ارزان ترین و گران ترین خودرو برقی بازار را بشناسید

خودرو برقی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

 ارزان ترین و گران ترین خودرو برقی در سامانه یکپارچه به ترتیب شامل لونا و آئودی هستند که از نظر آپشن و ویژگی فنی تفاوت‌ زیادی دارند.

به گزارش کاماپرس، در چند وقت اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات و عرضه 9 خودرو برقی در سامانه را صادر کرد که در بین خودروهای وارداتی خودرو لونا با قیمت الحساب ۹۴۵ میلیون تومان ارزانترین و آئودی Q4 با قیمت الحساب 3 میلیارد و 150 میلیون تومان گرانترین خودرو برقی بود.

در این گزارش به معرفی گران ترین و ارزان ترین خودرو برقی در سامانه پرداخته شده‌است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ویژگی های فنی و آپشنی لونا

خودرو لونا برای اینکه قرار است در حمل و نقل عمومی استفاده شود. امکانات مولتی مدیا ندارد. این خودرو ساخت چین بوده، اما توسط یک فرانسوی‌ طراحی شده‌است.

خودرو لونا GER با توان ۱۴۹ اسب بخار و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور حداکثر می‌تواند به ۱۴۰ کیلومتر سرعت در ساعت برسد. همچنین در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۱ کیلووات ساعت مصرف برق دارد. اما برای شارژ باتری ۸ ساعت زمان نیاز دارد تا ۴۳ ساعت برق مورد نیاز خودرو را تامین کند.

از نظر ایمنی لونا ترمز ABS و در عقب ترمز دیسکی دارد. همچنین سیستم کشش و پایداری حرکت در سراشیبی و سربالایی در این خودرو فعال است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو سنسور دنده‌ عقب، ایروفیکیس، سنسور تنظیم باد تایر، ورود و خروج بدون کلید و باز شدن درب‌ها هنگام تصادف اخطار باز بودن درب‌ها است.

از نظر امکانات رفاهی این خودرو دارای سیستم تهویه اتومات، تنظیم ۶ حالتی صندلی راننده و تنظیم ۴ حالته صندلی سرنشین جلو است.

ویژگی های فنی و آپشنی آئودی Q4

آئودی Q4 دارای دو تیپ است، یکی از آنها موتوری با توان ۲۰۳ اسب بخار و گشتاوری ۳۱۰ نیوتون متری دارد. همچنین تیپ دیگر این خودرو دارای دو موتور چهار است. موتور اضافه این خودرو ۸۰ کیلووات معادل ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۲ نیوتون متر گشتاور برای چرخ‌های جلو قدرت ایجاد می‌کند. قدرت موتور اضافه در کنار موتور اصلی به صورت ترکیبی ۳۰۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتون متر گشتاور ایجاد می‌کند.

این خودرو دارای شتابی 6.8 ثانیه‌ای است و می‌تواند به 160 کیلومتر سرعت در ساعت برسد. خودرو برقی آئودی همچنین 560 کیلومتر برد دارد. از نظر آپشن آئودی Q4 دارای نمایشگری 11.6 اینچی برای مولتی‌مدیا و نمایشگری 10.25 اینچی پشت فرمان است. این خودرو دارای دوربینی 360 درجه، ورود و خروج بدون کلید، صندوق عقب برقی،  کنترل کروز تطبیق پذیر، پارک اتوماتیک، فرمان حساس به تعلیق، سیستم پایداری و کشش، رادار جلو و عقب، تایرهای قابل حرکت هنگام پنچر شدن، سیستم هشدار بین خطوط، کمکی پارک دوبل، آینه های برقی با گرمکن، سیستم روشنایی ماتریکسی است.

قیمت سایر خودروهای برقی سامانه یکپارچه

انتهای پیام

آهن رویال
رایانه کمک
ایده سبز
دادپویان
آریاپی
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز