مبارزه در قفس زنان آزاد شد؟

لست سکند

طبق اعلام رئیس فدارسیون انجمنهای ورزشهای رزمی، مجوز مبارزه در قفس صادر و حتی برای حضور زنان در این رشته هم برنامه ریزی شده است.

به گزارش کاماپرس، مبارزه در قفس که یکی از رشته های پرطرفدار و البته پولساز در دنیاست در ایران به صورت زیر زمینی و بدون مجوز برگزار می شد، اما وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت رسمی برای رشته هنرهای رزمی ترکیبی یا MMA را صادر کرده است تا از این به بعد مبارزه در قفس در ایران رسمی و آزاد باشد.
یوسف بهتری رئیس فدراسیونه انجمنهای ورزشهای رزمی روز گذشته با تایید این خبر اعلام کرد: واقعیت این است که این رشته در ایران وجود داشته ولی فعالیت آنها زیرزمینی بوده، اما از این به بعد باید سازماندهی و تمام اعزامها با مجوز شــورای برون مرزی انجام شود.

بر اساس گفته های بهتری طبق قوانین ایران حتی برای حضور زنان در این رشته هم برنامه ریزی شده است که این می تواند نقطه عطفی در تاریخ ورزشهای رزمی زنان باشد.

مبارزه در قفس را بهتر بشناسید

امیر علی اکبری کشتی گیر سابق حالا یکی از ستاره های مبارزه در قفس است که در دنیا هم شناخته شده است. MMA یک رشته ورزشی هیجان انگیز و البته خشن است که در آن دو طرف با ضربه های مشت و پا و آرنج و زانو بــا هم درگیر می شوند.

راز آسمان پایتخت

این رشته خطا هم ندارد به جز مواردی مثل فرو کردن انگشت در چشم یا ضربه زدن به حریفی که بیهوش است. به دلیل خشونت زیاد این رشته رزمی دور محوطه مسابقه را با تورهای فلزی می پوشانند که همین مبارزه در قفس هیجان بیشتری به آن می دهد.

در واقع این رشته ترکیبی است از رشته های رزمی مختلف از بوکس و تکواندو گرفته تا ووشو و کیک بوکسینگ و جودو. از بین ورزشکاران ایرانی به غیر از امیرعلی اکبری که قبلا در تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشت، حمیدرضا قلیپور ، کاپیتان تیم ملی ووشو و مازیار الهامی کاپیتان سابق تیم ملی کاراته هم در این رشته فعالیت می‌کنند.

ار ورزشکاران زن هم خواهران منصوریان که چند مدال قهرمانی ووشو جهان و آسیا را هم دارند با انتشار پستی در اینستاگرام از فعالیت در این رشته خبر دادند. حدود ۵ سال پیش مبارزه دو دختر نوجوان ایرانی در مسابقات ارمنستان سر و صدای زیادی به پا کرد.

دو خواهر نوجوان به نامهای تینا و آرینا با پوشش اسلامی در این مسابقات شرکت کرده بودند.اما شدت ضربات وارد شده و خشونت این ورزش با واکنشهای شدیدی در داخل کشور مواجه شد.و فدراســیون ورزشهای رزمی اعلام کرد که اعزام این دو نوجوان از طرف آنها نبوده و بدون مجوز در این مسابقات شرکت کرده اند. چند ماه بعد پدر این دو دختر نوجوان اعلام کرد برای کسب تجربه دخترانش را به مسابقات ارمنستان فرستاده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز