4 نکته ضروری برای بیمه سرقت منزل مسکونی قبل عید + هزینه

لست سکند

آمار سرقت منازل در ایام نوروز نشان‌دهنده افزایش میزان این جرم نسبت به سایر روزهای سال است. دلیل این موضوع را باید در مسافرت بیشتر ایرانیان و دید و بازدیدها دنبال کرد. خانه‌های خالی بهترین هدف برای سارقان هستند و مسافرت چند روزه، این کار را برای سارقان آسان‌تر می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی برای خرید بهترین بیمه سرقت منزل قبل از آغاز عید نوروز و هزینه‌های این نوع از بیمه نامه پرداخته است.

بیمه سرقت منزل مسکونی چیست؟

بیمه سرقت منزل مسکونی یکی از انواع بیمه سرقت است که خسارت ناشی از دزدی منزل را جبران می‌کند. پرداخت هزینه‌های مفقود شدن اشیای مهم و گران‌قیمت، اصلی‌ترین خسارتی است که توسط این بیمه نامه پرداخت می‌شود. بیمه سرقت منزل مسکونی یک بیمه مستقل نیست و زیرمجموعه بیمه آتش سوزی منزل مسکونی و یکی از پوشش‌های این بیمه نامه محسوب می‌شود.

این بیمه‌نامه دارای پوشش‌هایی چون پوشش خسارت اشیای به سرقت رفته، پوشش خسارت اشیای آسیب دیده و پوشش کم شدن ارزش اشیای باقی مانده است.

چطور بیشترین خسارت را از شرکت بیمه بگیریم؟

برای دریافت خسارت کامل نیاز به رعایت برخی از نکات وجود دارد. برای نمونه شما باید بلافاصله پس از اطلاع از سرقت این موضوع را به آگاهی یا کلانتری اطلاع دهید. در ادامه مبلغ تقریبی باید به صورت شفاهی و کتبی از طرف فرد ضرردیده به شرکت بیمه اطلاع داده شود.

راز آسمان پایتخت

بیمه گزار باید سرقت را نیز به سرعت به شرکت بیمه اطلاع دهد. همچنین پس از اطلاع اولیه 2 روز فرصت خواهد داشت تا لیست اموال به سرقت رفته را نیز در اختیار شرکت بیمه قرار دهد. پنهان کردن هر نوع اطلاعات در مورد سرقت، باعث می‌شود که شرکت بیمه نتواند خسارت کامل را به فرد زیان دیده از سرقت پرداخت کند.

بیمه سرقت منزل برای چه کسانی مناسب است؟

سرقت حادثه‌ای است که قبلا خبر نمی‌کند و زمان آن مشخص نمی‌شود. به همین دلیل تمامی افراد می‌توانند نسبت به خرید این بیمه نامه اقدام کنند. اما در این میان این بیمه می‌تواند برای بسیاری از مردم ضروری باشد.

افرادی که دارای اشیای گران‌قیمت و باارزش در منزل هستند و سرمایه یا جواهرات خود را در منزل نگهداری می‌کنند و یا کسانی که از بخشی از منزل به عنوان انبار کالا استفاده می‌کنند، بیشتر از سایر افراد به این بیمه نامه نیاز دارند.

همچنین افرادی که قصد مسافرت داشته و ممکن است چند روزی در منزل حضور نداشته باشند، نیز بهتر است نسبت به خرید این بیمه نامه اقدام کنند.

چرا خرید بیمه سرقت قبل از عید لازم است؟

با آغاز سال جدید قیمت بیمه‌نامه‌های مختلف بر اساس آمار تورمی سال، افزایش پیدا ‌می‌کند. به همین دلیل خرید بیمه نامه قبل از عید می‌تواند به نفع بیمه‌گزار باشد. بیمه‌نامه‌های سرقت منزل مسکونی به صورت یک ساله به فروش می‌رسد و شما با خرید قبل از عید، تمام طول سال را با هزینه سال گذشته بیمه خواهید بود.

شاید بتوان تعطیلات عید نوروز را اصلی‌ترین زمان نیاز به بیمه سرقت منزل مسکونی دانست. پس اگر شما هم قصد سفر نوروزی دارید، بهتر است که قبل از فرارسیدن عید نوروز بیمه سرقت منزل را تهیه کرده باشید.

هزینه بیمه سرقت منزل مسکونی بر اساس متراژ، نوع ساخت و ارزش وسایل موجود در منزل تعیین می‌شود و معمولا رقم آن بین 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان برای یک منزل مسکونی با میزان وسایل منزل معمول است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز