معیارهای تشخیص میلگرد باکیفیت + قیمت میلگرد فایکو 9 آبان 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت میلگرد فایکو و سایر برندها و همینطور کیفیت این محصولات در ساخت سازه‌های فلزی حرف اول را می‌زند؛ تهیه محصول با کیفیت بالا و قیمت پایین می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساختمان‌سازی را کاهش دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ابعاد استاندارد یکی از مهم‌ترین معیارهای تشخیص میلگرد باکیفیت است. همچنین میلگرد باکیفیت باید در کشش، تاخوردگی و برش‌خوری بهترین کارایی را داشته باشد. کاربرد اندازه‌های مختلف میلگرد براساس خواص مکانیکی آن گوناگون است.

ابعاد استاندارد میلگرد

میلگرد در هریک از مجتمع‌های تولید فولاد با قطر و طول مشخص تولید می‌شود. جدول وزنی میلگرد نیز بر حسب قطر و طول میلگرد محاسبه می‌شود. این جدول بر مبنای استانداردهای معین متفاوت است. بهترین روش تشخیص ابعاد استاندارد میلگرد، اندازه‌گیری وزن یک متر از هر شاخه میلگرد در ترازوهای فروشگاهی است.

استفاده از وزن‌های سبک‌تر از مقادیر جدول مجتمع‌های فولاد به تاب‌آوری ساختمان‌ها در برابر زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه آسیب می‌زند.

راز آسمان پایتخت

مجتمع فولاد البرز ایرانیان با نام تجاری «فایکو» مقاطع فولادی مورد استفاده در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی را طبق استانداردهای بین‌المللی و ملی تولید می‌کند. گروه‌های فنی و متخصص کنترل کیفیت، تحلیل شیمیایی و بررسی خواص مکانیکی میلگردهای این برند در اندازه‌های ۸ تا ۳۲ میلی‌متر را بر عهده دارند.

بهترین کارایی در کشش و برش‌خوری

پایبندی به استانداردهای طراحی و ساخت آهن‌آلات باعث افزایش کیفیت ساختاری و مکانیکی مقاطع فولادی می‌شود. مطابقت با استانداردهای متنوع در تعیین قیمت میلگرد فایکو و سایر برندهای میلگرد تاثیرگذار است.

بهره‌گیری از روش‌های استاندارد تولید میلگرد

به طور کلی، سه استاندارد میلگرد در بازار فولاد ایران تعریف شده است. استاندارد میلگرد روسی با نام اختصاصی GOST 5781 نوع رایج شاخص تعیین کیفیت میلگرد است. طبق این استاندارد، میلگردهای A1، A2، A3 و A4 با مقاومت کششی 3800 , 5000 و 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع تولید می‌شود.

استاندارد DIN بیشتر در کشورهای اروپایی لحاظ می‌شود. دسته سوم استانداردها، استاندارد ملی ایران 3132 ISIRI  نام دارد که در آن شرایط تولید میلگرد طبق آیین‌نامه بتن ایران مشخص شده است.

شیوه تولید نیز تاثیر بسزایی بر کیفیت میلگرد دارد. نورد گرم و سرد از رایج‌ترین شیوه‌های تولید میلگرد است. در نورد گرم دمای کوره به 1100 درجه می‌رسد و در این دما شمش‌ها ذوب شده و به مرحله رافینگ فرستاده می‌شود. در واقع در این روش، میلگرد با استفاده از تغییر شکل شمش‌ها به دست می‌آید. فرآیند نورد سرد مانند نورد گرم است. در این روش محصول در دمای اتاق خنک می‌شود و قطر و ضخامت میلگرد کاهش می‌یابد.

امروزه، شیوه میکروآلیاژی به دلیل حذف عملیات حرارتی در چرخه تولید فولاد و فلزات رواج یافته‌است. در این روش، محصولات فولادی با استحکام تسلیم۲۶۰ تا ۱۰۰۰ مگاپاسکال تولید می‌شود. تولیدات روش میکروآلیاژی دارای ویژگی‌های جوش‌پذیری سریع، یکنواختی ساختار و مقاومت بالا در برابر سایش هستند.

بررسی مشخصات هندسی میلگرد فایکو نشان می‌دهد این محصول طبق استانداردهای بین‌المللی تولید و به بازار عرضه می‌شود. در جدول زیر قیمت میلگرد فایکو همراه با دیگر آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز