کانال سوئز به دلیل نفرین فراعنه بسته شد؟

لست سکند

بعد از بسته شدن کانال سوئز بعضی از مصریان در فضای مجازی دلیل بسته شدن این آب راه حیاتی را نفرین فراعنه مصر عنوان کردند.

به گزارش کاماپرس، بسته شدن کانال سوئز به غیر از میلیاردها دلار ضرر و زیان برای کشورهای اروپایی و آسیایی، شایعات زیادی را هم به همراه داشته است. با اینکه چند روز از باز شدن این کانال و به نوعی مهمترین گذرگاه آبی می گذرد، اما هنوز بعضی از مصری ها معتقدند نفرین فراعنه باعث شده این کانال بسته شود و در آینده هم باز ممکن است نفرین آنها دامن کشتی های این آب راه را بگیرد.

لعنت فراعنه در چند روز گذشته سوژه داغ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در مصر است. مصریان حتی معتقدند حادثه قطار سوهاگ در ۲۶ مارس در جنوب مصر که باعث مرگ حداقل 19 نفر شد، به دلیل لعنت فراعنه اتفاق افتاده است و کشتی که در کانال سوئز از مسیرش منحرف شده هم به نفرین فراعنه گرفتار شده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما گروهی هم اظهار داشتند این حرف‌ها واقعیت ندارند و چیزی جز افسانه‌های بدون بنیان نیستند و این موضوع هیچ ارتباطی با موضوع حمل مومیایی‌های سلطنتی در یک موکب از سمت موزه مصر به موزه تمدن ندارد.

راز آسمان پایتخت

نفرین فراعنه افسانه است
زاهی هواس، متخصص آثار باستانی مصر معتقد است که لعنت فراعنه ساخته ذهن بعضی از مردم مصر است و واقعیت ندارد. او در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که ایده نفرین فراعنه بعد از انتقال مومیایی‌ها به موزه تمدن شروع شده و نفرین فراعنه فقط یک افسانه است.

او همچنین توضیح داد همه حوادثی که برای کاشفان آن قبرستان فرعونی اتفاق افتاده تصادفی محض است و چیزی جز این نیست و دلیل اصلی مرگ برخی از دانشمندان پس از افتتاح مقبره‌های باستانی میکروب‌های سمی بود که در مومیای های کشف شده وجود داشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز