نرخ تورم ، سود تمام بازارها را بلعید

تور لحظه آخری-کاماپرس

افزایش تورم از شهریورماه سال گذشته تا شهریورماه امسال باعث شده تا بازدهی دارایی‌های مردم در بازارهای مختلف مالی منفی باشد. در واقع با توجه به تورم 44 درصدی در مدت مذکور، مردم از سرمایه گذاری در همه بازارها زیان دیده‌اند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تجارت نیوز، ارزش دارایی‌های مردم در بازار دلار نزدیک به 42 درصد، مسکن 18 درصد و طلا 50 درصد کاهش پیدا کرده است. حتی سهامداران هم تقریبا 60 درصد افت ارزش دارایی را در بازار بورس تجربه کردند. حتی افرادی که تنها در بانک سرمایه گذاری انجام دادند، طی همین مدت زمان ارزش دارایی آن‌ها 29 درصد کاهش پیدا کرده است. به نظر عامل اصلی این زیان تورم موجود در کشور است که از سیاست‌های ضعیف و نادرست داخلی نشات می‌گیرد.

نظر یک استاد دانشگاه درباره تورم موجود

به گفته مسعود نیلی، صاحبنظر اقتصادی و استاد دانشگاه، متوقف کردن این روند نگران کننده موجود تورم امکان پذیر است اما به اتخاذ تصمیمات سخت در مقابل تصمیمات بد بستگی دارد. نیلی معتقد است که در مقطع کنونی شرایط بسیار سختی از لحاظ تورم برای کشور به وجود آمده که با همه سال‌های گذشته متفاوت به نظر می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر اقتصاد کشور به دلیل تورم موجود به شدت ملتهب است. به نظر این صاحبنظر اقتصادی در کوتاه مدت کشور در معرض خطر قرار دارد و اگر به همین منوال وضعیت تورم پیش برود در ماه‌های پیشرو ممکن است وضعیت خطرناکی به وجود بیاید. بنابراین سیاستگذار باید در این خصوص تصمیم گیری مناسبی داشته باشد و سیاست‌های درستی را اتخاذ کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز