قیمت طلا و سکه ارزان‌تر خواهد شد؟

بازار طلا همچنان در شرایط نزولی به سر می‌برد. به نظر می‌رسد علت عمده این کاهش قیمت به پایین آمدن قیمت دلار بازار داخلی مربوط باشد. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 1.12 درصد کم شده و در محدوده یک میلیون و 172 هزار و 800 تومانی معامله می‌شود. سکه امامی هم به سمت کانال قیمتی پایین رفت و اکنون در پله 11 میلیون و 870 هزار تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش قیمتی دلار و بازگشت آن به کانال 27 هزار تومانی و همچنین افت نرخ اونس طلا، در نخستین روز کاری این هفته بازار جهانی، باعث ایجاد شوکی در قیمت طلا و سکه داخلی شد. با این حال برخی فعالان معتقدند در حال حاضر بازار طلا و سکه به قیمت دلار حساس‌تر است.

به گفته فعالان بازار طلا، در صورتی که بهای دلار بار دیگر افزایشی شود و بالای محدوده 27 هزار و 800 تومانی قرار گیرد، بار دیگر قیمت سکه بالا خواهد رفت. در چنین شرایطی تقاضا برای خرید سکه هم افزایش پیدا می‌کند. اما در صورت ادامه دار بودن افت نرخ دلار، سکه کار دشواری برای حفظ حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومانی خواهد داشت. اکنون نرخ دلار تنها اندکی با قیمت 26 هزار تومانی فاصله دارد.

راز آسمان پایتخت

اثر فوری سخنان ریاست جمهوری بر قیمت‌ها؟!

دیروز نخستین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور اعضای جدید کابینه اقتصادی تشکیل شد. در این جلسه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، تیم اقتصادی دولت را مکلف کرد تا در خصوص کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری انجام دهند.

پس از این جلسه، محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر، اعلام کرد که در صورت انجام اقدام خاص از طرف بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز، طبیعتا قیمت‌ها کاهشی خواهد شد. به گفته کشتی‌آرای، سخنان ریاست جمهوری تا حدی آرامش را به بازار طلا و سکه بازگرداند و قیمت‌ها را از حالت صعودی خارج کرد!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز