آشنایی با تلیسمان و قیمت روز آن

یکی از خودروهای به‌روز و خانواده‌پسند برند رنو، تلیسمان است که به دلیل جادار بودن و امکانات رفاهی مناسب مورد توجه قرار دارد. این سدان فرانسوی به دلیل داشتن پرستیژ، کیفیت، دوام و قدرت زیاد مورد نظر بسیاری از خریداران است اما به همین دلایل قیمت خودرو خارجی مذکور بالا است.

به گزارش کاماپرس، تلیسمان یکی از سدان‌های معروف بازار است که سال 2016 به بازار خودرو معرفی شد. این اتومبیل در سگمنت دی قرار دارد و به همین دلیل دارای رقبای زیادی است. با وجود رقبای زیاد و بالا بودن قیمت خودرو خارجی مذکور، خریداران زیادی را در سراسر جهان، به خصوص ایران، به آن توجه دارند. این خودرو چند میلیاردی به دلایل زیر مورد توجه معامله گران ایرانی قرار گرفته است.

تلیسمان - کاماپرسمشخصات فنی

تلیسمان یک سدان خانوادگی و جوان پسند است که با پیشرانه‌های متعددی در کشورهای خارجی فروخته ‌می‌شود. این خودرو در ایران تنها در یک پیشرانه عرضه شده که آن هم نسخه 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است. قلب تپنده این خودرو حجمی معادل 1.6 لیتر دارد. توان خروجی تلیسمان معادل 190 اسب بخار در دور موتور 6 هزار بوده و گشتاور ان به 260 نیوتن متر در دور موتور 2 هزار و 500 می‌رسد. این ارقام نشان دهنده قدرتمند بودن پیشرانه این خودرو است که باعث توان حرکت بالایی آن می‌شود. خودرو مذکور طی مدت زمان 7.6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو از لحاظ سوخت مصرفی نیز در شرایط مساعدی قرار دارد. براساس اعلام قبلی شرکت رنو، این خودرو داخل شهری به ازای هر 100 کیلومتر، 7.5 لیتر سوخت ترکیبی مصرف دارد. میزان مصرف سوخت این خودرو در خارج از شهر به ازای هر 100 کیلومتر 5.6 لیتر اعلام شده است. رنو تلیسمان توانسته استاندارد آلایندگی یورو شش را به دست آورد و نظر دوستداران محیط زیست را به خود جلب کند.

طراحی بدنه

تلیسمان جزو خودروهایی است که طراحی بسیار خوبی دارد و در آن تمامی نکات طراحی زیبا و جدید رعایت شده است. با نگاهی به طراحی نمای جلوی خودرو چراغ‌های ال ای دی با شکل سی در دو طرف اتومبیل مشخص هستند. در طراحی نمای عقب خودرو چراغ‌ها از جنس ال ای دی و کشیده بوده و از هر دو سمت به لوگوی رنو روی درب صندوق عقب تمایل دارند. دوربین دنده عقب این اتومبیل به شکل ماهرانه در درون لوگوی بزرگ رنو جا گرفته و شلوغی را در طراحی این خودرو به وجود نیاورده است.

پایین سپر عقب تلیسمان دو خروجی اگزوز وجود دارند که فقط برای رعایت اصول طراحی تعبیه شده‌اند و هیچ خروجی ندارند. این مورد گذشته از رعایت مسئله طراحی ظاهری، به کثیف نشدن سپر عقب در اثر خروج آلاینده‌ها نیز کمک کرده است.

راز آسمان پایتخت

نمای کناری خودرو بسیار ساده و زیبا بوده و بسیار به خودروهای کوپه مانند بی ام و سری 6 و مرسدس بنز سی ال اس شباهت دارد. جزئیات طراحی شده روی گلگیرهای جلویی خودرو به هواکش شباهت داشته و در کنار رینگ‌های زیبا، جذابیت بیشتری به خودرو داده است.

تلیسمان - کاماپرس

کابین و امکانات رفاهی

کابین داخلی خودرو مذکور نیز در نگاه اول بسیار اثرگذار و جالب توجه به نظر می‌رسد. مواد استفاده شده در ساخت کابین کیفیت خوبی داشته و نورپردازی آن بسیار خوب است. گذشته از نورپردازی، مانیتور بزرگ و کیلومترشمار دیجیتالی نیز به زیبایی داخل کابین افزوده‌اند.

این خودرو با داشتن امکانات رفاهی مانند استارت دکمه‌ای، سنسورهای پارک جلو و عقب، حالت‌های رانندگی اسپرت، اتوپارک، دوربین 360 درجه، ترمز اضطراری خودکار، ترمز پارک برقی، کروز کنترل و … توانسته جایگاه خوبی در بازارهای خودرویی کشورهای مختلف کسب کند.

هم اکنون میانگین قیمت خودرو خارجی مذکور، مدل 2018، با کارکرد 127 هزار کیلومتر تقریبا به 3 میلیارد و 750 میلیون تومان می‌رسد.

درگاه معتبر ایرانی برای خرید تلیسمان

افرادی که مایل به اطلاع از قیمت دقیق این خودرو هستند بهتر است به درگاه همراه مکانیک به آدرس www.hamrah-mechanic.com سر بزنند یا با کارشناسان این مجموعه با شماره 02167632000 تماس بگیرند. این درگاه امکان خرید و فروش آسان خودرو مذکور را فراهم کرده است.

علاوه بر امکان خرید خودرو به شکل نقدی، از طریق همراه مکانیک امکان خرید اقساطی ماشین نیز وجود دارد. کارشناسی خودرو از دیگر امکانات همراه مکانیک است که برای مشتریان تهرانی و کرجی و اصفهانی در دسترس است.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز