محبوب‌ترین کنسول بازی PS5 + قیمت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کنسول‌های بازی سونی به نوعی به عنوان نماد بازی در ذهن مردم شناخته شده‌اند و به همین دلیل PS5 به عنوان محبوب‌ترین کنسول بین گیمرها معرفی شده است.

ps5-کاماپرس

کاماپرس در این گزارش به معرفی PS5 به عنوان محبوب‌ترین کنسول بازی و شرح قیمت آن ‌پرداخته است.

معرفی کنسول بازی PS5

محبوبیت پلی‌استیشن4 در بین طرفداران، کسب موفقیت در نسل نهم کنسول‌های بازی را برای شرکت سونی دشوار کرد؛ با این حال، این شرکت با تولید PS5 با طراحی ظاهری متفاوت و جسورانه نشان داد که همچنان قدرتمندترین تولیدکننده کنسول‌های بازی در جهان است. این کنسول در سال 2020 برای اولین بار وارد بازار شد که به سرعت مورد استقبال گیمرها قرار گرفت.

این دستگاه طوری طراحی شده است که قابلیت استفاده افقی و عمودی را داشته باشد و طراحی ظاهری آن چشم‌نواز و خلاقانه است. یکی از بارزترین ویژگی‌های ارتقایافته در این کنسول، استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده پرقدرت و در عین حال کم‌صدا است. PS5 ضمن قدرت بالا در اجرای بازی‌ها، صدای کمی دارد و منعطف بودن پردازنده مرکزی و گرافیکی باعث می‎شود که دستگاه کمتر داغ شود. این ویژگی‌ها نقش زیادی در افزایش عمر دستگاه نیز دارد.

راز آسمان پایتخت

ps5-کاماپرس

رابط کاربری PS5

منوهای PS5 شبیه منو پلی‌استیشن4 طراحی شده است؛ با این حال این منو شامل تغییرات و حذف موارد اضافی برای استفاده راحت‌تر کاربران است. از این طریق امکان دسترسی به بازی‌ها در صفحات مختلف برای گیمرها وجود دارد و آنها می‌توانند بر اساس سلیقه خود بازی‌ها را مرتب کنند. سادگی و شباهت منو به نسل قبلی، یکی از عوامل محبوبیت این کنسول در بین طرفداران است.

بررسی سخت‌افزاری PS5

PS5 با قابلیت Backward Compatibility عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند نسل قبلی بازی‌های پلی‌استیشن4 را نیز روی این دستگاه اجرا کنند. در ساخت این کنسول، از پردازنده مرکزی تولید شده در شرکت AMD نسل Zen2 استفاده شده است که این پردازنده هشت هسته‌ای قابلیت SMT  نیز دارد. پردازنده گرافیکی دارای 36 واحد CU است که این قطعه 10.28 ترافلاپس قدرت دارد و در محیط پردازش 2.33 گیگاهرتز کار می‌کند.SSD  این دستگاه 825 گیگابایت حافظه دارد و سرعت انتقال آن 5.5 گیگابایت بر ثانیه در حالت خام است. در حالت فشرده‌سازی‌ شده نیز سرعت انتقال برابر با هشت تا 9 گیگابایت خواهد بود.

پرچمدار مایکروسافت از پردازنده AMD Zen 2 3.5 گیگاهرتزی بهره می‌برد و کارت گرافیک آن 1.825 گیگاهرتزی و 12 ترافلاپسی است؛ در نتیجه در مقایسه ظاهری PS5 با ایکس‌باکس سری X ممکن است به نظر برسد که امکانات سخت‌افزاری PS5 نسبت به آن ضعیف‌تر است، در حالی که سونی برای تولید کنسول خود از معماری‌ حرفه‌ای‌تری بهره برده است. این عامل باعث می‌شود که PS5 در رقابت با ایکس‌باکس، طرفداران بیشتری داشته باشد.  PS5 به قیمت 23 میلیون و 800 هزار تومان قابل تهیه است و این در حالی است که رقیب آن یعنی ایکس‌باکس سری X به مبلغ 26 میلیون و  800 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ps5-کاماپرس

کنترلرهای دوال سنس برای PS5

کنترلرهای جدید دوال سنس که برای PS5 تولید شده‌اند، طراحی ارگونومی بهتری نسبت به نسل قبلی دارند و ابعاد آن‌ها کمی بزرگ‌تر است. کنترلرهای دوال سنس عملکردهای نسل قبلی دوال شاک را به اضافه ویژگی‌های جدید از خود به نمایش می‌گذارند. خوش‌دست بودن این کنترلرها باعث می‌شود که کاربران در بازی‌های طولانی‌‌مدت خسته نشوند و بتوانند به راحتی از آن لذت ببرند. همچنین این کنترلرها برا کاربران علاقه‌مند به بازی‌های اکشن و شوتر ایده‌آل هستند و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند.

کاربران در طول بازی می‌توانند همه لرزش‌ها و حرکت‌های داخل بازی را به کمک محرک‌های دوتایی که جایگزین موتورهای معمولی شده‌اند، احساس کنند و تجربه واقعی‌تری از بازی داشته باشند. همچینن ویژگی آداپتیو تریگرز نیز باعث می‌شود که کاربران برای انجام حرکات مختلف، نیروهای متفاوتی به دسته وارد کنند. این قابلیت باعث می‌شود که افراد احساس کنند آن حرکت را در دنیای واقعی انجام می‌دهند.

ps5-کاماپرس

خرید PS5 از تک سیرو

فروشگاه “تک سیرو” از سال 1386 در زمینه واردات و فروش انواع کنسول بازی اورجینال و لوازم جانبی بازی مشغول فعالیت است. این مجموعه در سال 1395 کسب‌وکار خود را گسترش داد و فروشگاه اینترنتی تک سیرو را با هدف ارسال کالا به سراسر کشور و دسترسی بهتر علاقه‌مندان راه‌اندازی کرد.

با توجه به قیمت بالای این کنسول و وجود محصولات غیراورجینال در بازار، بسیاری از کاربران به دنبال تهیه دستگاه با گارانتی و ضمانت از فروشگاه‌های معتبر هستند که خوشبختانه امکان تهیه PS5 از مجموعه تک سیرو با 10 روز مهلت تست رایگان به همراه گارانتی برای کاربران فراهم شده است.

کاربران برای تهیه PS5 و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تک سیرو به آدرس /https://techsiro.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : تک سیرو
رایانه کمک
دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز