سکند

هزینه خرید دفترچه و ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش 17 هزار تومان گران شد.

به گزارش کاماپرس، دولت به تازگی تصمیم به گرانی هزینه خدمات کنکور گرفته است، بر این اساس هزینه شرکت در آزمون سراسری سازمان سنجش و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۰ مشخص شد.

با تصمیم دولت، هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون‌های هزینه آزمون سراسری در سال ۱۴۰۰، ۵۴ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه این آزمون در سال ۹۹، ۳۷ هزار تومان و هزینه آزمون سراسری سال ۹۸؛ ۳۷ هزار ۵۰۰ تومان بوده است

همچنین هزینه آزمون آزمون سراسری خارج از کشور که در سال جاری معادل ۶۰۰ هزار تومان بوده به ۱ میلیون تومان افزایش یافته است!

هزینه های کلاس های کنکوری

راز آسمان پایتخت

هر چند برگزاری و شرکت در کلاس های کنکوری ربطی به سازمان سنجش پیدا نمی کند اما هزینه هایی شرکت در کلاس های آموزشی را هم باید به هزینه های شرکت و قبولی در کنکور به حساب آورد.

بررسی‌های میدانی در سطح شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ نشان می‌دهد تبلیغات کنکور جزو لاینفک چیدمان شهری در ایران شده اند، تجارت پرسود چاپ کتاب‌های کمک آموزشی و برگزاری کلاس برای دواطلبان از دیگر راه های کسب درآمد از کنکور است.

برآوردها نشان می دهد این افراد هستند که چرخ این تجارت را به حرکت در می آورند. انها که با رویای پذیرش در رشته‌های خوب برای حضور در کلاس های کنکور هزینه هایی بالا پرداخت می کنند .

 کمک آموزشی پرمخاطب‌ترین رشته‌ها چقدر هزینه برمی‌دارد؟

گروه تجربی با تراکم شدید مخاطبان روبروست . امارها نشان می دهد بیش از ۶۳۷ هزار داوطلب در گروه تجربی ثبت نام کرده اند . بالا بودن رقابت در این رشته سبب شده است هزینه کلاس‌های کمک اموزشی در این بخش بالا باشد . محاسبات نشان می دهد حداقل هزینه موردنیاز برای شرکت در کلاس‌های کمک آموزشی ۲۰ میلیون تومان است که این رقم در وضعیت متعارف حتی به ۱۵۰ میلیون تومان نیز قابل افزایش است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز