پراید در کنار ماهواره ؛ تصویر متفاوت دو نوع مدیریت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشرفت کشور در عرصه فناوری ماهواره ای و نظامی و عقب ماندگی در اقتصاد و صنعت اظهار کرد: چنانچه پراید و ماهواره را در کنار هم قرار دهید، تصویر درستی از تفاوت دو نوع حکمرانی در کشور به دست می آید.

به گزارش کاماپرس، گرچه بخشی از وضعیت نامطلوب این روزهای صنعت خودرو به تحریم و محدودیت های آن بازمی گردد اما مسئولان و کارشناسان در نقطه نظرات خود بارها به ضعف مدیریت در این صنعت نیز اشاره کرده اند. در تازه ترین اظهارات محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به این موضوع پرداخته و نبود مدیریت جهادی را موجب درجا زدن صنعت خودرو دانسته است.

بنا به گزارش فارس، رضایی با بیان اینکه هواداران آمریکا در داخل کشور با معطل کردن کارها پشت جبهه به آمریکا کمک می‌کنند، گفت: در عرصه نظامی ما برای آمریکا رعب و وحشت ایجاد کرده‌ایم، اما متأسفانه در جبهه اقتصادی حکمراویی دیگری وجود دارد که بعد از جنگ از دلسوزان انقلاب سوءاستفاده کردند و با نفوذی که انجام شد، حکمروایی دیگری حاکم شد.

هدایت غلط نقدینگی به بورس و تاثیر منفی بر مسکن و ارز

وی تصریح کرد: اگر پراید و ماهواره را در کنار هم قرار دهید، تصویر درستی از دو نوع حکمرانی در کشور حاصل می‌شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی قوانین و سازوکارهای اجرایی، نسبتی با آرمان ها ندارند، گفت: به دلیل هدایت غلط نقدینگی به بورس، شاهد این هستیم که تاثیر منفی در مسکن، ارز و… ایجاد شده است.

راز آسمان پایتخت

رضایی افزود: مدیریت انقلابی ده سال آینده تصمیمات خود را نیز پیش‌بینی می‌کند. وی در ادامه گفت: عجیب اینکه کسانی که متولی این مشکلات هستند، انگشت اشاره را به سمت نظام نشانه می‌روند، در حالی که قبل از تحریم‌ها سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد. آیا اگر به این سیاست‌ها عمل شده بود، حال وضع ما اینطور بود؟

 

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

35 دیدگاه برای “پراید در کنار ماهواره ؛ تصویر متفاوت دو نوع مدیریت

  1. پ گفته:

    مردم هرروز دارن بدبخت تر میشن اونوقت میگین ماهواره ؟؟؟بیچاره کردین مردم و داشتن یه گوشی موبایل یه کنسول بازی واسه بچه ها شده رویا . خدا کجاست چرا کاری نمیکنه چراتیکه تیکشون نمیکنه . جوونا همه داغون و افسرده متاهلا همه باهم درگیر و جنگ و دعوا

  2. P گفته:

    بجای این حرفا به فکر کار جوان ها باشید، چرا باید جوان تحصیل کرده ما بعد چندسال دانشگاه دولتی تراز بالا درس خوندن بازار کار نداشته باشه .

  3. فریدون پاک نیا گفته:

    باسلام خدمت برادر دکتررضایی
    این سئوال پیش می آید که چه کسی این مدیریت غیرجهادی را انتخاب می میکند ، وقتیکه مسئولین می بینند این فردی که مثلا مدیریت یک نهاد رادردست گرفته و دارد به صنعت ، اجتماع و به فرهنگ خواسته یاناخواسته صدمه میزند میبایست جلوی این مدیریت غیرجهادی وگسسته راگرفت ، تمام ضربه هایی که به کشورواردشد ازهمین مدیریت های غیرمدیریتی بوده ، اختلاس ، رشوه ، رانت و الی ماشاءالله هرروز چون قارچی یک اختلاس ازهرارگانی درروزنامه به چشم میخورد.آیا مردم شهید دادند که عده ای بیایند وجیب های خودشان راپرکنند بقول حضرت امام (ره) انقلاب نباید بدست نا اهل بیفتد >

  4. مجید گفته:

    اگه حرفاین جناب که دور بعد میخواد رئیس جمهور بشه درست باشه به دلیل اینکه نقدینگی تو بخش ماشین و مسکن و دلار نبوده باید به دلیل نبود تقاضا قیمت بیاد پایین نه بره بالا. بگو آخه مخ نظام نمیشه حداقل چیزی نگی!

    • محسن گفته:

      حرف اش رو درست نفهمیدی میگه بالا بردن بورس اشتباهه..انتظارات تورومی باعث بالا رفتن ارز و مسکن با اون می شه و موقع ریزش هم اونها را بسیار بالاتر میبره….البته محسن رضایی دقیق تر از بقیه حرف میزنه …اگر خانه ساخته می شد و 4میلیون کمبود مسکن در دولت روحانی نداشتیم الان حباب مسکن معنا نداشت…تولید خودرو هم همینطور.

  5. M.H گفته:

    خودشون میگن طبری از منافقین بوده ومدتی هم زندان تشریف داشته خب، خود بخوان این حدیث مفصل را.اینا دلشون دیگه بحال این مردم میسوزه ،فردامعلوم میشه که چند نفر دیگه از این زبون باز های ریاکار یقه بسته منافق وخرابکار وجاسوس بودن . پس اطلاعات وامنیت چه غلطی میکنه ؟

  6. محمد گفته:

    واقعا ماهواره انقدر واجبه که بجاش مردم به نون شبشون محتاج باشن؟ همش دروغ همش کذب همش لاپیشونی کردن بعداز پنچ سال معلوم شده قوه قضاییه و دستیارش فاسد هستن حالا شما فکر کن تو این چند سال چندتا سر رفته بالای دار و چند نفر رفتن زندان بی گناه؟ همتون عین همید بدبختی شکم ها پر بشه هم نیست مثل جوراب کش میاد سیرمونی ندارن

  7. ایمانی گفته:

    توروخدا جمع کنین این حرفای مسخره هاتون رو.خسته شدیم هر روز دروغ پشت دروغ اختلاص پشت اختلاص دزدی پشت دزدی .

  8. وطن گفته:

    آيا مسئول خادم و خداپرستي كه داراي وجدان پاك باشد هست كه متن مخاطبان شما را بخوانند ؟؟؟؟؟
    چرا بازرسين / مجلس / قوه قضائيه / حكومت باني و باعث مشكل بوجود آمده در صنعت خودرويي كه قطعاً نتيجه بي تدبيري دولت و مديران ارشد در صنايع خودرو مي باشد را با وجدان پاك به دور از سياسي گري ها و در جهت خدمت به ملت ،
    خاطيان را مجازات نمي كنند .
    كه اين خود نشان از بي ملاحظه گي و بي توجهي به حق ملت از راس تا رده هاي پائين تر مي باشد .
    آيا مي توان با شعار حمايت از قطعه ساز و برخي صنايع مرتبط / جيب ملت و باورهاي ملت را لگدمال كرد ؟
    قطعه ساز اگر واقعاً خادم باشد مي تواند خودش در حالت رقابت قرار دهد و محصول با كيفيت توليد كند
    هيچ چاهي را با آب ريختن در داخلش چاه نمي شود . مسئولين بهتر از به جاي جيب خود به جيب و جان ملت فكري كنند.
    كه متأسفانه در بحث پيش فروش با آب و تاب از صنعت خودرو حمايت كردند معامله اي كه يكطرفه و گران براي ملت تمام شد و خواهد شد . خلاف و عدم رعايت شرع در معامله در اوج بي شرمي و با حمايت انواع رسانه ملي !!!!!!!؟؟؟؟

  9. بهروز گفته:

    ماهواره هم یک شو و نمایشه هیچیش داخل ایران تولید نشده اگه شما مال این حرف ها بودید تولید همون پراید رو با وجود تحریم ها ادامه میدادید

  10. راوی گفته:

    اخه ماهواره واسه مردم نون واب میشه که تازه تواون زمینه هم هیچی نیستیم فقط حرف می زنیم اخه مگه میشه باور کرد قیمت خونه ماشین ارز سکه لوازم خانگی و….رو .تورم کمر مردم روشکسته جوانان تحصلیکرده ازبیکاری اینه دق پدر ومادرشده اند دلالان محتکران گران فروشان خیر ندیده تمام بازارها رابدست گرفته اند ادارات پرشده ازنیروهای بیسواد وبی عرضه. 10 میلیون مردم برای به دست اوردن چند هزار اسباب بازی مقوایی دوشرکت به اصطلاح اتومبیل سازی سرکارند تلوزیون هم فقط امار می دهد درفلان رشته وبهمان زمینه جزو 5 کشور برتر دنیا شدیم وغرب وامریکا درحال نابودی است مردم باپوست واستخوان درحال چشیدن طعم فقری هستند که حتی خوابش راهم نمی دیدندخدایاخودت به فریادمابرس

  11. مجید صدرایی گفته:

    اقای رضایی !
    شما حرف نزنید نمیگن لالی
    لطف شما مایه دردسر ماست
    از این تحلیلهای آبکی زیاد میکنید
    مردم بهت میخندن

  12. هیجا گفته:

    من جا ی شمایکه برا ریس جمهوری یه ملت ۸۰ ملیونی کاندید کردی و از ۸۰ ملیون رای فقط و فقط ۲۰۰ هزار رای اوردی بودم همون دوره میرفتم پشت سرمم نگاه نمیکردم.اونجا معلوم شد چقد کار بلدی .

  13. علی گفته:

    یه وقتهایی آدم وقتی تنهامیشنیه یه گوشه فکرمیکنه میبینه واقعااون همه انسان بی گناه تابه امروز بی هیچ توقعی جونشون رو کف دستشون گذاشتن وبرای پاسداری ازاین مرزبوم ازبین رفتن واقعا جای بسی تفکرداره که آیاکسی هم هست به این مساعل فکرکنه که این همه دزدی این همه اختلاس این فساداین همه بی شرفی اون هم تودستگاه های دولتی واقعا خنده داره یعنی بین شما حتی یک نفرهم نیست به میابت این ملت بلندبشه وازمنافع تمام شهدا وتمام انسانهای زحمت کش وشریفیکه برای یک لقمه نان حلال ازجونشون میگذرن!یه کاری کنه؟گاهی وقتها ناخودآگاه فکرم به این سمت میره که یک عمرخدارا عبادت کردن شده خداتمام این همه دزدهارو یه گوشمالی بده ….

  14. احدی گفته:

    اولا تا بدنه دولت و ادارات کشور کوچک نشود و بجای این همه حقوق بگیر ناکارآمد در ادارات که در پایان هر ماه باید بخش عظیمی از درآمد کشور را به حلقوم چند میلیون کارمندی بریزیم که جز موازی کاری ، سنگ اندازی در کار شهروندان ، مصرف بی رویه انرژی و راننده و ماشین و بازی با کامپیوتر و دهها مورد دیگر هزینه تراشی برای دولت هیچ سود و بهره ای از آنها عاید دولت و ملت نمی شود؛ باید بستر و برنامه ای برای کوچک سازی دولت و کارگردان و وزارت خانه ها تدارک دیده شود که مردم از این وضعیت اسفناک دولت و ادارات نجات پیدا کنند .
    سپس با استفاده از توانایی ها و استعدادهای درخشان جوانان مومن و کاردانی که در عرصه های مختلف لیاقت و شایستگی خودشان را در راستای سربلندی کشور و ملت نشان داده اند ، در جهت تولید و ایجاد اشتغال بکار گرفته شوند ؛ البته نه اینکه آنها را جایگزین رشوه گیران و اراذل لانه کرده در ادارات و سازمانها و نهادها کنیم ، بلکه زمینه خودباوری و به عینیت رساندن استعدادهای نهفته آنها را فراهم آوریم.
    به تعبیر دیگر به بخش خصوصی اجازه کار و فعالیت داده شود و جلو واردات بی رویه گرفته شود.

  15. مهرداد کریمیان گفته:

    علیرغم احترامی که برای سردار رضایی برای فرماندهی اش در دوران جنگ قائلم باید بگویم وقتی توسعه کشور همه جانبه و موزون نباشد نتیجه اش وضعی می باشد که اکنون شاهدش هستیم. شما به کره شمالی نگاه کنید علیرغم پیشرفت های شگفت انگیز در دانش هسته ای و نظامی، چون دارای توسعه همه جانبه نبوده ، کشور و مردمش دچار چنین اوضاع اسف باری شده اند. باید از تجربیات تمامی کشورها در تمام زمینه ها استفاده کرد که همه اوضاع اقتصادی و معبشتیمردم رو به بهبود رود و هم کشور در مسیر پیشرفت و سازندگی به مفهوم حقیقی آن قرار گیرد.

  16. حمید گفته:

    والا اداره ها شد فساد خانه هر جا میری مثل زامبی سر میکنن تو شکمت فقط ازت پول میخوان،دولت شده …از مردم صد برابر میگیره،بعد ی یارانه میده جونش میخواد بالا بیاد.با عرض معذرت دولت …شده.دلخوشی جوان ها بعد چند سال درس خواندن شده قلیان و سیگار و هزار بد بختی دیگه

  17. موسی گفته:

    کره شمالی هم موشک قاره پیما داره و کالاهک هسته ای مردمش علف می خورند کارتن و سوپ چوب
    کره جنوبی و ژاپن و آلمان نه موشک و نه بمب و نه جنگنده ولی مردمشان بهترین زندگی را دارند .آنها توانستند بدون اسلحه همه کشورها را تصرف کنند .

  18. حسن گفته:

    تویی که اهانت میکنی به آقای رضایی از سردرمیاری کاش زمان جنگ بودی وبمباران رو میدی بعد باز میکردی این خدمتی که این عزیز در مقطع فرماندهی کل انجام داد در سپاه بینظیر بود وگرنه الان باید به زن صدام میگفتی زن دایی نمک نشناس نباشید یه دوخط تاریخ بلد بودی حرف مفت نمیزدی الان حیف

    • ساحل گفته:

      چرند نگو به قول اون مقام ارتشی که گفت زمان جنگ‌سپاه فقط چندتا گردان پیاده بسیحی بود که نمیدونستن جنگ چیه ارتش بود که کشورو نجات داد الان چون تمام امکانات در اختیار سپاه روزی یه فیلم میسازه که یه بچه بسیجی یه لشکر عراقی با یه اسلحه خالی اسیر میکنه ، ارتش هم داره تخمه میشکنه، سپاه زحمت کشیده ولی ارتش حرف اول زد تو‌جنگ

  19. علی گفته:

    ماهواره و موشک برای مردم آب و نان نمی شود. شوروی سابق هم تمام تلاشش موشک سازی بود. اولین ماهواره را در تاریخ در سال 1957 به فضا فرستاد. برد موشک های قاره پیمایش به 12000 کیلومتر رسیده و بزرگترین قدرت موشکی و اتمی جهان شد. بهترین ماشینی که ساخت لادا که هم ردیف پیکان خودمان بود. اخرش از هم پاشید و به چند کشور تقسیم شد. کره شمالی هم موشک و هم بمب اتم ساخت مردمش از گرسنگی علف می خورن. کره جنوبی دنبال پیشرفت و ماشین سازی رفت. امروز هم ردیف پیشرفته ترین کشورها ی دنیاست مردمش در رفاه کامل و امنیت کامل در حال تعامل با جهان هستند.

  20. ساحل گفته:

    جرات دارین نظر منم بزارین،،،،باز گیردادین به تحریم های آمریکا، آخه امریکا چندسال اخیر تحریم کرده شما چهل ساله وضع مملکت رو ندیدین حالا اومدین میکین کار آمریکاست؟؟شما اگه دلسوز مردم بودین قید تولید خودرو آشغال میزدیندو واردات آزاد میکردبن .مکه مردم ما از بقیه کشورها چی کمتر دارن؟؟همون لبنان که شما سنگشون به سینه میزنین گداهاشون از ما بهترن ماشین خترجی دارن ، به ما که میرسین روزضه خوانی میکنین؟؟ خدا لعنتتون کنه که مارو بدبخت کردین بی عرزه گی هاتون میندازین گردن آمریکا، اگه تحریم دلیل گرونی و بی کیفیتی خودرو پس چرا همون صنعت نظامی و ماهواره هاتون که تتحریم ها اونارو‌نشونه گرفته از بقیه صنعت هاتون هزاربرابر بهتره؟؟جوابش اینهخودرو رو با ارزون ترین روش ممکن میسازین به گرون ترین قیمت دنیا میندازین به ملت مظلوم ایرانی تا مخارج بقای … دربیاد ، مثل گرونی دلار که با تصمیم دولت و مجلس انجام شد، حتما منه فلک زده که درد دل میلیون ها ایرانی رو بازگو کردم هم یه نفوذی آمریکایی هستم، خدا طوری ریشتون بزنه که نامی ازتون نمونه!!

  21. بابک گفته:

    صاحبان قدرت چیزی بجز پول براشون اهمیت نداره، مردم هرروز فقیرتر میشن و اونا پولدارتر، هیچکسم نیست یه پول پیش خونه به این ملت بدبخت کمک کنه.
    امسال خونه 10تومن 400 تومن. شده 30تومن 600تومن. تازه اونم مسکن مهر داغون

  22. جواد گفته:

    یکی نیست به این بگه تو و بقیه مدیرای جهادی چیکار کردین که باز دنبال مدیر جهادی میگردی شما برین لب مرز برین مناطق محروم برین تو کوه و بیابون جهاد کنین ما مدیر مسئولیت پذیر کاربلد و ازهمه مهمتر دلسوز مردم و راستگو می‌خواهیم که خود شما هم نداری چه برسه به مدیر جهادی که شما انتخابش کنی

  23. تولید کننده گفته:

    وقتی کارمندان دولتی که باید مجوز تولید بدهند بدون تبعاتش مانع تولید میشوند اخرش میشه پراید.شوروی سابق هم اقتصاد مشکلدار و صنایغ نظامی پیشرفته داشت.

  24. علی گفته:

    هر جا که پول دولتی و باد آورده و بی کنترل باشد نتیجه اش می شود صنعت ایران. برای پراید مردم می توانند نظر بدهند چون از بقیه خودروها هم امکان استفاده و مقایسه را دارن. وضعیت ما در ماهواره هم در بین ماهواره های پشرفته مثل پرایدمان در بین بقیه ماشین هاستو ولی ماهواره را مردم نمی توانند امتحان کنند. تفاوت ماهواره و پراید هم این است که در این شرایط سخت میلیارد دلار ثروت کشور صرف ماهواره و موشکی می شود که دردی از مردم را دوا نمی کند. همان راهی که کره شمالی رفته و بمب و اتم و پیشرفته ترین موشک ها را دارد ولی مردمش از گرسنگی علف می خورن. بر عکس کره جنوبی دنبال بقیه صنایع و همکاری و تعامل با دنیا رفت پیشرفته ترین کشور دنیا با رفاه کامل را برای مردمش ساختنند.

  25. مسعود گفته:

    صحبت های اقای رضایی در مورد بورس بنظر مغرضانه هست. هدف رقبای حسن روحانی اینست که به هیچ وجه حتی یک مورد مثبت در کارنامه ایشان ثبت نشود. واضح و اشکار است سرمایه اندک هر فرد قادر به فعال بودن در بخش خرید یا ساخت و ساز مسکن یا کارگاه تولیدی نیست مگر با مشارکت و سهیم شدن در بازار سهام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز