پمپ آب خانگی

آبارا-کاماپرس

تجربه نشان داده برای آن که آب مورد استفاده در تاسیسات بهداشتی ساختمان و پمپ آب خانگی مطلوب باشد باید مقدار فشار کافی پشت شیرها وجود داشته باشد تا به هنگام باز شدن شیر شاهد خروج مقدار کافی آب با فشار مناسب باشیم.

پمپ های افزایش فشار آب ساختمان

به گزارش کاماپرس، به نقل از آبارا، عموما حداقل فشار مورد نیاز برای این امر را یک بار (1 Bar) در نظر می گیرند. در گذشته فشار آب شهری در اغلب نقاط شهری به گونه ای بوده که این حداقل فشار تامین شده و عملا نیاز به استفاده از پمپ برای افزایش فشار آب ساختمان وجود نداشته است.

با این حال در سال های اخیر شاهدیم که مشکلات در تامین فشار شبکه آبرسانی شهری در کنار بلندمرتبه سازی ساختمان ها باعث شده تعداد واحدهای مسکونی که مشکل کمبود فشار آب در آن ها وجود دارد افزایش چشمگیری پیدا کرده و  پمپ های تامین فشار به یکی از تجهیزات لازم ساختمان های نوساز تبدیل شده است. به این ترتیب تقاضا برای انواع مختلف پمپ های آب ساختمان در کشور ما بسیار بالاست.

شرکت پمپ آبارا با برند ABR تولیدکننده انواع پمپ های آب خانگی با بهترین کیفیت در ایران است.

خرید پمپ آب خانگی

پمپ آب-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

ساختار داخلی پمپ PRA با پوسته چدنی برای تولید دبی های کم

این الکتروپمپ ها برای ساختمان هایی با تعداد واحد محدود بصورت تک پروانه عرضه می گردد. د‌ر صورت زیاد بودن تعداد واحدها و مرتفع بودن ساختمان می توان از پمپ های طبقاتی استفاده نمود این پمپ ها می تواند از نوع چدنی و دارای دوپروانه باشد و یا بیش از دو پروانه داشته و از جنس استیل ضدزنگ باشند.

د‌ر مجتمع های مسکونی بزرگ عموما از بوسترپمپ ها که شامل بیش از یک عدد پمپ طبقاتی هست بصورت موازی در کنار یکدیگر استفاده می شود. در بوسترپمپ ها بسته به مقدار مصرف یک یا بیش از یک پمپ در مدار خواهند بود. برای بهینه شدن مصرف برق و ثابت بودن فشار، می توان پمپ ها را به کمک اینورتر بصورت دورمتغیر مورد استفاده قرار داد.

ساختار داخلی پمپ خانواده CM ازجنس چدن و بصورت تک پروانه

ساختار مکانیکی پمپ های آبرسانی ساختمان

در بسیاری از پمپ های آبرسانی ساختمان، الکتروموتور بصورت مستقیم به پمپ متصل شده است به این صورت که شفت موتور بلندتر از حد معمول است و پروانه پمپ روی این شفت قرار گرفته است. در این حالت کوپلینگ واسط بین پمپ و موتور حذف شده و مشکلات ناشی از آن مانند ناهمراستایی از بین می رود. برای آن که آب داخل پوسته به بیرون نشت نکند در اطراف شفت از یک آب بند مکانیکی (فیبر و فنر) استفاده شده است. این نوع آب بندی مقدار نشتی را به صفر خواهد رساند تا مشکلی بابت آلودگی فضای اطراف پمپ و هدررفت آب وجود نداشته باشد.

در اغلب پمپ های آبرسانی ساختمان، بار وارد شده به شفت شامل نیروی وزن و دیگر نیروهای هیدرولیکی توسط بیرینگ های موتور تحمل شده و در ساختمان پمپ محفظه ای برای بیرینگ تعبیه نشده است. بیرینگ های موتور عموما دارای ساچمه کروی بوده (بال بیرینگ) و به کمک گریس روان کاری می شوند. این بیرینگ ها دارای درپوشی فلزی  هستند که گریس مورد نیاز روانکاری را در خود جای داده اند و به این لحاظ نیاز به شارژ مجدد گریس در طول عمر پمپ و موتور ندارند.

پمپ طبقاتی افقی استیل مدل MATRIX برای تولید فشارهای بالا

متریال اجزای داخلی

متریال مورد استفاده در ساخت پمپ های آبرسانی عموما از خانواده چدن و استیل ضدزنگ می باشد. پمپ های تک پروانه و دوپروانه عموما دارای پوسته ای از جنس چدن خاکستری هستند و پروانه آن ها هم ممکن است از جنس پلیمر، چدن و یا استیل باشد. در پمپ های طبقاتی که بصورت افقی یا عمودی هم ساخته می شوند معمولا هم پروانه و هم پوسته از جنس استیل 304 می باشند.

در تمامی این الکتروپمپ ها پوسته موتور از جنس آلومینیوم ساخته شده و شفت نیز از جنس استیل ضدزنگ خواهد بود. آب بند مکانیکی مورد استفاده در ساختار پمپ های آبرسانی بصورت معمول دارای سطوحی از جنس کربن گرافیت و سرامیک می باشند که به کمک اورینگی از جنس NBR آب بندی را انجام می دهند.

تجهیزات جانبی پمپ های آبرسانی

برای آن که پمپ آبرسانی و پمپ آب خانگی به موقع روشن شده و در زمان مناسب هم خاموش گردد. نیاز به تجهیزاتی مانند سوئیچ فشار و یا ست کنترل خواهد بود. علاوه بر آن استفاده از یک منبع دیافراگمی در خروجی پمپ و در کنار سوئیچ فشار، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ را کاهش داده و عملا باعث افزایش طول عمر آن خواهند شد. در کنار انتخاب پمپ مناسب، کیفیت تجهیزات جانبی و تنظیم درست آن ها برای عملکرد مطمئن مجموعه لازم خواهد بود.

مشکلاتی مانند کم بودن فشار، خاموش و روشن شدن متناوب، روشن نشدن به موقع وخاموش نشدن پمپ از جمله ایراداتی است که علت آن را باید ابتدا در صحت کار این تجهیزات جانبی جستجو نمود. در بسیاری از مواقع برای کم کردن هزینه ها ممکن است این تجهیزات با قیمت نازل و کیفیت پایین خریداری شود. این امر علاوه بر اختلال در تامین فشار آب کافی، با کم کردن عمر پمپ هزینه ها را دو چندان خواهد نمود.

پمپ آب-کاماپرس
پمپ دو پروانه CDA به همراه منبع دیافراگمی و سوئیچ فشار

شرکت صنایع آبارا

شرکت صنایع پمپ آبارا در سال ۱۳۷۳ با سرمایه گذاری ابارا ژاپن در ایران تاسیس شد. آبارا تولید کننده انواع پمپ های آب خانگی می‌باشد. آبارا برترین برند و پیشرو در پمپ های آب خانگی است.

شرکت صنایع پمپ آبارا تولید کننده انواع پمپ آب صنعتی، خانگی، مستغرق، آتشنشانی و …. در برند آبارا ABR در ایران می‌باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : آبارا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز