هر آنچه که باید از پیگیری مرسولات پستی بدانید

پیگیری مرسولات پستی-کاماپرس

پیگیری بسته‌های پستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در ارسال پستی و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. خدمات رهگیری پستی، یکی از راه‌های آسان و معتبر برای اطمینان از سالم رسیدن بسته‌های پستی به مقصد است.

به گزارش کاماپرس، استقبال گسترده از خرید آنلاین و اینترنتی در چند سال اخیر، اهمیت ارسال سفارش‌ها و مرسولات از طریق پست را دوچندان کرده است؛ به‌طوری که بسیاری از سرویس‌های پستی خدمات ویژه‌ای را در راستای افزایش اعتماد مشتریان و رفع نگرانی‌های آنان در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر، افراد می‌توانند به‌ آسانی و با استفاده از سامانه رهگیری پستی مرسولات، با خیالی راحت خرید کرده و بسته‌های خود را از هنگام ارسال تا زمان تحویل پیگیری کنند.

در این گزارش، سامانه رهگیری پستی و شیوه‌های استفاده از آن بررسی شده است.

چرا رهگیری پستی اهمیت دارد؟

امروزه ارسال بسته پستی به‌واسطه افزایش استفاده از اینترنت و خریدهای آنلاین و نظایر آن، به یکی از خدمات ضروری تبدیل شده است. ارسال بسته به نقاط مختلف به یکی از بخش‌های روزمره و مهم فعالیت بسیاری از مشاغل و کسب و کارها تبدیل شده است. خدمات رهگیری پستی به این کسب و کارها کمک می‌کند که محصولات خود را با خیال راحت به دست مشتری رسانده و اعتماد و وفادارای مشتریان خود را جلب کنند.

سامانه رهگیری بسته‌های پستی شرایطی را فراهم می‌کند تا مشتریان، گیرندگان و ارسال‌کنندگان بسته‌های پستی از سرنوشت مرسولات خود مطلع شوند. با استفاده از خدمات رهگیری پستی می‌توان وضعیت بسته ارسالی را از تاریخ تحویل به شرکت پستی موردنظر تا زمان دریافت آن توسط گیرنده به‌دقت پیگیری کرد. با این حال، سرویس‌های پستی مختلف با توجه به زیرساخت‌های خود، روش‌های متنوعی را برای رهگیری پستی فراهم کرده‌اند.

راز آسمان پایتخت

رهگیری آسان و سریع مرسولات با پستکس

پستکس به‌عنوان نخستین هاب سنتی ایران، خدمات ویژه‌ای را در ارتباط با ارسال بسته‌های پستی از طریق سرویس‌های پستی مختلف و رهگیری آن‌ها در نظر گرفته است. این مجموعه تمامی بسته‌ها را به ‌شکل در تا در و از طرق مختلف هوایی، زمینی، ریلی و دریایی به دست گیرنده می‌رساند.

در ادامه انواع روش‌های رهگیری بسته‌های پستی در پستکس بررسی شده است.

پیگیری مرسولات با استفاده از کد رهگیری

یکی از روش‌های آسان و رایج برای پیگیری بسته‌های پستی، استفاده از کد رهگیری است. کد رهگیری شامل شماره‌گذاری خاصی است که توسط متخصصان کامپیوتر به هر بسته اختصاص یافته و با استفاده از آن می‌توان از وضعیت بسته پستی مطلع شد.

پیگیری مرسولات پستی با استفاده از کد رهگیری به این صورت است که کد موردنظر پس از دریافت بسته از ارسال کننده، از طریق پیامک به اطلاع گیرنده رسیده و او می‌تواند با وارد کردن کد مذکور در سامانه رهگیری مرسولات پستی پستکس، وضعیت بسته خود را پیگیری کند. تمامی اطلاعات و جزئیات مرتبط با بسته پستی از جمله وزن بسته، هزینه ارسال، تاریخ و ساعت دقیق پذیرش بسته و اسامی فرستنده و گیرنده مرسوله در سامانه رهگیری ثبت می‌شود.

پیگیری مرسولات از طریق پیامک

از دیگر روش‌های رهگیری پستی در پستکس، ارسال پیامک‌هایی شامل گزارش مرحله به مرحله وضعیت بسته پستی به شماره گیرنده یا ارسال‌کننده است. البته در ارتباط با پیامک‌های ارسالی از سوی پستکس باید توجه داشت که پیامک‌های این مجموعه تنها با سرشماره 10004440044440 ارسال می‌شود.

پیگیری مرسولات در حساب کاربری پستکس

پستکس امکان پیگیری وضعیت سفارش و بسته‌های پستی از طریق حساب کاربری را نیز فراهم کرده است. در رهگیری پستی از این طریق، تنها کافی است که وارد حساب کاربری خود شده و گزینه «سفارشات من» را انتخاب کنید تا از وضعیت بسته خود مطلع شوید.

چرا رهگیری با پستکس؟

با استفاده از خدمات پستکس می‌توان در هر زمان و با استفاده از روش‌های متعدد، از سلامت مرسولات اطمینان حاصل کرد. علاوه بر این، پستکس قابلیت رهگیری پستی را برای تمامی روش‌های ارسال مانند پیک درون شهری، پست داخلی، پست پیشتاز و پست بین‌المللی، حمل و نقل سنگین، ارسال سازمانی و سفارش انبوه فراهم کرده است.

پستکس

پستکس فعالیت خود را به‌عنوان اولین هاب سنتی ایران در حوزه خدمات پستی آنلاین به‌شکل در تا در شروع کرده است. این مجموعه شرایطی را فراهم کرده تا مشتریان بتوانند به‌راحتی، قیمت و کیفیت سرویس‌های پستی مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و با آگاهی کامل سرویس موردنظر را انتخاب کنند. شما می‌توانید پس از انتخاب سرویس موردنظر و تحویل بسته پستی در منزل با یکی از روش‌های فوق، از وضعیت بسته پستی خود مطلع شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز