قیمت جدید کره پاستوریزه اعلام شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

از این پس کره 100 گرمی به قیمت 8هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش کاماپرس،  تا چند وقت پیش علت گرانی  و کمیاب شدن  کره را چند نرخی بودن ارز عنوان می‌کردند و  به نظر می‌رسد این تصمیم با توجه به تغییر ارز واردات کره از ۴۲۰۰ تومان به ارز نیما در سال گذشته و اتمام موجودی کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گرفته شده است.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی پیشتردر مصاحبه خود با اشاره  به ارز چند نرخی  کرده و امکان سواستفاده از آن گفته بود: اینکه در ماه‌های گذشته چه افراد یا شرکت‌هایی برای کره ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند، چه مقدار از این محصول را وارد کشور کردند و در کجا توزیع شد، سوالاتی است که باید به آنها پاسخ داده شود. ما در مقام تهمت زدن به فردی قرار نداریم اما وقتی ارز چند نرخی است، احتمال رانت و سواستفاده نیز وجود دارد.

به هر حال تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار و اعلام قیمت مصوب 8 هزار تومان برای کره‌های صد گرمی که در گزارش خبرگزاری صداو سیما ذکر شده،شاید بتواند به ثبات قیمت این محصول در بازار کمک کند.

هرچند گفتنی است این نرخ دو برابر نرخ قبلی این محصول در بازار است.

راز آسمان پایتخت

تقصیر گاوها هم هست!

البته برخی کارشناسان معتقدند علت کمیابی و گرانی کره صرفا به تغییر نرخ دلار و وارداتی بودن این محصول مربوط نمی‌شود و پای عوامل دیگری نیز در میان است.

همان عضو اتاق بازرگانی درقسمت دیگری از مصاحبه خود گفته بود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از گاوهای شیرده ایران از نژادهایی هستند که شیر کم چرب تولید می‌کنند، چربی موجود در این شیرها بیشتر برای ماست‌ها، شیرها و دوغ‌های پرچرب موجود در بازار استفاده می‌شود و عملا نژاد این گاوها طوری نیست که بتواند نیاز کشور در حوزه‌هایی مانند کره یا خامه را برطرف کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز