۶ راهکار تنظیم کردن دی ان اس برای گذر از تحریم

۶ راهکار تنظیم کردن دی ان اس برای گذر از تحریم - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

تحریم‌های خارجی بعضا باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شود‌. البته روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از آنها تنظیم کردن دی ان اس برای گذر از تحریم است. تغییرDNS تا حدودی شبیه به استفاده از VPN  است؛ چراکه می‌توان با سرعت بالاتری بدون بالا رفتن مصرف اینترنت به سرور مورد نظر متصل شد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی سرور DNS و شش راهکار تنظیم کردن دی ان اس برای گذر از تحریم ‌پرداخته است.

سرور دی‌ ان‌ اس چیست؟

تغییر سرورDNS  شبیه برنامه تغییرIP  است؛ به‌طوریکه ابتدا کاربر را به یک سرور خارج از کشور متصل می‌کند تا فرآیند آپلود و دانلود از آن‌جا صورت گیرد. به عبارت دیگر در سرورDNS  درخواست کاربر به جای اینکه مستقیما به سرورهای گوگل منتقل شود، ابتدا به سرورهایDNS  رفته و در آن‌جا بررسی می‌شود. پس از دریافت اطلاعات مورد نظر ازطریق گوگل، سرورهای دی ان اس، آن‌ها را با توجه‌ به الگوریتم‌های خود رمزگذاری کرده و برای کاربر ارسال می‌کنند. این رمزگذاری باعث می‌شود که سیستم‌های تحریم‌کننده نتوانند متوجه اطلاعات دریافتی کاربر شوند.

دی ان اس - کاماپرس

شش راهکار تنظیم کردن دی ان اس برای گذر از تحریم

GooglePublic DNS؛ بهترین دی‌ ان‌ اس رایگان : شرکت گوگل یکی از بهترین دی‌ ان‌ اس‌های عمومی را در اختیار کاربرانش قرار داده است تا آنها بدون هیچ مشکلی بتوانند از آن استفاده کنند. دی‌ ان‌ اس رایگان گوگل را می‌‌توان به‌ راحتی روی دستگاه نصب و از آن استفاده کرد. بیشتر سیستم‌ عامل‌‌های دنیا به‌ صورت پیش‌ فرض از دی‌ ان‌ اس رایگان استفاده می‌‌کنند؛ چراکه به‌ راحتی در هر دستگاهی مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، کنسول، تلویزیون و امثال آن فعال می‌شود. این نوع دی‌ ان اس امنیت زیادی دارد؛ چراکه به طور مستقیم ازطرف گوگل پشتیبانی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

سرورهای عمومی و رایگان کلودفلر: Cloudflare یکی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت است که اغلب آن را به دلیل شبکه توزیع محتوا یا CDNهای قدرتمند می‌‌شناسند. کاربران برای دستیابی به بهترین دی‌ ان‌ اس این شرکت می‌توانند نرم‌افزار 1.1.1.1 را دانلود کنند. نسخه اولیه این اپلیکیشن ابتدا برای گوشی‌های اندروید و آیفون معرفی شد، اما پس از مدتی به‌ صورت رسمی نرم‌افزار ویندوز و مک آن را نیز عرضه کرد. سرورهای کلودفلر امنیت زیادی دارند؛ چراکه علاوه بر سرعت بالا از حریم خصوصی فوق‌‌العاده‌ای نیز برخوردار است تا باعث دلگرمی کاربران شود و به همین دلیل کاربران می‌توانند مطمئن باشند که اطلاعاتشان در هیچ مکانی منتشر نخواهد شد.

سرورهای پرسرعت و رایگان OpenDNS: شرکتCisco  که یک شرکت چندملیتی در آمریکا می‌باشد و عمده فعالیت آن مرتبط با تولید تجهیزات شبکه و مخابراتی است،  علاوه بر تولید محصولات و قطعات الکترونیکی مانند روتر، مودم و امثال آن، سرورهای DNS را نیز ارائه می‌دهد. این شرکت در سال 2005 سروری به نامOpenDNS  برای ارائه دی‌ ان‌ اس‌های رایگان عمومی تأسیس کرد تا همه بتوانند به اینترنت بدون مرز دسترسی داشته باشند. از مزیت‌‌های دی‌ ان‌ اس سیسکو می‌‌توان به امنیت فوق‌‌العاده در کنار سرعت بالای آن اشاره کرد که برای انجام بازی‌‌های آنلاین بسیار کارآمد است. به علاوه در صورت بروز مشکل اینترنتی، این سایت به کاربرانش این امکان را می‌‌دهد که به بخش پشتیبانی آن ایمیل دهند و موضوع را با آن‌ها در میان بگذارند و اگر مشکل از سمتPublic DNS  باشد، به سرعت آن را رفع می‌‌کنند.

سرورComodoSecure DNS  برای کامپیوتر: کومودو سکیوریتی گروپ یک گروه ارائه‌‌دهنده خدمات هاستینگ بوده که سرورهای مخصوصی برای ارائه خدمات دی‌ ان‌ اس برای کامپیوتر و کنسول بازی ارائه کرده است. با اینکه این گروه به‌ تازگی وارد این عرصه شده‌، اما توانسته‌ در بازه زمانی کم، کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این دی ان اس علاوه بر امنیت، سرعت بالایی داشته و به‌ راحتی روی کنسول‌‌های بازی تنظیم می‌‌شود.

سرورQuad9  رایگان و عمومی برای بازی‌‌های ویدیویی: یکی از ویژگی‌های سرورQuad9  تامین امنیت کاربرانش است؛ چراکه به‌ راحتی می‌‌تواند سایت‌‌های ویروسی و آلوده را شناسایی کند و این موضوع را سریع به کاربرانش اطلاع دهد. البته این ویژگی در بیشتر CDN‌های سایت‌‌ها وجود دارد، اما کمتر شرکتی این خدمت را در نسخه رایگان دی ان اس خود به‌ صورت عمومی قرار می‌‌دهد تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

سرور رایگانAlternate DNS  مخصوص گیمرها: گیمرهای ایرانی به دلیل اینکه بسیاری از سرورهای خارجی،IP  ایران را تحریم کرده‌اند، برای اتصال شبکه از برنامه تغییرDNS  استفاده می‌کنند. این نوع دی ان اس باعث ارتباط پایدار و قدرتمند فرآیند بازی آنلاین می‌شود؛ ضمن اینکه رایگان بوده و به صورت مادام‌العمر می‌توان از خدمات آن‌ها استفاده کرد. البته برای اتصال چند دستگاه به آن باید ماهانه دو دلار پرداخت کرد.

دی ان اس - کاماپرس

اطلاع از راهکارهای تنظیم کردن دی ان اس برای گذر از تحریم با «رایانه کمک»

رایانه کمک، اولین مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات رایانه‌ای و تلفن همراه بوده که از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب به صورت شبانه‌روزی به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد. برای استفاده از خدمات پشتیبانی رایانه کمک می‌توان با شماره تلفن 9099071540 تماس گرفت. هزینه مکالمه با کارشناسان این مجموعه در قبض تلفن کاربر محاسبه و اعمال خواهد شد. همچنین می‌توان از طریق شماره تلفن 0217129 از خدمات پشتیبانی آنلاین رایانه کمک به صورت اعتباری استفاده و هزینه آن را از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب پرداخت کرد.

علاقه‌مندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی https://www.rayanehkomak.com مراجعه کنند‌.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
آهن رویال
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
رایانه کمک
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز