چرا سنگ فرز بادی بخریم؟ + راهنمای خرید

تور لحظه آخری-کاماپرس

سنگ فرز بادی یکی از انواع پرکاربرد و رایج سنگ فرز است که برخلاف انواع دیگر آن با کمپرسور باد کار می‌کند. انواع سنگ فرز بادی به‌واسطه وزن سبک، امنیت بالا و مقرون به صرفه بودن، از کاربرد بالایی برخوردار هستند.

راهنمای جامع و کامل خرید سنگ فرز بادی

به گزارش کاماپرس، سنگ فرز یکی از ابزارآلات ضروری در کارگاه‌ها و صنایع برای برش اجسام، سنباده‌زنی و حتی شکل دادن به متریال‌های مختلف است. انواع بادی این سنگ فرزها نیروی اصلی فعالیت خود را از طریق هوا تامین کرده و امکان ایجاد هرگونه خطر مانند جرقه یا آتش‌سوزی در محل استفاده را به صفر می رسانند. سنگ فرز بادی در مقایسه با انواع شارژی و برقی، قیمت پایین‌تر و طول عمر بالاتری داشته و از این نظر یک گزینه اقتصادی محسوب می‎شود. کاماپرس در ادامه به معرفی این دستگاه می‌پردازد.

سنگ فرز بادی چطور کار می‌کند؟

نیروی محرکه اصلی در سنگ فرز بادی، هوای فشرده است. این نیرو از طریق یک کمپرسور که با موتور دیزلی کار می‌کند تامین می‌شود. نحوه کار سنگ فرز بادی به این‌صورت است که کمپرسور هوای فشرده را به‌وسیله شلنگ‌های بادی به درون فرز منتقل کرده و این هوا موجب چرخش پره‌های داخل فرز می‌شود. از انواع سنگ فرز بادی در صنایع و کارگاه‌های مختلف برای برش، ساییدن، رفع برآمدگی‌ها و حتی تیز کردن نیز استفاده می‌شود.

انواع سنگ فرز بادی کدام است؟

درحال حاضر، با توجه به کاربردهای گسترده سنگ فرز بادی، این دستگاه در مدل‌ها و انواع مختلف با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. انواع سنگ فرز بادی در ادامه معرف شده است.

راز آسمان پایتخت

سنگ فرز بادی آهنگری:

 این مدل، یکی از انواع پرکاربرد سنگ فرز بادی است که با یک صفحه برش نسبتا بزرگ طراحی می‌شود.

سنگ فرز بادی نجاری:

 مهم‌ترین کاربردهای سنگ فرز نجاری، در حوزه نجاری و کار با چوب است. در نجاری با استفاده از سنگ فرز مخصوص، در دکورهای چوبی، کابینت و غیره، انواع طرح و نقش را ایجاد می‌کنند.

سنگ فرز بادی انگشتی:

 این مدل، در ابعاد و سایز کوچک‌تری تولید شده و از دقت بسیار بالایی برخوردار است. این دستگاه غالبا در برش‌کاری‌ها ظریف‌تر و صیقل دادن قطعات مختلف فلزی و سنگی استفاده می‌شود.

سنگ فرز بادی مینیاتوری:

 این مدل همانطور که از اسم این سنگ فرز نیز پیدا است، بسیار کوچک و خوش‌دست بوده و از این نظر گزینه مناسبی برای کارهای ظریف و حساس است. از سنگ فرز مینیاتوری برای حکاکی، سوراخکاری و منبت کاری روی سنگ های قیمتی، جواهرات و غیره استفاده می‌شود.

چطور بهترین سنگ فرز بادی را بخریم؟

خرید بهترین و مناسب‌ترین سنگ فرز بادی بدون داشتن اطلاعاتی در خصوص این دستگاه، کار دشواری خواهد بود. از این رو بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای خرید سنگ فرز بادی با نکات مهم حین خرید این دستگاه آشنا شوید. برخی از این نکات در ادامه بررسی شده است؛

مدل مناسب را انتخاب کنید

تمامی انواع سنگ فرز بادی، از جمله سنگ فرزهای آهنگری، نجاری، انگشتی و مینیاتوری دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود بوده و در زمینه خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو نوع سنگ فرز بادی را متناسب با زمینه کاری و نیاز خود انتخاب کنید.

قدرت و سرعت چرخش دستگاه را بررسی کنید

میزان قدرت و سرعت چرخش سنگ فرز بادی، باید با حجم و نوع مصرف هماهنگی داشته باشد. به‌عنوان مثال، مصارف سنگین و طولانی صنعتی نیازمند فرزهای قدرتمند با سرعت چرخش بالا هستند تا نتیجه نهایی کار از کیفیت خوبی برخوردار باشد. این در حالی است که در کارهای ظریف‌کاری، بالا بودن سرعت چرخش کافی بوده و میزان قدرت دستگاه از اهمیت کمتری برخوردار است.

به قطر صفحه فرز توجه کنید

قطر صفحه فرز با توجه به نوع استفاده و حتی جنس متریال مورد استفاده تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال برای کارهایی چون پرداخت کاری، برش کاری و کف سابی باید از صفحه‌های برش مخصوص با میزان قطر مشخص استفاده کنید.

خرید سنگ فرز بادی چقدر تمام می‌شود؟

به‌طور کلی، سنگ فرز بادی در مقایسه با انواع دیگر سنگ فرز، از قیمت پایین‌تر و مقرون‌ به صرفه‌ای برخوردار است. با وجود این، قیمت سنگ فرز بادی با توجه به عوامل متعددی از جمله مدل و نوع دستگاه، توان و قدرت مصرفی، سرعت چرخش فرز، لوازم جانبی و برند سازنده آن مشخص می‌شود. ضمن این‌که بخشی از قیمت ابزارآلات به فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید نیز بستگی دارد.

خرید سنگ فرز بادی از ایرپاور

مجموعه ایرپاور، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی فعال در زمینه ابزارآلات بادی و پنوماتیک، پاشش رنگ و مواد و ابزار آلات دستی است. این مجموعه بیش از یک دهه است که به ارائه انواع ابزارآلات بادی مانند سنگ فرز بادی با گارانتی شرکتی، تضمین کیفیت و ضمانت قیمت و اصالت می‌پردازد. با خرید از ایرپاور، می‌توانید از مزایای ارسال رایگان برای سفارش‌های بالای یک میلیون تومان، مشاوره رایگان و تخصصی خرید و همچنین خرید اقساطی با بهترین شرایط بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایرپاور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز