پیش فروش شاهین با یک حاشیه عجیب مواجه شد

لست سکند

شاهین سایپا در حالی در لیست خودروهای پیش فروش این شرکت قرار دارد که هنوز استاندارد یورو ۵ و مجوز اصلی شماره گذاری را نگرفته است.

به گزارش کاماپرس،سرانجام مشخص نیست این خودرو مشکل شماره گذاری دارد یا نه؟ بعد از سر و صدای زیادی که درباره قیمت و موتور شاهین سایپا به راه افتاد، حالا نوبت سازمان محیط زیست است که اعلام کند این خودرو مجوز‌های لازم برای شماری گذاری را نگرفته و در گرفتن استاندارد‌های لازم رد شده است.

با اینکه مسئولان محیط زیست هفته گذشته اعلام کردند شاهین برای شماره گذاری مشکلی ندارد، ‌اما دوباره این موضوع مطرح شده تا ناهماهنگی بین وزارت صمت و سازمان محیط زیست بیشتر به چشم بیاید. براساس آیین نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، از ابتدای سال ۹۸ خودرو‌های بنزینی باید با استاندارد یورو ۵ تولید شوند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

همچنین اعلام شد جلوی شماره گذاری خودرو‌های فاقد استاندارد یورو ۵ گرفته می‌شود.بعد از مشکلاتی که برای شماره گذاری خودروهای ساندرو و نیسان به وجود آمد، حالا نوبت شاهین است که بعد از سه سال که از زمان طراحی اش می گذرد هنوز وارد بازار نشده و نتوانسته استانداردهای لازم شماره گذاری را به دست بیاورد.

راز آسمان پایتخت

ناهماهنگی آشکار بین وزارت صمت و سازمان محیط زیست

نکته مهمی که مطرح می شود این است که وزارت صمت بدون هماهنگی با سازمان محیط زیست به خودروساز مجوز پیش فروش داده است. مجوز پیش فروش خودرو را کمیته خودرو وزارت صمت می‌دهد. شرکت‌های خودروسازی مجوز پیش فروش را از وزارت صمت دریافت می‌کنند و در این بین هیچ گونه استعلامی از سازمان محیط زیست در خصوص دارا بودن مجوز‌های زیست محیطی مربوطه انجام نشده است.

با این حال محمد مهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده این که گفته می شود این سازمان با پلاک گذاری خودروی شاهین مخالف است، صحت ندارد.

او می گوید:« تمام گزارش‌های فنی و مدارک مربوط به مسایل زیست‌محیطی خودروی شاهین قرار است هفته آتی به سازمان محیط زیست ارسال شود تا بررسی‌های لازم انجام شود. با توجه به اینکه در نتایج برخی از آزمون اولیه زیست محیطی خودروی شاهین که به صورت غیر رسمی دریافت شده، مشکل خاصی مشاهده نشده، به نظر می‌رسد، مجوز‌های نهایی نیز برای پلاک گذاری صادر شود؛ قطعا اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، پیگیری شده و حل می‌شود.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز مدارک شاهین به صورت کامل به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال نشده است. یعنی خودروی شاهین هنوز مدارک برای اخذ استاندارد یور ۵ را برای محیط زیست ارسال نکرده است و مجوز شماره گذاری ندارد، ‌اما پیش فروش می شود.

 

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش فروش شاهین با یک حاشیه عجیب مواجه شد

  1. ایران گفته:

    بابا صد بار یه خبر رو زیر و رو میکنین . از بیست روز پیش همین چرندیاا رو چند روز در میان هی میزارین . اخرشم شماره گذاری میشه فقط با اعصاب مردم طبق پروژه … بازی میکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز