چرا پیش فروش شاهین سایپا غیر قانونی است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

گویا حاشیه های پیرامون خودرو شاهین تمامی ندارد، سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرده پیش فروش این خودرو غیر قانونی است.

به گزارش کاماپرس، خودرو شاهین هر چند وقت یک بار یک سر و صدایی به راه می اندازد. از تجمع حواله داران درباره تغییر موتور خودرو گرفته تا بیشتر شدن قیمت این خودرو در قرار داد نهایی و… حالا هم خبری درباره شماره گذاری این خودرو منتشر شده است.

شماره گذاری که سازمان محیط زیست آن را قانونی نمی داند. بهزاد اشجعی دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست در این باره می گوید:« این سازمان با شماره‌گذاری خودروی سواری شاهین مخالف است؛ بنابراین پیش‌فروش این خودرو غیرقانونی است.»

 سازمان محیط زیست هنوز مجوز نداده است

به گفته دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست طبق قانون هوای پاک، سازمان محیط زیست باید مجوز شماره‌گذاری انواع وسیله نقلیه موتوری، چه وارداتی و چه تولید داخل را صادر کند.اما گوی چنین اتفاقی نیفتاده و سایپا بدون نظر و موافقت سازمان محیط زیست اقدام به شماره گذاری و پیش فروش خودرو شاهین کرده است.

راز آسمان پایتخت

اشجعی در ادامه توضیح می دهد:« خودروی سواری شاهین هنوز مجوز شماره‌گذاری را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نکرده است بنابراین پیش‌فروش این خودرو غیرقانونی است و سازمان محیط زیست نیز با شماره‌گذاری این خودرو مخالف است، زیرا هنوز نتوانسته است تأییدیه‌های لازمِ زیست‌محیطی را دریافت کند.»

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به تسنیم می گوید:« طبق ماده 4 قانون هوای پاک، سازمان محیط زیست موظف است از تولید یا روانه شدن خودروهای بدون مجوز زیست‌محیطی و استانداردهای آلایندگی جلوگیری کند.

همه وسایل نقلیه موتوری باید استانداردهای اجباری را برای انتشار آلاینده‌های موجود رعایت کنند؛ در این صورت، پس از تأییدیه سازمان محیط زیست مجاز به تولید انبوه و روانه شدن به بازار هستند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “چرا پیش فروش شاهین سایپا غیر قانونی است؟

  1. جعفر گفته:

    سلام محضر دوستان بعضی از جوانها هم عرضه هیچ کاری ندارند و فقط نقد منفی و زر زیادی می زنند. دست بکشید عرضتان شما در درس خواندن و کار نشان بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز