قیمت جدید پراید، تیبا و ساینا اعلام شد

لست سکند

ممنوعیت افزایش قیمت خودرو طی دو سال گذشته خودروسازان را با مشکلات و بدهی‌های بسیاری روبه‌رو ساخته، به‌طوری که آن‌ها معتقدند بدون آزادسازی قیمت خودرو، دیگر توان ادامه کار نخواهند داشت.

به گزارش کاماپرس، فروش محصولات ایران خودرو و سایپا زیر قیمت یکی از موضوعاتی است که مسئولان این دو شرکت همواره به آن اعتراض داشته‌اند. حالا پس از دو سال ممنوعیت افزایش قیمت، به نظر می‌رسد شورای رقابت با افزایش 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و افزایش 23 درصدی قیمت محصولات سایپا موافقت کرده است؛ افزایش قیمتی که به نظر نمی‌رسد چندان برای این دو شرکت خوشایند باشد!

خودروسازان زیر بار می‌روند؟

در همین زمینه، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت که در مقابل دوربین‌های رسانه‌ها ظاهر شده بود، از افزایش 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و افزایش 23 درصدی قیمت محصولات سایپا خبر داد. این خبر در حالی از سوی شیوا منتشر شد که روز گذشته، سخنگوی انجمن خودروسازان خواستار آزاد سازی کامل قیمت خودرو و یا عرضه خودرو در بورس شده بود.

این افزایش قیمت در حالی اعمال می‌شود که به عقیده فعالان حوزه قطعه‌سازی، با توجه به تورم عمومی 40 درصدی کشور در سال گذشته، تورم میانگین خودروهای سواری تولیدی کشور باید بین 35 تا 50 درصد اعلام شود. آن‌ها معتقدند خودروسازان زیر بار این درصد افرایش قیمت نخواهند رفت؛ مگر با فشار دولت.

راز آسمان پایتخت

قیمت جدید محصولات سایپا

پس از مصاحبه تلویزیونی رئیس شورای رقابت، لیست پیشنهادی این شورا برای قیمت‌گذاری خودروهای تولیدی گروه صنعتی سایپا در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن، پراید (111) 42 میلیون و 100 هزار تومان، ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان، تیبای صندوق‌دار 52 میلیون تومان و تیبای هاچ‌بک 59 میلیون تومان با احتساب 23 درصد افزایش نرخ، قیمت خورده‌اند.

خودروسازان؛ ظالم یا مظلوم؟

کارشناسان اقتصادی خودروسازان را هم در دسته ظالمین و هم در دسته مظلومان قرار می‌دهند. به عقیده آن‌ها خودروسازان ظالم به مصرف کننده نهایی هستند و مظلوم از این نظر که با وجود تحریم‌ها و کاهش تولید از 700 به 400 هزار خودرو، حق تعدیل یک کارگر به منظور کاهش هزینه‌ها و پوشش زیان را ندارند.

پایان پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “قیمت جدید پراید، تیبا و ساینا اعلام شد

  1. احمد گفته:

    سلام کجا پراید با این قیمت میدن من 49سال عمر دارم ولی هنوز یک ماشین نتونستم نه در سايپا نه ایران خودرو اسم بنویسم

  2. عقیل گفته:

    والا یکی نمیگه چرا هر روز دلار داره گرونتر میشه،چرا همش میگین ماشین داره گرون میشه،من خودم از سایپاوایران خودرو متنفرم چون جنایت کارن اما الان فکر میکنم میبینم با دلار هیفده هزار تومنی ارزون ترین ماشینای دنیا روهم بخوای وارد ایران کنی هشتاد نود میلیون آب میخوره واسمون پس تا قیمت ارز پایین نیاد و ارزش پول ما بالا نره وضع بدترمیشه و هر روز بدتر از دیروز به لطف مسئولین سبک مغز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز