کام سهامداران بورس امروز هم تلخ شد!

تور لحظه آخری-کاماپرس

سرانجام شاخص کل بورس از کانال 1.5 میلیون واحدی پایین آمد و هم اکنون به مقدار یک میلیون و 496 هزار و 159 واحدی رسیده است. شاخص کل هم وزن نیز سقوط 7 هزار و 466 واحدی را تجربه کرد و حالا در محدوده 446 هزار و 893 واحدی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در بازار بورس امروز یک میلیون و 799 هزار و 830 معامله انجام شده که ارزش آن‌ها 190 هزار و 490 میلیارد ریال بود. ارزش معاملات خرد بازار هم با رشد 11 درصدی که نسبت به روز قبل داشت به رقم 139 هزار و 930 میلیارد ریال رسید. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در مقایسه با پایان روز کاری گذشته، 30 درصد افزایش پیدا کرد و 6 هزار و 840 میلیارد ریال شد. ارزش صف‌های فروش هم 90 درصد کاهش پیدا کرد و در پله 2 هزار و 540 میلیارد ریالی قرار گرفت.

نمادهای «فارس»، «شستا» و «میدکو» بیشترین تاثیر را در شاخص کل امروز بازار بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی روز جاری بازار بورس هم مربوط به نمادهای «کحافظ»، «شسپا» و «وتوس» بود.

راز آسمان پایتخت

بازار در حال اصلاح است؟

کارشناسان بازار سرمایه از ماه گذشته نسبت به امکان ریزش و اصلاح بازار سهام در شهریورماه هشدار داده بودند. دلایل زیادی برای ریزش بازار در روزهای اخیر وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوسانات نرخ ارز و اقدام دولت برای ساخت مسکن ارزان قیمت و اجبار شرکت‌های سیمانی برای تامین مصالح ساختمانی با نرخ مناسب اشاره کرد.

آن‌ها معتقدند بعد از شکل گیری روند صعودی و بالا رفتن مقدار شاخص کل، به وجود آمدن روند اصلاحی کاملا طبیعی است. در واقع لازمه هر صعودی، شکل‌گیری ریزش‌های مقطعی است. به همین دلیل کارشناسان به سهامداران توصیه می‌کنند در خروج از بازار سرمایه عجله نداشته باشند و درگیر هیجانات نشوند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز