چرا احیای رنگ خودرو؟

احیای رنگ خودرو-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رنگ خودرو علاوه بر زیبایی، از بدنه اتومبیل در برابر عوامل بیرونی محافظت می‌کند. باید در نظر داشت، خودروهایی که دارای رنگ باکیفیت بدنه هستند، به دلیل جذابیت، ارزش زیادی در معاملات داشته و به قیمت بالاتری به فروش می‌روند. رنگ بدنه، در معرض عوامل بیرونی مختلف قرار دارد و به همین دلیل به مرور زمان مات و کدر می‌شود و کیفیتش را از دست می‌دهد. احیای رنگ، یکی از خدماتی است که برای ترمیم رنگ خودرو استفاده می‌شود و از این طریق، علاوه بر افزایش زیبایی باعث افزایش طول عمر خودرو نیز می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع آسیب‌های خودرو و مزیت‌های احیای رنگ پرداخته است.

علت آسیب­ دیدگی رنگ خودرو

عوامل بیرونی متعددی می‌تواند منجر به آسیب­دیدگی رنگ بدنه خودرو شود و به ویژه خودروهایی که مدت زمان زیادی در فضای باز قرار می‌گیرند، در معرض آسیب‌های بیشتری هستند. دوده‌ها و مواد شیمیایی موجود در هوای شهرهای آلوده می‌توانند در تماس با بدنه خودرو باعث کدر شدن رنگ آن شود. اشعه‌ ماورای بنفش نور خورشید نیز باعث زرد شدن رنگ شفاف بدنه خودرو می‌شود و ظاهر آن را غیرجذاب و مات جلوه می‌دهد.

باران‌های اسیدی نیز از دیگر عواملی است که در ترکیب با رنگ، واکنش بدی ایجاد می‌کنند و باعث بی‌کیفیت شدن رنگ بدنه خودرو می‌شود. یکی از عواملی که ممکن است بسیاری از افراد به آن توجهی نداشته باشند، شیره درختان است و به همین دلیل برای به حداقل رساندن این نوع آسیب پیشنهاد می‌شود که از پارک کردن طولانی ­مدت اتومبیل زیر درختان جلوگیری کرد. همچنین ممکن است به دلایل مختلفی روی بدنه خودرو خط و خش ایجاد شود که معمولا جلوگیری از ایجاد آن‌، چندان قابل کنترل نیست.

احیای رنگ خودرو

با استفاده از خدمات احیای رنگ می‌توان آسیب‌های ایجاد شده روی بدنه خودرو را ترمیم کرد. ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که احیای رنگ به معنی پر کردن فرورفتگی‌های رنگ باشد، در حالی که منظور، برداشت مقدار ناچیزی از سطح کیلر با استفاده از پولیش‌های ساینده است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در این راستا، شست‌وشوی دقیق و تخصصی خودرو قبل از شروع فرآیند احیای رنگ است.

راز آسمان پایتخت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این مرحله اهمیت و تاثیر چندانی ندارد؛ در حالی که این کار، یکی از مهم‌ترین اقدامات در طول فرآیند احیای رنگ بدنه خودرو محسوب می‌شود. بعد از شست‌وشوی دقیق، برای از بین بردن سایر مواد باقی‌مانده در بدنه، از یک خمیر مخصوص استفاده می‌شود تا ذرات صنعتی و شیمیایی موجود در سطح رنگ از بین برود.

بعد از این مرحله، آسیب‌های سطحی روی رنگ با وضوح بیشتری قابل تشخیص است. شست‌وشو و تمیز کردن اولیه پیش از انجام فرآیند احیا باعث از بین رفتن تاثیر منفی آلودگی‌ها روی عملکرد دستگاه پولیش می­شود. در صورتی که این مرحله به درستی انجام نشود، ممکن است که آلودگی‌ به دستگاه پولیش نفوذ کند و باعث ایجاد آسیب در سطح رنگ شود. همچنین از بین رفتن آلودگی‌ها باعث حرکت بهتر و آزادنه‌تر دستگاه پولیش روی بدنه خودرو می‌شود.

احیای رنگ خودرو-کاماپرس

اهمیت و مزیت احیای رنگ خودرو

با استفاده از خدمات احیای رنگ، بدنه خودرو جلوه ظاهری جذابی پیدا خواهد کرد و تمیزتر و لوکس‌تر به نظر خواهد رسید؛ بنابراین استفاده از خدمات ترمیم و احیای رنگ باعث از بین رفتن آسیب‌ها و خط و خش‌های جزئی و عمیق می‌شود و یک لایه محافظ روی بدنه خودرو ایجاد می‌کند. بسیاری از افرادی که قصد فروش خودرو دارند، با استفاده از این خدمات می‌توانند، آن را به قیمت بالاتری بفروشند. به طور کلی، این خدمات علاوه بر ایجاد ظاهر جذاب، نقش زیادی در افزایش طول عمر بدنه نیز ایفا می­کند.

بهترین نوع احیای رنگ خودرو

خودروهایی که مدت زمان زیادی در فضای باز و در معرض عوامل آسیب‌رسان قرار داشته‌­اند، بهتر است که برای پیشگیری از آسیب‌های عمیق‌تر، از خدمات احیای رنگ و استفاده از روکش رنگ استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است که بهترین زمان برای استفاده از خدمات احیا و ترمیم رنگ، قبل از جدی‌تر و عمیق‌تر شدن آسیب‌ها است.

استفاده از خدمات احیا رنگ اتوشناس

مجموعه اتو خسروانی که دارای 51 سال سابقه در زمینه فروش خودرو است، اقدام به تاسیس “اتوشناس” در سال 1399 کرد. در حال حاضر اتوشناس با ارائه انواع خدمات مشاوره و کارشناسی در زمینه خودرو توسط متخصصان، به رفع نیازهای افراد کمک می‌کند. همچنین این مجموعه در زمینه فروش انواع قطعات خودرو، خدمات محفاظتی کاور و سرامیک، تیونینگ و فیس­لیفت فعالیت می‌کند. افراد برای استفاده از خدمات احیای رنگ می‌توانند از نظرات متخصصان و کارشناسان این مجموعه بهره ببرند. اطلاعات بیشتر برای علاقه‌مندان در وبسایت این مجموعه به آدرس /https://autoshenas.com موجود است.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوشناس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز