نکات کلیدی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا 2024

تحصیل در آمریکا-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ویزای تحصیلی، یکی از رایج‌ترین انواع ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا است. کسانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می‌شوند، اجازه دارند تا پایان زمان تحصیل در این کشور اقامت کنند. البته اخذ ویزای تحصیلی به معنای اقامت دائم در آمریکا نیست؛ با این حال می‌توان پس از اتمام تحصیل، نوع ویزا را تغییر داد و اقامت دائم آمریکا دریافت کرد. ویزای تحصیلی آمریکا در سه نوع F، M و J صادر می‌شود و هر کدام ویژگی و کاربرد خاص خودش را دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، وجود دانشگاه‌های معتبر، امکانات آموزشی و رفاهی عالی و بازار کار خوب موجب شده که سالانه حدود 800 هزار دانشجو از سراسر دنیا برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنند. در ادامه این مطلب، مهم‌ترین نکات برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در سال 2024 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای F: این ویزا به منظور تحصیل در دبیرستان، دانشگاه، کالج، دبستان خصوصی، مدرسه علوم دینی، هنرستان خصوصی و سایر موسسات آکادمیک شامل برنامه‌های آموزش زبان صادر می‌شود.

ویزای M: کسانی که قصد تحصیل در موسسات فنی، حرفه‌ای و غیرآکادمیک به غیر از برنامه‌های آموزش زبان دارند، باید این ویزا را دریافت کنند.

راز آسمان پایتخت

ویزای J: برای سفرهای کاری درسی در تابستان، استفاده از فرصت مطالعاتی، گذران دوره کارآموزی یا انترنی باید ویزای تحصیلی نوع J دریافت کرد.

شرایط تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا باید اثبات کنند که توان پرداخت هزینه‌های تحصیل خود را برای حداقل یک سال دارند. این هزینه‌ها شامل شهریه، هزینه اقامت، بیمه و خورد و خوراک می‌شود. میزان تمکن مالی مورد نیاز به موسسه آموزشی مقصد، مقطع، رشته تحصیلی و ایالت بستگی دارد.

فرد متقاضی پس از دریافت پذیرش از موسسه آموزشی، یک فرم به نام فرم I-20 دریافت می‌کند. در این فرم تمام اطلاعات مربوط به هزینه سالانه تحصیل در موسسه آموزشی مقصد ذکر شده است. در مرحله بعدی، فرد باید بتواند تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا را با گردش حساب بانکی یا اسناد ملکی اثبات کند. به عنوان مثال، میزان تمکن مالی مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه واشنگتن بین 18 هزار و 750 تا 75 هزار دلار است. چنانچه متقاضی مشمول بورسیه تحصیلی یا اسکولارشیپ شود، میزان تمکن مالی مورد نیاز او کاهش زیادی پیدا می‌کند.

ویزای تحصیلی-کاماپرس

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

مدت زمان اخذ این ویزا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این فرآیند ممکن است حدود سه تا هشت ماه یا بیشتر طول بکشد. برای جلوگیری از برگشت خوردن ویزا و طولانی شدن این پروسه، بهتر است که از مشاوران مجرب در این زمینه کمک گرفت.

نحوه دریافت اقامت دائم آمریکا با ویزای تحصیلی

همانطور که قبلاً اشاره شد، کسانی که ویزای تحصیلی آمریکا دریافت می‌‌کنند، اجازه اقامت دائم در این کشور ندارند، اما اگر بتوانند از یک کارفرمای آمریکایی، پیشنهاد کاری بگیرند، اجازه کار به مدت یک سال در خاک این کشور خواهند داشت. این افراد پس از گذشت یک سال می‌توانند برای تغییر وضعیت ویزای تحصیلی به دریافت ویزای کاری اقدام کنند. در نهایت پس از گذشت پنج سال، گرین­کارت یا اقامت دائم این کشور را دریافت خواهند کرد. همچنین امکان اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی نیز وجود دارد.

ویزای تحصیلی آمریکا همراه با خانواده

شما می‌توانید به همراه خانواده، ویزای تحصیلی آمریکا دریافت کنید؛ بنابراین همسر متقاضی نیز می‌تواند ویزای تحصیلی F2، M2 یا J2 را اخذ کرده و به تحصیل در آمریکا بپردازد. البته با ویزای نوع 2 نمی‌توان در آمریکا کار کرد. اخذ ویزای تحصیلی آمریکا با خانواده فقط شامل همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال می­شود. همچنین، باید توجه داشت که میزان تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی با خانواده بیشتر خواهد بود. به طور معمول هر عضو خانواده برای اخذ این ویزا بین 3000 تا 4000 هزار دلار تمکن مالی نیاز دارد. همچنین فرزندان خردسال متقاضی می­توانند در این زمان به تحصیل در مدارس آمریکا بپردازند.

چنانچه برای انجام پروسه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به راهنمایی یا کمک نیاز دارید، می‌‌توانید از شرکت گردشگری “ویزافوری” (https://visafori.com/study/usa) مشاوره‌های حرفه‌ای دریافت کنید. این مجموعه، ارتباط خوبی با سفارتخانه‌های مختلف دارد؛ بنابراین شما می‌توانید به کمک ویزافوری، وقت فوری سفارت آمریکا دریافت کنید. همچنین کارشناسان این مجموعه به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات متقاضیان خواهند بود.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزافوری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز