قیمت روز آهن آلات 3 شهریور 1401 /رکود قیمت ناودانی و دیگر محصولات بازار آهن

بازار آهن آلات روزها است که فضای آرامی دارد. اغلب محصولات این بازار بدون تغییر قیمت، خرید و فروش می‌شوند و تنها افزایش بسیار جزئی در تعدادی از محصولات وجود دارد. نرخ ارز هم در کانال 29 هزار تومانی متوقف مانده است. قیمت ناودانی و محصولاتی چون انواع لوله، نبشی، تیرآهن و … راکد است اما در برخی از مبادی فروش، قیمت میلگرد و ورق سیاه با افزایش قیمت جزئی همراه بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در این روزها انتظار می‌رود تا اخبار مثبتی از نتایج مذاکرات هسته‌ای به گوش برسد؛ به همین جهت، نرخ ارز هم در شیب ملایمی در حال کاهش است و به تبع، قیمت آهن آلات هم پایین خواهد آمد. بازار آهن و فولاد هم اوضاع چندان متفاوتی ندارد. دلایلی چون کمبود تقاضا، کمبود منابع مالی، فروش گسترده در بورس کالا و تعلیق در بازار باعث می‌شود تا محصولات فولادی نیز در رکود و شیب ملایم کاهش قیمت باقی بماند. لازم به ذکر است که بازار ذوب آهن اصفهان به دلیل مهندسی عرضه فروش و تحویل و آزادسازی محصولات، نوسانات بیشتری را تجربه خواهد کرد. خبرها حاکی از آن است که امروز حدود 418 هزار و 18 تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که شامل مقاطعی مانند تیرآهن، ناودانی، میلگرد و نبشی است.

مشخص نشدن فرمول قیمت‌گذاری در بورس کالا

در روزهای اخیر، جلسه‌ای با حضور مسئولان بورس کالا، وزارت صمت و انجمن فولادسازان بالادست و پایین‌دست تشکیل شد تا در فرمول نرخ پایه شمش و مقاطع فولادی در بورس کالا بازنگری انجام شود. تشکیل این جلسه نتیجه‌ای در بر نداشت و مذاکرات به جلسات بعدی موکول شد. امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو، اظهار کرد: «در صورت دستیابی به توافقی مشترک بین زنجیره‌های فولادی، وزارت صمت نیز تابع خواهد بود ولی اگر توافقی صورت نگیرد وزیر صمت با هدف سیاستگذاری در این زمینه وارد عمل خواهد شد».

راز آسمان پایتخت

در جدول زیر می‌توانید قیمت ناودانی و انواع آهن آلات را مشاهده کنید؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز