چند ایده برای ست کردن انواع وست و شومیز

وست و شومیز
تورهای مسافرتی لحظه آخر

وست و شومیز از مهم‌ترین آیتم‌های کمد لباس خانم‌ها به شمار می­‌رود؛ چراکه این دو لباس می‌توانند با یکدیگر ترکیب‌های متنوع و شیکی را برای موقعیت‌های متفاوت مانند مهمانی‌های رسمی، قرار کاری یا روزمرگی ایجاد کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌های وست و شومیز و نکات مهم هنگام خرید آن‌ها ‌پرداخته است.

ویژگی‌های کلی وست و شومیز

لباس وست، یک مدل مانتوی جلو باز است که قسمت بالا تنه را می‌پوشاند، اما آستین ندارد. البته قسمت جلوی آن ممکن است دارای دکمه یا زیپ باشد. از این پوشش با توجه به جنس پارچه آن می‌توان در هر فصلی استفاده کرد. به عنوان نمونه وست‌هایی با پارچه‌های سبک مانند نخی، بابوس، لینن و حریر برای فصل‌های گرم سال مناسب است و همچنین پارچه‌هایی مانند بافت، کشمیر و بادکنکی برای وست‌های زمستانی مورد استفاده قرار می­گیرد. شومیز نیز لباسی است که مانند ویت، قسمت بالا تنه را می‌پوشاند، اما دارای آستین است. شومیزها انواع مختلفی دارد که می‌توان از آن‌ها برای تیپ و استایل‌های مختلف استفاده کرد. استفاده از شومیزهای ساده و شیک برای استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی مناسب است، اما از شومیزهای طرح‌دار و رنگی برای ست وست و شومیز کژوال (غیر رسمی) و اسپورت استفاده می‌شود.

وست و شومیز - کاماپرس

بررسی انواع وست و شومیز

اولین قدم برای ست کردن وست و شومیز، انتخاب مناسب وست است؛ چراکه درصد بیشتری از ظاهر کلی استایل افراد را دربر می‌گیرد. وست‌ها از مدل‌های رسمی تا اسپورت انواع مختلفی دارند. برای موقعیت‌های رسمی، بهتر است از لباس وست رسمی استفاده کرد. جنس این وست‌ها معمولاً از پارچه‌های مرغوب و سنگین مانند پشم یا مخمل است. برای موقعیت‌های غیررسمی نیز می‌توان از وست‌های اسپورت استفاده کرد که جنس این وست‌ها معمولاً از پارچه‌های سبک‌تر مانند کتان، لینن و بابوس است.

راز آسمان پایتخت

وست جین یکی دیگر از پرطرفدارترین مدل‌های وست زنانه است که معمولا برای استایل‌های کژوال و اسپورت مناسب بوده و به راحتی می‌توان آن را با انواع شلوار جین، کتان، لگ و دامن پوشید. ایده پرطرفدار دیگر برای لباس شومیز یا وست، جنس چرم است که معمولا برای استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی مناسب است. وست چرم را می‌توان با انواع دامن، شلوار و پیراهن پوشید.

شومیز از جنس پفکی، یکی دیگر از مدل‌های وست زنانه است که برای فصل‌های سرد سال مناسب است. این محصولات معمولاً گرم بوده و می‌توان آن‌ها را با انواع شلوار، دامن و پیراهن پوشید. وست کتی نیز یکی دیگر از مدل‌های وست برای استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی است. جنس این وست معمولاً از پارچه‌های رسمی بوده و ظاهری شبیه کت دارد.

شومیزها از مدل‌های کلاسیک گرفته تا طرح‌دار، انواع مختلفی دارند. برای موقعیت‌های رسمی، بهتر است از شومیزهای کلاسیک استفاده شود. این شومیزها معمولاً با پارچه‌های ساده مانند سفید یا مشکی دوخته می‌شود. برای موقعیت‌های غیررسمی نیز می‌توان از شومیزهای طرح‌دار استفاده کرد؛ چراکه استایل را جذاب‌تر و شیک‌تر می‌کند.

وست و شومیز - کاماپرس

استفاده از وست و شومیز؛ به صورت تک یا ست؟

از وست و شومیز معمولا برای ست کردن استفاده می‌شود. وست تک معمولاً تنوع بیشتری از نظر رنگ، طرح و جنس دارد و راحت‌تر می‌توان آن را با لباس‌های دیگر ست کرد؛ بدین جهت وست تک برای استایل‌های کژوال و اسپورت گزینه مناسب‌تری است. برخی از وست و شومیزهای ست جداگانه نیز ارزش خود را حفظ می‌کنند. در چنین مواقعی، با خرید وست با پایین تنه ست آن، عملا می­توان صاحب دو لباس با قیمت کمتر شد. اگر برای لباس وست و شومیز به شلوار نیاز ندارید، وست تک پیشنهاد بهتری است. در نهایت، انتخاب بین لباس وست و شومیز تک یا ست به سلیقه و استایل فرد بستگی دارد. اگر به دنبال وست و شومیز برای استایل کژوال و اسپورت هستید، وست تک گزینه مناسبی است، اما اگر به دنبال وست برای استایل رسمی و نیمه‌رسمی هستید، بهتر است به عنوان ست از آن استفاده کرد.

وست و شومیز - کاماپرس

ست کردن انواع وست و شومیز

رنگ و طرح وست و شومیز تک باید با لباس‌های دیگر فرد هماهنگ باشد. به عنوان نمونه، وست جین و شومیز سفید برای استایل‌های کژوال و اسپورت مناسب است. وست و شومیز بابوس نازک، ست مناسب برای هوای گرم تابستان و بهار است. وست چرم و شومیز مشکی نیز برای استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی مناسب است. وست بافت و شومیز طرح‌دار برای استایل‌های کژوال و اسپورت گزینه خوبی است. وست با شومیز آستین طرح دار نیز برای یک استایل خاص و پر جزئیات مناسب بوده که کاربرد مجلسی آن بیشتر است.

از مدل وست و شومیز رسمی با وست کتی برای استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی استفاده می­شود. وست رسمی با شومیز کلاسیک، یکی از بهترین ترکیب‌ها برای موقعیت‌های رسمی است؛ چراکه ظاهری شیک و آراسته به فرد می‌دهد.

وست زنانه اسپورت با شومیز طرح‌دار نیز از بهترین ترکیب‌ها برای موقعیت‌های غیررسمی است که ظاهری جذاب و مدرن به فرد می‌دهد.

وست تک رنگ با شومیز سفید، یکی از ترکیب‌های کلاسیک است که همیشه مد بوده و استایل مستقل از زمان محسوب می‌شود. وست تک رنگ با شومیز سفید، ظاهری ساده و شیک دارد که تیپ مینیمال، کلاسیک و جا افتاده برای فرد به ارمغان می­‌آورد.

وست و شومیز - کاماپرس

انتخاب وست و شومیز باتوجه به فصل

در فصل‌های گرم سال می‌توان از وست زنانه نخی، حریر، بابوس، لینن، شانتون یا کتان استفاده کرد؛ چرا که این وست‌ها سبک و خنک هستند. در فصول سرد سال نیز می‌توان از وست‌های پشمی، چرم یا پفکی استفاده کرد. در نهایت می‌توان گفت که استفاده از وست‌های سبک و خنک برای هوای گرم بهتر است. در هوای سرد نیز می­‌توان از مدل شومیز گرم و ضخیم استفاده کرد. در هوای بارانی، وست‌های با جنس پارچه‌های ضد آب گزینه مناسبی است و در هوای برفی نیز بهتر است از وست‌های با جنس پارچه‌های ضد باد استفاده کرد.

پوشیدن وست و شومیز برای موقعیت‌های مختلف

برای موقعیت‌های کژوال و روزمره می‌توان مدل وست و شومیز را با شلوار جین، کتان، لگ یا دامن پوشید. این ست‌ها برای قرارهای دوستانه، خرید و دورهمی‌های خانوادگی مناسب است. برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی می‌توان وست و شومیز را با شلوار پارچه‌ای، دامن رسمی یا لگ پوشید که برای محل کار، جلسات کاری و قرارهای کاری کاربرد زیادی دارد. همچنین برای موقعیت‌های رسمی، استفاده از وست و شومیز با دامن بلند، شلوار رسمی یا لگ، تیپ باوقاری به فرد می‌بخشد که برای مهمانی‌ها، مراسم­ها و مجالس نیز گزینه مناسبی است.

وست و شومیز - کاماپرس

نکات مهم هنگام خرید وست و شومیز

در هنگام خرید وست و شومیز باید به جنس پارچه، رنگ و طرح آن توجه کرد. به عنوان نمونه، برای استایل اسپورت و راحت بهتر است که از رنگ‌های شاد و طرح‌های ساده استفاده کرد. برای استایل رسمی و شیک نیز رنگ‌های تیره و طرح‌های کلاسیک در اولویت است.

قد وست و شومیز نیز اهمیت زیادی دارد؛ چراکه هم وست و هم شومیز، در قدهای مختلف دوخته می‌شود. یک استایل کژوال و راحت، معمولا با وست و شومیزهای کوتاه ست می‌شود و برای داشتن استایل رسمی و شیک نیز وست و شومیزهای بلند مناسب است.

باید وست و شومیز متناسب با سایز خود را بخرید تا شیک به نظر برسید. به قیمت نیز توجه کنید؛ چراکه قیمت وست و شومیز به عوامل مختلفی مانند جنس پارچه، رنگ و طرح، برند و کیفیت بستگی دارد.

وست و شومیز - کاماپرس

خرید انواع وست و شومیز از «زی زی مد»

فروشگاه زی‌زی‌مد به صورت آنلاین و حضوری جدیدترین مدهای روز کالکشن‌های فصلی را هر چند وقت یکبار به طور مستقیم توسط تولیدی انحصاری خود به روز می‌کند. زی‌‌زی‌مد با تاکید بر کیفیت و استاندارد محصول شروع به فعالیت کرده و همچنان نیز با تمام قوا به همراه پرسنل خلاق در تلاش برای تولید بهترین محصولات است.

علاقه­مندان برای خرید حضوری از زی‌زی‌مد می‌توانند به نشانی تهران، شهرک اکباتان، مرکز خرید مگامال، طبقه f1، پلاک 105 و برای خرید اینترنتی به وب‌سایت https://zizimod.com مراجعه کنند. همچنین برای دریافت راهنمایی از پرسنل مجموعه می‌­توان با شماره تلفن 0214463173 تماس گرفت.

انتهای پیام

مرتبط با : زی زی مد
اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز