قیمت فرش ۷۰۰ شانه و ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروزه انواع فرش‌ها به صورت ماشینی تولید می‌شوند که این محصولات در زمان کمتر و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان می‌رسند.

به گزارش کاماپرس به نقل از فرش کاشان، فرش 700 شانه یکی از انواع فرش‌هایی است که این روزها در کارخانجات مختلف با چند نوع بافت مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود و چند مورد مهم، در تعیین قیمت فرش 700 شانه تاثیرگذار است.

فرش کاشان-کاماپرس

به گزارش کاماپرس، اگر فرش و نوع شانه‌های آن را نمی‌شناسید، باید بدانید که برای پی بردن به تعداد شانه در فرش می‌توان ده سانتی متر از عرض را در نظر گرفت و تعداد گره‌های موجود در این ده سانتی متر را شمرد. در فرش 700 شانه تعداد گره موجود در این ده سانت باید به هفتاد گره برسد. الیاف به کار رفته در فرش 700 شانه نقش مهمی در کمیت و کیفیت این محصولات دارند. معمولا در فرش‌های 700 شانه سه نوع نخ تار، پود و خاب به کار می‌رود. نوع این نخ‌ها در کیفیت و قیمت فرش 700 شانه اثرگذار است.

نکات مهم در هنگام خرید فرش 700 شانه

فرش کاشان-کاماپرس

افرادی که خواهان خریداری این نوع فرش هستند و با دنیای فرش‌ها آشنایی ندارند، می‌توانند به برچسب پشت این محصولات دقت کرده و تمام اطلاعات مربوط به آن را مطالعه کنند. ضمنا خریداران بهتر است توجه داشته باشند که فرش‌های 700 شانه اصل به علت تراکم بالایی دارند، به راحتی از فرش‌های 700 شانه قلابی یا طرح این نوع فرش‌ها قابل تشخیص هستند.

راز آسمان پایتخت

به شکل کلی فرش‌ ۷۰۰ شانه به سه دسته هفتصد شانه واقعی، تبدیلی و طرح هفتصد شانه تقسیم می‌شوند و پرواضح است که این نوع دسته‌بندی نیز، بر قیمت فرش 700 شانه موثر است. در ادامه این سه نوع فرش توضیح داده خواهند شد؛

فرش‌های هفتصد شانه واقعی

این فرش‌ها تراکم طولی بین 2 هزار و 100 تا 3 هزار را دارند. یکی از معروف‌ترین تراکم‌های فرش هفتصد شانه واقعی تراکم 2 هزار و 550 است. برای بافت این نوع فرش‌ها معمولا هشت یا 10 رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و دستگاه‌های مختلفی برای بافت آن به کار می‌رود که اچ سی پی ۲ معروف‌ترین این دستگاه‌ها است و جزو دستگاه‌های مدرن محسوب می‌شود.

فرش‌های هفتصد شانه تبدیلی

برای بافت فرش‌های 700 شانه تبدیلی از دستگاه‌های بافت فرش500 شانه استفاده می‌کنند. برای بافت این فرش‌ها باید در دستگاه‌های 500 شانه تغییراتی اعمال کنند. فرش‌های 700 شانه تبدیلی تراکم عرضی 700 و تراکم طولی هزار و 500 دارند و در بافت آن‌ها از هفت رنگ استفاده می‌شود. این فرش‌ها نسبت به فرش‌های 700 شانه واقعی قیمت کم‌تری دارند.

فرش طرح هفتصد شانه

این فرش‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است فقط طرح‌های هفتصد شانه را دارند و تراکم عرضی و طولی آن‌ها به ترتیب پانصد و هزار می‌رسد. تعداد رنگ‌های به کار رفته در فرش‌های طرح  700  شانه هفت یا هشت رنگ است و برای بافت آن‌ها از دستگاه‌های به روزی نسبت به فرش‌های پانصد شانه استفاده می‌شود. قیمت این مدل فرش‌ها از دو نوع دیگر به مراتب کمتر است.

در ادامه جدولی از قیمت فرش 700 شانه کاشان ارائه شده است؛

قیمت فرش 700 شانه کاشان-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : کارخانه فرش کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز