پراید 80 میلیونی؛ 10 سال قبل چه می‌توانستیم بخریم؟

لست سکند

پرایدی که تا چند روز پیش بر قله 100 میلیون تومانی خودنمایی می‌کرد، همان خودرویی که روزگاری قرار بود اقتصادی‌ترین خودروی کشور باشد تا همگان بتوانند از پس خریدش برآیند، این روزها با مصوبات دستوری و سیاست‌های پلیسی دولت در بازار آزاد به مرز 80 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش کاماپرس، اگر 10 سال به عقب بازگردیم و مروری بر قیمت خودروها داشته باشیم، با مدل‌هایی مواجه می‌شویم که برای خرید آن‌ها با همین پول حتی ممکن بود چند میلیونی را پس‌انداز کنیم. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم در سال 88 – 89 با 80 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانستیم بخریم.

میتسوبیشی پاجرو

پاجرو همواره به عنوان یکی از گران‌ترین خودروهای شاسی‌بلند در کشور به شمار می‌رود؛ به‌طوری که اگر در سال 88 همان 80 میلیون تومان پراید امروز را داشتید، باز هم باید 3 میلیون رویش می‌گذاشتید تا موفق به خرید آن می‎شدید.

ب‌ام‌و ایکس 3

دیگر نیازی نیست تا از این خودرو تعریف و تمجیدی به عمل آوریم. ب‌ام‌و ایکس 3 در سال 88، عینا با قیمت امروز پراید برابری می‌کرده است.

راز آسمان پایتخت

مرسدس بنز C200

شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که این روزها دوست دارند پراید 80 میلیونی بخرند اما زورشان نمی‌رسد؟ مطمئن باشید، اگر در سال 88 چیزی در حدود 75 میلیون تومان پول داشتید، می‌توانستید یک دستگاه مرسدس بنز C200 بخرید.

تویوتا پرادو

یادتان هست در همان سال‌ها وقتی به یک تویوتا پرادو برمی‌خوردیم که سایز آن تقریبا 3 برابر خودروهای معمولی بود، با چه حسرت و شگفتی به آن نگاه می‌کردیم؟! با همین 80 میلیون پراید امروز در آن روزها می‌توانستید راننده یکی از همین ماشین‌های لاکچری باشید.

هیوندای آزرا

آزرا یکی از خودروهای افسانه‌ای آن دوران بود که آرزوی خرید آن برای هرکسی محقق نمی‌شد. این خودرو در آن دوران 53 میلیون قیمت داشت؛ یعنی اگر به سراغ آن می‌رفتید، 27 میلیون تومان پس‌انداز در حساب بانکی خود داشتید.

مزدا 3

قیمت مزدا 3 در سال 88، تقریبا 35 میلیون و 500 هزار تومان بود. یعنی اگر در آن روزها 80 میلیون تومان پراید امروز را داشتید، نه‌تنها می‌توانستید 2 دستگاه مزدا 3 بخرید که چیزی در حدود 9 میلیون تومان هم پس‌انداز می‌کردید.

ماکسیما اتوماتیک

در آن روزها، ماکسیما اتوماتیک یکی از خودروهای درخشان و آرزوی جوانانی بود که به خودروهای عضلانی‌تر علاقه نشان می‌دادند. این خودرو در سال 88 حدود 36 میلیون و 500 هزار تومان فیمت داشت؛ یعنی با خرید 2 دستگاه ماکسیما اتوماتیک، باز هم 7 میلیون تومان در جیبتان باقی می‌ماند.

پژو 206

پژو 206، خودرویی که این روزها در رده قیمتی 120 تا 180 میلیون تومان معامله می‌شود در سال 88 – 89 تقریبا 13 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت؛ یعنی با 80 میلیون تومان امروز، 6 دستگاه پژو 206 می‌توانستید بخرید.

پراید

تعجب نکنید اما اگر همین 80 میلیون امروز را در دست می‌گرفتید و با ماشین زمان به 10 سال قبل بازمی‌گشتید، می‌توانستید 11 دستگاه پراید بخرید! جراکه پراید صفر در سال 88 چیزی در حدود 7 میلیون تومان قیمت داشت.

پایان پیام

 

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “پراید 80 میلیونی؛ 10 سال قبل چه می‌توانستیم بخریم؟

  1. بی نام گفته:

    همین گفتنها ونوشتنهای بیخودی والکی به قیمتها دامن می زنه آخه مردمومن کدوم … گفته پراید 80میلیونه ؟پراید36 یا 35 میلیونه این قیمت هم تازه خیلی زیاده پرایدباید25 میلیون باشه دیگه خوهشا از این حرفهای چرت ننوسین.

  2. مهران گفته:

    گویا بعضی ها روی پیشونیشون نوشته لطفا من را فریب بدهید آخه مرد حسابی وقتی سکه شده هفت و نیم میلیون یعنی تو توقع داری یک پراید کمتر از معادل ده سکه باشه پراید زیر ۸۰ میلیون رو مگه توی خواب ببینی قیمت واقعی پراید الان باقیمت سکه و ارز ۱۵۰ میلیونه تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز