معرفی گریدهای ورق استنلس استیل + قیمت روز آهن آلات 13 اردیبهشت 1402

خواص منحصر به فرد و قابلیت بازیافت ورق استنلس استیل باعث شده تا این محصول به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. ورق استیل، یک مقطع فلزی بر پایه آهن است که کمتر از 2 درصد کربن دارد. وجود آلیاژهای مختلف در ورق استنلس استیل، امکان جوشکاری این مقطع فلزی را فراهم می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این محصول مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما، خوردگی و زنگ‌زدگی دارد. به هر میزان که درصد کربن ورق استنلس استیل افزایش پیدا کند، مقاومت آن نیز بیشتر می‌شود. به علاوه، این ورق ظاهر زیبایی داشته و عمری طولانی دارد.

در ادامه، ضمن بررسی گریدهای مختلف ورق استنلس استیل، قیمت روز آهن آلات نیز ارائه داده خواهد شد؛

راز آسمان پایتخت

ورق استنلس استیل سری ۳۰۰

سری 300 ورق استنلس استیل، رایج‌ترین فولاد ضدزنگ است که به گریدهای مختلفی چون 303، 304، 316، 321 و 347 تقسیم می‌شود. در بین گریدهای این سری، گرید 304 به عنوان پرمصرف‌ترین ورق در بازار شناخته شده و به ویژگی‌هایی چون انعطاف‌پذیری، قابلیت جوشکاری، مقاومت در برابر خوردگی و غیر مغناطیسی بودن مشهور است.

گرید 301 بسیار انعطاف‌پذیر بوده و مقاومت سایشی خوبی هم دارد. ورق استنلس استیل 303 به دلیل داشتن گوگرد و فسفر، از قابلیت شکل‌پذیری بهتری برخوردار است. وجود آلیاژ مولیبدن در گرید 316 نیز باعث شده تا این محصول در صنایع غذایی و فرآورده‌های دارویی بسیار پرکاربرد باشد. از این گرید در ساخت آستر دودکش‌ها و صنایع ساعت‌سازی نیز استفاده می‌شود. هنگام ساخت ورق استنلس استیل 321، عنصر تیتانیوم به آن افزوده می‌شود. همین مسئله باعث شده تا در هنگام جوشکاری، خطر پوسیدگی آن بسیار کاهش یابد.

ورق استنلس استیل سری 400

عناصر اصلی در ساخت ورق استیل سری 400، کروم و مولبیدن هستند. از این محصول معمولاً در ساخت وسایل روزمره مانند قاشق و چنگال استفاده می‌شود. سری 400 دارای گریدهایی چون 410، 420، 430 و 446 است. ورق استنلس استیل در برابر سایش مقاومت بسیار خوبی دارد. از گرید 420 این محصول اغلب برای ساخت قاشق و چنگال استفاده می‌شود. کاربرد اصلی گرید 430 هم عمدتاً در تزئینات منزل و دکوراسیون است. در نهایت، ورق استنلس استیل 446 گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در پروژه‌هایی است که درجه حرارت بالایی دارند.

قیمت روز آهن‌آلات

در جدول زیر، قیمت روز آهن آلات و ورق استنلس استیل قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/stainless-steel-sheet-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز