پیش بینی رشد شاخص کل بورس تا پایان هفته

لست سکند

بالاخره شاخص کل بورس رشد هزار و 869 واحدی پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 457 هزار و 481 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن همچنان کاهشی باقی ماند و با افت 926 واحدی در مقایسه با دیروز، 413 هزار و 761 واحد شد. برخی کارشناسان رشد بازار بورس را تا پایان هفته پیش بینی کرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری 975 هزار و 174 معامله به ارزش 554 هزار و 782 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. در واقع معاملات بازار 8.17 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فارس»، «شپدیس» و «فملی» بیشترین اثر را در شاخص کل بازار داشتند. احسان رضاپور نیکرو، کارشناس بازار سرمایه، نسبت به ادامه دار بودن روند رو به رشد بورس تا پایان هفته خوش بین است. به گفته رضاپور، طی چند روز اخیر برخی اخبار و مولفه‌ها بر بعضی از نمادهای معاملاتی موثر در روند کلی نماگر اصلی بورس تهران، روند مثبتی را در بازار سهام ایجاد کرده است.

راز آسمان پایتخت

بازار سهام در سه روز گذشته اوضاع مساعدی نداشت. رضاپور معتقد است زمانی که شاخص‌ها رشد پیدا می‌کنند و عرضه هم شدید می‌شود، به نظر بازار به دنبال مولفه‌هایی برای نوسان و افت مجدد قیمت‌ها است. در واقع با این شیوه رویه درجا زدن تداوم پیدا می‌کند تا به نوعی محرک‌ها و ابهامات نامشخص برای بازار اندکی معلوم شوند.

شرایط دشوار بورس در دو ماه آینده

در حال حاضر عامل موثر بر روند حرکتی شاخص کل به گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها بازمی‌گردد. البته نگرانی‌ها درباره حوزه انرژی به واسطه تاثیر تصمیماتی که در بودجه ممکن است برای این موضوع اتخاذ شود، در جای خود وجود دارد. به طور کلی بازار طی یک الی دو ماه آینده در راستای روند افزایشی مستمر، مسیر راحتی را پیشرو نخواهد داشت. برخی علت این نوسانات را کاهش قیمت دلار دانسته‌اند. افت نرخ دلار روی بازار موثر است، اما پایین آمدن آن در حد 400 تومان رقم چندان قابل توجهی نیست که ریزش اساسی شاخص کل را در پی داشته باشد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز