کاربرد ورق سیاه در صنعت

ورق سیاه یا ورق گرم، نوعی ماده اولیه در صنعت ساختمان است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به دوام و ظرفیت باربری بالای آن اشاره کرد. به لطف شکل‌پذیری مطلوب می‌توان از این محصول فولادی در بسیاری از صنایع استفاده کرد. ورق گرم یکی از متنوع ترین محصولات فولادی در صنعت است. کاماپرس در ادامه به ارائه ویژگی‌ها و قیمت ورق سیاه و کاربرد آن در انواع صنایع پرداخته است.

هنر و معماری

ورق سیاه پس از فرآوری کامل و صاف شدن سطح آن می‌تواند با انواع روش‌ها پرداخت شود که این روش‌ها بر قیمت ورق سیاه تاثیرگذار است. به طور کلی، ورق نورد گرم امکان فرآیند پرداخت را به طور منحصر به فردی ارائه می‌کند و به همین دلیل از این ماده ایده‌آل برای انواع سازه‌های هنری مانند ساخت مجسمه‌های فلزی استفاده می‌شود. معماران همچنین ورق نورد گرم را برای ایجاد طرح‌های خاص در پروژه‌های خود ترجیح می‌دهند. این محصول فولادی از نظر زیبایی در محیط‌های صنعتی و مدرن جذابیت و کاربرد بالایی دارد. از دیگر موارد کاربردی ورق سیاه می‌توان به ساخت تیرهای چراغ، قفسه‌بندی، نرده‌ها و امثال آن اشاره کرد.

موتورها و قطعات خودرو

از فولاد نورد گرم می‌توان در صنعت خودروسازی استفاده کرد و معمولاً برای ساخت قاب خودرو، اجزای موتور و چارچوب صندلی کاربرد دارد. در این موارد، فولاد نورد گرم نیاز به پردازش بیشتری دارد تا در برابر خوردگی و حرارت معمول در خودرو مقاومت کند. این فرآیند به عنوان روغن‌کاری نیز شناخته می‌شود که برای افزایش مقاومت در برابر زنگ‌زدگی صورت می‌گیرد و از مزایای بیشتری نظیر امکان رنگ‌آمیزی برخوردار است. لازم به ذکر است که ورق سیاه در ساخت هواپیما و تجهیزات فضایی نیز کاربردهای زیادی دارد.

ورق سیاه در خودروسازی-کاماپرس

ورق سیاه در صنایع نظامی

صنایع نظامی نیز از کاربردهای ورق سیاه بی‌بهره نیست. استحکام بالای ورق سیاه باعث شده که به طور گسترده از آن در ساخت تانک، جیپ، کامیون، هلی‌کوپتر و جت استفاده شود. نیروی دریایی در ساخت کشتی و تعمیرات دریایی از این محصول پرکاربرد استفاده‌ می‌کند.

راز آسمان پایتخت

تجهیزات کشاورزی و معدن

این نوع فولاد به دلیل استحکام و شکل‌پذیری بهبود یافته، در تجهیزات کشاورزی و معدنی کاربرد زیادی دارد. این قابلیت به سازندگان اجازه می‌دهد که با استفاده از فولاد نورد گرم هر چیزی از خمش‌های ساده گرفته تا کشش‌های پیچیده را بسازند. به طور کلی، می‌توان از ورق سیاه در ساخت سیلوها و تجهیزاتی مانند بیل، چنگک، دروگرها و تراکتورها استفاده کرد. معمولاً برای ساخت اجزای موتور و میله‌های گروسر نیز از این ورق استفاده می‌شود.

پل‌ها و زیرساخت‌ها

استحکام و قابلیت ورق نورد گرم برای شکل‌دهی در قطعات بزرگ، آن را به گزینه‌ای عالی برای پروژه‌های مربوط به ساخت‌وسازهای زیرساختی مانند پل‌ها تبدیل کرده است. ورق گرم اغلب برای ساخت مقاطع سازه‌ای و همچنین اجزایی مانند عرشه شبکه و اتصالات انبساط استفاده می‌شود.

حمل و نقل مواد

سازندگان ترجیح می‌دهند از ورق نورد گرم برای کاربردهای خاص جابه‌جایی مواد مانند قطعات برای کامیون‌های چنگال، تراموا، جرثقیل‌ها و آسانسورها استفاده کنند. این نوع فولاد به طور معمول برای ساخت قاب، ریل، میله اتصال و نظایر آن استفاده می‌شود.

انتقال آب

ورق گرم یا ورق سیاه برای کارهایی نظیر انتقال آب – مانند ساخت لوله – محصولی ایده‌آل است. فولاد نورد گرم همچنین می‌تواند برای ساخت اجزای دیگر مانند کوپلینگ لوله و بخش اسپیگوت استفاده شود.

ورق سیاه-کاماپرس

دریافت مشاوره و قیمت ورق سیاه در مجموعه مهدفولاد

متناسب با پروژه یا کاربرد فلزی متقاضی، استفاده از انواع مختلف فولاد، مجموعه متفاوتی از مزایا و معایب را به همراه خواهد داشت. وقتی صحبت از ورق نورد گرم و موارد استفاده از آن می‌شود، این ماده به عنوان یک بلوک ساختمانی برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای ساختاری، صنعتی و تجاری استفاده می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورق سیاه با کارشناسان شرکت “مهدفولاد” در ارتباط باشند. این مجموعه طیف گسترده‌ای از محصولات فولادی مانند صفحات، مقاطع، لوله‌ها و امثال آن را در اختیار دارد. کارشناسان مهدفولاد برای ارائه اطلاعاتی نظیر آخرین قیمت ورق سیاه و سایر محصولات فولادی یا مشاوره در مورد هر پروژه خدمت‌رسانی می‌کنند. مهدفولاد علاوه‌بر وبسایت /https://mahdefoolad.com/black-sheet در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، پینترست، تلگرام و یوتیوب نیز حضور و فعالیت دارد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : مهدفولاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز