قیمت روز بلیط هواپیما آنتالیا چقدر است؟

آنتالیا که در جنوب غربی ترکیه در کنار ساحل مدیترانه واقع شده است، پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه و دومین شهر توریستی این کشور پس از استانبول محسوب می‌شود. آنتالیا یکی از از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی طی سالیان اخیر بوده که بلیط هواپیما آنتالیا همیشه طرفدار داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مختلفی، بلیط هواپیما آنتالیا را برای سفر به این شهر ارائه می‌دهند. تقریبا تمامی ایرلاین‌های معتبر هر دو کشور در این مسیر فعالیت دارند. اما برای بسیاری از مشتریان بلیط هواپیما انتالیا ممکن است این سوال ایجاد شود که مدت زمان سفر با هواپیما به آنتالیا، چقدر است؟

اگر پرواز مستقیم به فرودگاه آنتالیا باشد، مدت زمان سفر تقریبا دو و نیم تا سه ساعت خواهد بود. پرواز به مقصد دنیزلی یا اسپارتا حدوداً سه ساعت به طول خواهد انجامید که با احتساب مسافت زمینی، حدود سه ساعت دیگر نیز تا رسیدن به مقصد به این مدت اضافه می‌شود. در مورد پروازهای ترکیبی، بسته به عوامل مختلف از جمله شهرهای بین راه، تعداد توقف‌ها و فاصله‌ی این توقف‌ها، زمان رسیدن تا مقصد متغیر است. با در نظر گرفتن مجموع این عوامل بطور میانگین می‌توان بازه‌ زمانی ۱۰ تا ۲۴ ساعته در پروازهای ترکیبی برای سفر هوایی به آنتالیا را در نظر گرفت.

عمده پروازها از ایران به دو فرودگاه اصلی و مهم آنتالیا می‌روند. در این رابطه باید دقت کنند که می‌خواهند از طریق چه فرودگاهی به آنتالیا بروند. در ادامه این دو فرودگاه معرفی خواهند شد:

راز آسمان پایتخت

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا

این فرودگاه در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد. فرودگاه بین المللی آنتالیا، سالانه با جابجایی بیش از ۳۰ میلیون مسافر در سال، دومین فرودگاه مهم ترکیه و یکی از پر ترددترین فرودگاه‌های اروپا است. فرودگاه بین‌المللی آنتالیا در پانزده کیلومتری شمال شرقی این شهر واقع شده است و پروازهای ایران به آنتالیا که توسط شرکت‌های هواپیمایی ترکیه‌ای انجام می‌شود در این فرودگاه به زمین می‌نشینند. گفتنی است که این فرودگاه در سال ۲۰۱۱ از سوی اتحادیه‌ی جهانی فرودگاه‌ها بعنوان بهترین فرودگاه اروپا انتخاب شد.

فرودگاه اسپارتا

اسپارتا شهری در ۱۴۰ کیلومتری آنتالیا است که فرودگاه آن میزبان کسانی است که بلیط هواپیما آنتالیا را خریداری می‌کنند. این فرودگاه که به افتخار نهمین نخست‌وزیر ترکیه، اسپارتا سلیمان دمیرل نامگذاری شد از سال ۱۹۹۷ بعنوان فرودگاهی نظامی آغاز بکار نمود و مدتی بعد بعنوان فرودگاهی بین‌المللی تغییر کاربری داد. سالانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر مسافر از طریق این فرودگاه جابجا می‌شوند.

در ادامه حداقل قیمت بلیط هواپیما آنتالیا از شهرهای مختلف ایران قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز