واگذاری سهام عدالت راحت‌تر می‌شود

لست سکند

نزدیک به دو هفته از آزادسازی سهام عدالت می گذرد اما هنوز ابهامات بسیاری دراین باره وجود دارد و همین موضوع موجب شده که برخی سهامداران نتوانند سهام خود را آزاد کنند بر این اساس رئیس جمهوری به وزیر اقتصاد دستور تسهیل واگذاری این سهام را داده است.
به گزارش کاما پرس، در این میان با افزایش انتقادات از اطلاع رسانی و پیچیدگی های موجود درباره آزادسازی سهام عدالت، رییس جمهوری وارد عمل شد و در گفت‌وگویی تلفنی با وزیر اقتصاد از او خواست تا ساز و کاری مشخص درباره آزاسازی سهام عدالت در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به‌راحتی و هرچه سریع‌تر در زمینه عرضه آن در بورس اقدام کنند.
حسن روحانی ضمن تاکید بر اهمیت آزادسازی سهام عدالت در اقتصاد کشور، خطاب به فرهاد دژپسند، گفت: باید در راستای تسهیل شرایط برای آن گروه از افرادی که می‌خواهند سهام خود را در بورس عرضه کنند، روش و ساز و کاری مشخص در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند با سهولت هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

تاکید رئیس جمهور بر ایجاد بورس املاک

رئیس‌جمهوری افزود: باید با همکاری کارگزاری‌های بورسی در بانک‌ها سیستمی برای راهنمایی مردم در زمینه نگهداری یا عرضه سهام با روشی مشخص و قابل دسترس و فهم ایجاد شود.
او همچنین به وزیر امور اقتصادی و دارائی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون اقتصادی رئیس جمهوری دستور داد تا زمینه های لازم برای عرضه و توسعه سهام شرکت های معدنی را فراهم و برنامه ریزی ها و اقدامات لازم در راستای تسریع و تسهیل در این زمینه را انجام دهند.
رییس جمهوری اظهارکرد: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا کسانی که امتیاز بهره‌برداری از معادن در بخش خصوصی به آنان واگذار شده و معادن آنها غیر فعال هستند، یا با مشوق های لازم معادن را فعال کنند یا امتیاز آنها واگذار شود.
روحانی ادامه داد: باید بررسی های لازم برای ایجاد بورس املاک و مستغلات کشور برای عرضه سهام املاک، انجام و ساز و کار مربوط به آن هم تدوین شود.
ناگفته نماند که براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی حدود49 میلیون ایرانی دارای برگه سهام عدالت به ارزش 500 هزار تا یک میلیون تومان هستند که طی سال های گذشته این برگه ها بیش از 10 برابر ارزش پیدا کرده است.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز