چرا همچنان بدبینی نسبت به بازار سرمایه وجود دارد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بازار سهام طی هفته اخیر روند چندان مطلوبی نداشت و فقط طی دو روز آخر کاری روند کاهش مداوم آن متوقف شد. با این حال برخی کارشناسان درباره آینده این بازار چندان مطمئن نیستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس و سرمایه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محمد آرام بنیار، کارشناس بازار سرمایه، اعلام کرده که ناشران بورسی که صندوق بازارگردانی دارند یا مدیرانی حساس نسبت به قیمت سهام خود، چون هنوز مدیریت آن‌ها تعیین تکلیف نشده نسبت به روند سهام‌شان بی تفاوت شده‌اند. با توجه به نامشخص بودن روند قیمتی دلار و آینده مذاکرات برجام، که اکنون بیشترین اثر را روی بازار سرمایه دارند، به نظر این بازار به صورت مقطعی روند مثبتی به خود بگیرد اما در کل تحرکات متعادلی در بازار شکل نخواهد گرفت.

مهم‌ترین اخبار بازار بورس و سرمایه را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نیما میرزایی، دیگر کارشناس فعال بازار سرمایه، درباره روند حرکتی شاخص کل بورس اینگونه بیان کرده که ریزش بازار با وجود تمام ابهام‌ها درباره آینده برجام در اختیار تصمیمات اقتصادی دولت است. اقدامات جدید دولت و افزایش نرخ‎‌های بهره در بازارهای پولی و بدهی، جذابیت P به E بازار سرمایه را کاهش می‌دهد. بنابراین تا زمانی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با هدف کنترل تورم در سایر بازارها رویه فعلی را ادامه دهند نمی‌توان انتظار اقبال باثبات معامله گران را به بازار سرمایه داشت. به نظر این رویه تا به سرانجام رسیدن مذاکرات و باز شدن نسبی شریان‌های تبادلات ارزی با خارج از کشور ادامه داشته باشد.

وعده دولت برای بهبود بازار سرمایه

با این حال دولت وعده داده که از بازار سرمایه، به عنوان یکی از شریان‌های حیاتی اقتصاد کشور، حمایت می‌کند. در این باره هم هفته اخیر برخی از اعضای شورای عالی بورس درباره برنامه‌های کارآمد دولتی برای بهبود شرایط بازار سرمایه مطالبی را بیان کردند. اکنون بازار سرمایه نسبت به ابتدای سال جاری میزان زیادی خروج پول حقیقی و افت شاخص را داشته که برای جبران این وضعیت باید حمایت‌هایی صورت بگیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز