هر آنچه که هنرجویان گیتار در مورد گیتار مبتدی باید بدانند

لست سکند

هنرجویان گیتار علاوه بر این که باید به دنبال انتخاب یک استاد حرفه‌ای جهت یادگیری گیتار باشند، باید در مورد انتخاب گیتار اطلاعات خود را افزایش دهند. انتخاب گیتار مناسب و ساده می‌تواند تا حدود زیادی یادگیری را آسان نماید. انتخاب گیتار مبتدی که مناسب با نیاز هنرجو باشد می‌تواند روند یادگیری را تسهیل ببخشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ آموزش، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از وبسایت حواس جمع، از انواع گیتار می‌توان به سه نوع کلاسیک، آکوستیک و الکترونیک اشاره کرد که هر کدام دارای مزایا و معایب مختلفی برای هنرجو هستند. نوع نواختن هر یک از گیتارهای بیان شده متفاوت است و می‌تواند لذت خاصی را به دنبال داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی گیتار مبتدی برای هنرجویان تازه‌کار اشاره داشته باشیم.

گیتار چیست؟

گیتار یکی از سازهای محبوب امروزی است که با انگشان دست نواخته می‌شود. وجود سیم‌های مختلف در این وسیله باعث ایجاد ارتعاش و صدای گوش‌نواز خواهد شد. گیتار از لحاظ ساختار و تکنیک‌های نوازندگی به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند که هر کدام دارای معایب و مزایای مخصوصی برای هنرجویان هستند. بسیاری از هنرجویان با انتخاب سبک موسیقی خود می‌توانند گیتار مبتدی و مناسب خود را در ابتدای فعالیت‌شان انتخاب کنند. در حال حاضر بسیاری از هنرجویان که به موسیقی علاقه‌مند هستند با افزایش شناخت خود نسبت به این آلت موسیقی، ترجیح می‌دهند تا بهترین را برای شروع فعالیت خود انتخاب کنند. انتخاب نوع گیتار مناسب روند یادگیری را تا حدود زیادی تسهیل می‌نماید.

راز آسمان پایتخت

نکات کلیدی در مورد انتخاب گیتار

هنرجویانی که در ابتدای فعالیت خود در این زمینه هستند، برای تبدیل شدن به یک گیتاریست عالی باید در مورد انتخاب گیتار دقت نمایند. هر فرد متناسب با نیاز و بسته به اهدافی که دارد می‌تواند یکی از مدل‌های گیتار را انتخاب نماید. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که با توجه به نوع موسیقی که قصد دارید بنوازید، باید گیتار مناسب را انتخاب کنید. به عنوان نمونه نوازنده‌هایی که در سبک راک مشغول به فعالیت هستند، از گیتار الکتریک استفاده می‌کنند. همچنین کسانی که در سبک موسیقی فولک هستند، گیتار آکوستیک را انتخاب می‌کنند.

بررسی گیتارهای آکوستیک، الکتریک و کلاسیک

در بحث انتخاب گیتار مبتدی، توجه به ساختار هر یک از گیتارهای بیان شده حائز اهمیت است. هر نوع گیتار به روش متفاوتی ساخته می‌شوند اما از لحاظ برخی از قطعات اساسی مانند تار، بدنه و قسمت گردن شبیه به یکدیگر هستند. گیتارهای کلاسیک به صورت معمول مجهز به انواع تارهای نایلونی بوده که نواختن با آن بسیار آسان‌تر از سایر مدل‌هاست.

تارهای نایلونی موجود در گیتار کلاسیک باعث القای احساس لطافت به هنرجو خواهد شد. در این میان وجود گیتارهای نیمه آکوستیک نیز مورد توجه بسیاری از هنرجویان قرار گرفته است. در این مدل گیتار از طریق یک سیم به آمپ متصل می‌شود که می‌تواند نواختن را آسان نماید. در بین مدل‌های بیان شده نواختن با گیتارهای الکتریک فوق‌العاده آسان است اما تسلط بر این گیتار می‌تواند برای هنرجوی تازه‌کار کمی دشوار باشد.

هنرجوی تازه کار باید با انتخاب گیتار مبتدی بتواند متناسب با نیاز خود، نواختن را در ابتدا به شکل اصولی یاد بگیرد. گیتار الکتریک دارای تارهای نزدیک به هم بوده و قسمت گردن گیتار کمی باریک است. این موضوع نشان می‌دهد که هنرجو بدون نیاز به کشش می‌تواند چند نت را اجرا نماید.

بهترین گیتار برای یک هنرجوی تازه‌کار کدام است

با توجه به این که بسیاری از هنرجویان برای ابتدای فعالیت خود به دنبال انتخاب گیتار مبتدی هستند، بهتر است به سراغ مدل‌های کلاسیک بروند. گیتارهای کلاسیک اگر دارای کیفیت بالا باشند، به دلیل داشتن سیم‌های نایلونی می‌توانند صدای گرم و ملایمی را ایجاد نمایند. گیتارهای کلاسیک برای هنرجویان تازه‌کار مناسب‌تر از سایر مدل‌ها به نظر می‌رسد. با استفاده از گیتار کلاسیک می‌توان انواع موسیقی پاپ ایرانی و کلاسیک را به شکل منحصر به فردی نواخت.

مدل‌های آکوستیک دارای سیم‌های فلزی هستند که برای شروع کار می‌تواند برای هنرجویان کمی دشوار باشد. سیم‌های فلزی این کار دارای صدای شفاف با رزونانس بالا دارند که برای سبک‌های راک غربی مناسب هستند.

 

بررسی قیمت گیتار مبتدی برای هنرجویان

با توجه به این که کیفیت گیتارهای تولید شده متنوع است، لذا قیمت‌ هر گیتار می‌تواند متفاوت باشد. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که گیتارهای کلاسیک به نسبت سایر مدل‌های آکوستیک و الکتریک دارای قیمت پایین‌تری هستند. این امر باعث می‌شود تا بسیاری از هنرجویان برای انتخاب گیتار مبتدی مدل کلاسیک را انتخاب کنند.

انتخاب گیتار اگر بر اساس نیاز و هدف هنرجو انتخاب شود می‌تواند احساس رضایت بیشتری را به دنبال داشته باشد. هر یک از انواع گیتارهای موجود در بازار تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند که شناخت آنها می‌تواند تعیین کننده باشد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های گیتار که می‌توانند تعیین کننده انتخاب نهایی هنرجویان باشد، بخش بدنه و تارهای آن است.

مقایسه و انتخاب بهترین گیتار مبتدی

وب سایت حواس جمع در زمینه بررسی و مقایسه کالاهای موجود در بازارهای دیجیتال مارکتینگ ایران است که به عنوان یک راهنمای جامع در زمینه خرید محسوب می‌شود. هنرجویان متناسب با نیاز و هدف خود می‌توانند با مقایسه انواع گیتارهای موجود در بازار، گیتار مبتدی مناسب خود را انتخاب کنند.

مقایسه دقیق جزئیات هر گیتار و شناخت معایب و مزایای هر مدل باعث می‌شود تا در نهایت بتوان انتخاب هوشندانه‌ای داشت. اگر به عنوان یک هنرجو می‌خواهید در زمینه موسیقی قدم اول را محکم بردارید باید بتوانید نوع آلت موسیقی خود را به شکل صحیح انتخاب کنید. اگر بخواهید مقایسه جامعی در مورد انواع گیتارهای موجود در بازار داشته باشید کافی است به وب سایت حواس جمع به آدرس havasjam.ir مراجعه کرده و از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید.

مرتبط با : حواس جمع
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز