کدام کارگران بیشتر در معرض بیکاری کرونایی هستند؟

بیکاری
لست سکند

بر اساس گزارش یک سازمان بین المللی، کارگران مشاغل مرتبط با خدمات گردشگری و هتلداری، رستوران‌ها و ارائه دهندگان خدمات غذا، خرده فروشی ها و فروشگاه های کوچک محلی، برخی بخش های صنعتی از جمله صنعت حمل و نقل و همچنین خدمات تجاری از جمله بخش هایی هستند که بیشترین آسیب را از کرونا می بینند و با خطر بیکاری مواجه اند.

به گزارش کاماپرس، سازمان بین‌المللی کار در گزارش ۷ آوریل (۱۹ فروردین‌) خود اعلام کرد: انتظار می‌رود اختلال ایجادشده توسط  پاندمیک ویروس کرونا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی چیزی معادل کار ۱۹۵ میلیون کارگر تمام‌وقت را از بین ببرد که معادل ۶٫۷ درصد از کل ساعات کاری در جهان است.

حیات و تغذیه خانواده های کارگران روزمزد در خطر است

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار از هر پنج کارگر در سطح جهان، بیش از 4 نفر آنها از تعطیلی‌های کرونایی تأثیر گرفته‌اند و بیکاری بسیاری از آنها را تهدید می کند. کارگران روزمزد بخش غیررسمی که ۶۱ درصد از نیروی کار جهانی یا دو میلیارد نفر را تشکیل می‌دهند، در صورت از بین رفتن شغل‌های خود و بیکاری، از هیچ گونه حمایت از جمله بیمه بیکاری برخوردار نیستند و حتی برای زنده ماندن و تغذیه خانواده‌های خود به پشتیبانی پولی نیاز دارند.

راز آسمان پایتخت

«گای رایدر» مدیرعامل سازمان بین المللی کار در بیانیه ای که توسط این سازمان منتشر شد، اعلام کرد: کرونا با پیامدهای فاجعه بار پیش رو در انتظار کارگران و فعالیت های اقتصادی است و این وضعیت در اقتصاد‌های توسعه یافته و اقتصاد‌های در حال توسعه با اثرات متفاوت ولی به هر صورت بسیار شدید مشاهده خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان بین اللملی کار تاکید کرد: همه کشورها نیازمند اقدامات سریع و قاطعا و همکاری نزدیک با یکدیگر برای کنترل پیامدهای فاجعه بار اقتصادی کرونا از جمله بیکاری هستند چرا که اقدامات درست و فوری می‌تواند اقتصاد و مشاغل را در کشورهای مختلف حفظ کند و هر گونه کم کاری و اهمال در این زمینه می تواند به فروپاشی اقتصادی کشورها بینجامد.

شایان ذکر است سازمان بین المللی کار در نیمه ماه مارس، پیش بینی کرده بود اپیدمی کرونا در جهان، می ‌تواند آثار مخربی بر ۳.۳ میلیارد شغل در جهان بجا بگذارد و ۲۵ میلیون نفر را بیکار کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز