معرفی سهام دارای بیشترین بازدهی مثبت در سال 1400

تور لحظه آخری-کاماپرس

بورس در سال گذشته تلاطم‌های زیادی را تجربه کرد. با این حال باز هم سهام برخی از صنایع در این بازار متلاطم بازدهی مثبت داشتند. اغلب این سهام متعلق به شرکت‌های کوچک و متوسط بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، بازدهی مثبت یک سهم، با وجود شرایط مبهم بورس در سال گذشته، نشان دهنده این است شرکت آن سهم از خود عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشته است. فعالان و افراد باسابقه بورس از اطلاعات بازدهی سهام مختلف در انتهای هر سال به خوبی استفاده می‌کنند و پرتفوی خود را براساس آن تغییر می‌دهند. اما جمع آوری این اطلاعات و تفسیر آن کمی زمان بر است. به همین منظور در اینجا سهامی که طی سال 1400 بیشترین بازدهی مثبت را به دست آوردند، را معرفی خواهیم کرد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

«فجوش»

بازدهی مثبت؛ 9866 درصد

نماد فجوش متعلق به شرکت جوش و اکسیژن ایران است که در بازار پایه زرد فرابورس عرضه می‌شود. این مجموعه از سال 1356 به منظور تولید انواع الکترودهای جوشکاری قوس الکتریکی و وسایل جوش و برش در ناحیه شرقی کشور، قوچان مشهد، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت اولین تولیدکننده الکترود در ایران محسوب می‌شود که پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایران را دریافت کرده است. از دیگر افتخارات این مجموعه می‌توان به کسب تاییدیه لویدز انگلستان و آلمان برای تولید الکترود اشاره کرد. هم اکنون نیز این مجموعه انواع الکترود جوشکاری مورد نیاز مصرف کنندگان را تولید می‌کند.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر نماد فجوش در بازار فرابورس لغو پذیرش شده، اما براساس آخرین اطلاعات وبسایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، ارزش بازاری این سهم هزار و 618 میلیارد و 74 میلیون ریال بود. عمده سهام شرکت جوش و اکسیژن در دست شخص حقیقی است که 39 درصد سهم این مجموعه را در اختیار دارد.

«غناب»

بازدهی مثبت؛ 3866 درصد

روغن نباتی ناب – سهامی عام – با نماد «غناب» در بازار بورس حضور دارد. سهام این شرکت در بازار پایه نارنجی فرابورس عرضه می‌شود. مجموعه ناب از جمله تولیدکنندگان روغن نباتی است که به تولید انواع روغن نباتی مایع، روغن مایع آفتابگردان، روغن مایع سویا، مایع کلزا و نباتی جامد در انواع بسته بندی و بطری‌های مختلف مشغول است. این مجموعه برخی محصولات خود را در بسته بندی گالن پلی اتیلن 2 لیتری هم به بازار عرضه می‌کند.

این نماد بورسی هم اکنون در وضعیت لغو پذیرش قرار دارد. اما آخرین اطلاعات شرکت مدیریت فناوری بورس تهران نشان می‌دهد که ارزش بازاری سهام شرکت روغن نباتی ناب به 3 هزار و 447 میلیارد ریال رسیده بود. سهامدار عمده غناب شخص حقیقی است که 36 میلیون سهم این مجموعه را در اختیار دارد. بعد از آن، بیشترین سهم روغن نباتی ناب متعلق به شرکت سرمایه گذاری خانه‌های بهتر شرق – سهامی خاص- است.

«وسالت»

بازدهی مثبت؛ 491 درصد

سهم یکی از مجموعه‌های بانکی هم در صدر جدول بیشترین بازدهی سهام 1400 قرار دارد. این سهام متعلق به بانک قرض الحسنه رسالت است که با نام «وسالت» شناخته می‌شود. سهام این مجموعه در تابلو بازار پایه زرد فرابورس قرار دارد. این مجموعه از سال 1376 به صورت صندوق قرض الحسنه رسالت فعالیت خود را آغاز کرد. بعدها به دستور بانک مرکزی در جرگه بانک‌های کشور قرار گرفت. فعالیت اصلی این بانک ارائه انواع وام‌های قرض الحسنه برای ازدواج، خرید مسکن، تحصیل، تعمیر اتومبیل، تعمیر خانه، خرید کالا و … با حداقل کارمزد اعلام شده است.

هم اکنون ارزش بازاری این سهم تقریبا به 19 هزار و 291 میلیارد و 929 میلیون ریال می‌رسد. عمده سهامداران این مجموعه هم شرکت سرمایه گذاری پویش صالحین- سهامی خاص-، با 127 میلیون سهم، شخص حقیقی، با 28 میلیون سهم، و بنیاد خیریه فرهنگی و تربیتی حاج علی‌اکبر صنعتی، با 23 میلیون سهم، هستند.

«فبستم»

بازدهی مثبت؛ 473 درصد

نماد فبستم متعلق به شرکت صنایع بسته بندی مشهد است که در بازار پایه زرد فرابورس قرار دارد. این مجموعه در سال 1370 از سهامی خاص به عام تبدیل شد. موضوع شرکت صنایع بسته بندی مشهد اداره کارخانه‌هایی برای تولید و فروش انواع لوازم بسته بندی از قبیل ظروف کاغذی، فلزی، پلاستیکی و شیشه‌ای است. محل اصلی این مجموعه در خطه شرقی کشور، شهر قوچان استان خراسان رضوی، قرار دارد.

سهام فبستم هم در شرایط لغو پذیرش قرار دارد و از قیمت فروش آن اطلاعاتی در دست نیست. اما طبق اطلاعات ثبت شده در وبسایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درباره این سهام، آخرین ارزش بازاری فبستم تقریبا معادل 2 هزار و 205 میلیارد و 248 میلیون ریال شده بود. 97 میلیون از سهم شرکت صنایع بسته بندی مشهد به یک شخص حقیقی تعلق دارد. رتبه دوم و سوم سهامداران عمده فبستم هم متعلق به دو شخص حقیقی دیگر است.

«پشاهن»

بازدهی مثبت؛ 292 درصد

نماد پشاهن به شرکت تولیدی پلاستیک شاهین تعلق دارد و در بازار پایه زرد فرابورس به چشم می‌خورد. این مجموعه از سال 1337 مشغول کار شد و به تولید انواع ورق‌های کلندری و چرم مصنوعی پی یو و پی وی سی پرداخت. در حال حاضر این مجموعه با ظرفیت هزار تن در روز انواع کف پوش‌های ورزشی زیر فوم دار، صنعتی و بیمارستانی، ورق‌های پی وی سی خشک و نیمه خشک، ورق‌های پی وی سی شفاف و نیمه شفاف و … را تولید می‌کند.

سهام پشاهن هم در حال حاضر لغو پذیرش شده، اما آخرین اطلاعات شرکت مدیریت فناوری بورس تهران نشان دهنده این است که ارزش بازاری نهایی سهام مذکور تقریبا به 2 هزار و 92 میلیارد و 165 میلیون ریال رسیده بود. سهامدار عمده این مجموعه سه شخص حقیقی هستند. شرکت سرمایه گذاری ملی ایران– سهامی عام- هم در رده چهارم سهامداران عمده شرکت تولیدی پلاستیک شاهین قرار دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز