نکات مهم درباره بسته بندی و پست مرسولات

یکی از مراحل حساس در لجستیک، بسته‌بندی مرسولات یا پکیجینگ است. بسته‌بندی صحیح و اصولی موجب محافظت از محتواهای بسته‌های پستی می‌شود. مثلاً ممکن است مرسوله در حین حمل و نقل در معرض باران یا رطوبت قرار بگیرد. در چنین مواقعی باید از بسته‌بندی‌های ضدآب استفاده کرد تا بسته کاملاً سالم به دست گیرنده برسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خدمات کسب و کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنگامی که بسته‌ها برای حمل و نقل درون شهری یا برون شهری پست می‌شوند ممکن است حداقل یک یا چند بار بارگیری و تخلیه شوند. بنابراین، اطلاع از قواعد و اصول بسته‌بندی مرسولات کمک می‌کند تا بسته کاملاً سالم به مقصد برسد. اما سوال این است که بسته‌بندی مخصوص مرسولات مختلف دقیقاً به چه شکلی باید باشد؟

اصول بسته‌بندی مرسولات شکستنی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام بسته‌بندی مرسولات شکستنی در نظر داشت این است که باید فضای کافی برای ضربه‌گیری در هنگام بسته‌بندی در نظر گرفته شود. در واقع، بسته‌بندی چنین مرسولاتی باید حدود 2 تا 3 برابر ابعاد محصول باشد. اگر چند محصول شکستنی در داخل جعبه وجود دارد، باید هر کدام از آنها به طور جداگانه با ورق‌های پلاستیکی حباب‌دار پوشش داده شوند. استفاده از یک لایه شانه تخم مرغ در کف و فضای خالی بالای کارتن نیز توصیه می‌شود. به علاوه، از آن جایی که در حین پست یک مرسوله احتمال انبساط جعبه وجود دارد، بهتر است دور تا دور کارتن چسب کاری شود تا احتمال پارگی و باز شدن جعبه به حداقل برسد.

راز آسمان پایتخت

اصول بسته‌بندی مطبوعات و کتاب

نفوذ آب، تا شدگی و آسیب‌دیدگی صفحات کتاب از جمله مشکلاتی است که مرسولات حاوی کتاب و مطبوعات با آن مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است تا از پاکت‌های حباب دارد استفاده کرد. استفاده از سلفون و یا پاکت‌های مقوایی درب بسته نیز کمک بسیاری به محافظت از مرسوله می‌کند.

نحوه صحیح بسته‌بندی مواد غذایی

بسته‌بندی و پست مواد غذایی باید به گونه‌ای باشد که مواد کاملاً تازه و سالم به مقصد برسد. بسته‌بندی چنین مرسولاتی با توجه به نوع مواد غذایی می‌تواند بسیار متنوع باشد. با این حال، استفاده از شیشه‌ها یا بسته‌بندی‌های پلاستیکی گزینه بسیار مناسبی است. تهیه شیشه هزینه بیشتری نسبت به پلاستیک دارد؛ به همین دلیل ممکن است هزینه حمل و نقل آن نیز بیشتر شود. به علاوه، بسته‌بندی اصولی شیشه برای جلوگیری از شکستگی آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که استفاده از پلاستیک موجب کاهش احتمال پاره شدن یا شکستگی می‌شود. البته، پلاستیک‌ها برای مواد غذایی جامد کاربرد داشته و برای مایعات استفاده از شیشه گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

بسته‌بندی مرسولات در پستکس

پستکس اولین هاب آنلاین پستی در سراسر کشور است که خدمات پستی را به صورت درب تا درب و شبانه‌روزی به مشتریان ارائه می‌کند. چنانچه مشتری نیاز به خدمات بسته‌بندی و انبارداری داشته باشد، می‌تواند در زمان ثبت سفارش در پستکس درخواست خود را مطرح نمایند. تمامی بسته‌بندی مرسولات پستی در پستکس طبق قوانین و اصول استاندارد صورت می‌گیرد.

به علاوه، شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که مصرف روزانه کارتن و پاکت بستی زیادی دارند می‌توانند کارتن‌ها و لوازم بسته‌بندی را مستقیماً از تامین‌کنندگان و یا شرکت پستکس تهیه کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز