قیمت ورق رنگی و کاربردهای آن

پوشش سقف، شیروانی، ساخت سوله و ویلا با استفاده از انواع ورق گالوانیزه انجام می‌شود. برخی از این ورق‌ها رنگبندی متفاوتی دارند و به جذابیت بیشتر سقف و شیروانی و سوله کمک می‌کنند. این ورق‌های گالوانیزه، ورق رنگی نامیده می‌شوند که با نرخ‌های گوناگون به بازار عرضه شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، ورق رنگی، نوعی ورق فلزی است که از گالوانیزه ساخته شده و سطح آن با یک لایه رنگی مخصوص پوشیده می‌شود. این پوشش رنگی نه تنها از لحاظ زیبایی، بلکه از منظر محافظت و افزایش مقاومت ورق در برابر خوردگی و عوامل محیطی نیز حائز اهمیت است. در واقع لایه رنگی روی ورق گالوانیزه، عمر آن را 1.5 برابر بیشتر می‌کند و به همین جهت قیمت ورق رنگی نسبت به ورق‌های ساده بیشتر است.

در این گزارش موارد استفاده و عوامل موثر بر قیمت ورق رنگی بررسی شده است.

موارد استفاده از ورق رنگی

ورق‌های رنگی بیشتر در صنایع به کار می‌روند. این نوع ورق قابلیت سفارشی سازی دارد و در انواع رنگ‌ها و فرم‌های مختلف ساخته می‌شود، اما بیشترین کاربرد آن برای پوشش سقف و ساخت شیروانی است. این ورق‌ها به دلیل اینکه با رنگ مخصوص پوشیده شده‌اند، در محیط‌های مرطوب و ساحلی کاربرد زیادی دارند و به همین دلیل سقف بیشتر سوله‌ها و شیروانی‌های مناطق شمالی، رنگی و جالب توجه است.

انواع ورق رنگی

ورق رنگی انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شادولاین، سینوسی و ژنوا اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

ورق رنگی شادولاین: ورق رنگی شادولاین در اوایل ارائه به بازار، بیشتر روی ساندویچ پانل‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به مرور تقاضا برای استفاده از آن در انواع سقف افزایش پیدا کرد. دلیل عمده افزایش تقاضا برای این نوع ورق‌ها، زیبایی خاص، وزن کم و قیمت مناسب آن است. ضخامت و طول این ورق بسته به نیاز مشتری متفاوت است.

ورق سینوسی: ورق سینوسی یکی از ورق‌های پرکاربرد در ساخت ساختمان‌های مسکونی و گاهی سوله‌ها است. این محصول به دلیل قیمت پایین، مورد توجه پیمانکاران ساختمانی قرار دارد، اما این ورق در برابر نور و باران چندان مقاوم نیست و نصب آن بیشتر در محل‌های کم بارش توصیه می‌شود.

ورق ژنوا: ژنوا یکی دیگر از ورق‌های زیبا و پرکاربرد رنگی است که با ظاهری خاص به سقف و سوله‌ها جذابیت زیادی می‌بخشد. ظاهر منحصر به فرد این محصول در کنار کیفیت، مقاومت و استحکام آن باعث شده که بسیاری از پیمانکاران شمال کشور به آن توجه ویژه داشته باشند. علاوه بر ویژگی‌های یادشده، این ورق به دلیل وزن پایین و نصب سریع نیز مشتریان زیادی دارد.

ورق رنگی-کاماپرس

نرخ بازاری ورق رنگی

متقاضیان ورق رنگی در ابتدا باید هدف و کاربری خود از این محصولات را مشخص کنند و سپس به دنبال ورق رنگی مورد نظر خود بروند، زیرا نرخ این قبیل محصولات با توجه به نوع آن متفاوت است. علاوه بر نوع، ضخامت و ابعاد، میزان درخواست بازار، نوع رنگ، کیفیت سرد شدن ورق، طول زمان رنگ آمیزی و عایق کاری، کیفیت سطح ورق، اندازه و طرح ورق، برند کارخانه سازنده و نرخ ارز نیز بر قیمت این محصول اثرگذار است.

ورق‌های رنگی معمولا در رول‌های چهار تا 9 تنی معامله و برحسب سفارش مشتری در اندازه طول مورد نظرشان تولید و به آن‌ها عرضه می‌شود.

آگاهی از قیمت ورق رنگی و خرید از «آهن ملت»

افرادی که برای ساخت و ساز به ورق رنگی نیاز دارند، بهتر است به جای صرف وقت و حضور در بازار آهن آلات و فولاد، با چند کلیک به یک درگاه معتبر مراجعه کرده تا درباره این محصول و قیمت انواع آن اطلاعات کافی را کسب کنند. یکی از درگاه‌های معتبر برای استعلام قیمت ورق رنگی و دریافت اطلاعات درباره انواع آن، مجموعه آهن ملت است. این مجموعه بیشتر از 15 سال سابقه و تجربه در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی دارد و یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای آگاهی از قیمت لحظه‌ای انواع ورق رنگی بازار، تماس با شماره تلفن 02167103 است.

همچنین امکان مراجعه به وبسایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com  برای آگاهی از قیمت روز ورق رنگی وجود دارد. به این منظور متقاضیان باید به این وبسایت مراجعه کرده و سپس روی گزینه قیمت ورق رنگی کلیک کنند تا با اطلاع از آخرین به روزرسانی قیمتی برای خرید آن اقدام کنند. متقاضیان از طریق پیامرسان واتساپ نیز می‌توانند از قیمت‌ها و ویژگی این محصولات آگاه شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز