قوطی گالوانیزه چه ویژگی‌هایی دارد؟ + قیمت روز بازار آهن آلات ایران 16 اردیبهشت 1402

قوطی گالوانیزه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در بازار آهن، پروفیل‌های تقویت کننده، از فولاد با پوششی از فلز روی، برای جلوگیری از زنگ‌زدگی ساخته می‌شوند. این پوشش با ضخامت مناسب تحت عنوان گالوانیزه نامیده می‌شود.
به گزارش کاماپرس، حداقل ضخامت ورق‌های فولادی گالوانیزه برای تولید پروفیل‌های تقویت کننده باید 1.5 میلی متر باشد.

کاماپرس در ادامه به معرفی این محصول پرکاربرد فولادی می‌پردازد.

خصوصیات و ویژگی‌های قوطی گالوانیزه

لوله‌ها و پروفیل‌های گالوانیزه با استحکام بالا تولید می‌شوند. در نوع پروفیل، فرآیند گالوانیزه نواری با دادن گرما به پوشش گالوانیزه، باعث می‌شود تا مقاومت بالایی در برابر خوردگی به دست آورد. در مقایسه با گالوانیزه قطعه‌ای، گالوانیزه نواری نه تنها مزیت اقتصادی دارد، بلکه طی یک فرآیند پایدار تولید می‌شود. لوله‌ها و پروفیل‌های گالوانیزه به طور کلی در داربست، مهندسی ترافیک، فناوری خورشیدی، حصارکشی و فناوری کشاورزی مورد مصرف قرار می‌گیرند. قوطی‌های گالوانیزه در ساخت درب، پنجره‌های یو پی وی سی و بخش‌های متفاوت پارکینگ به طور گسترده کاربرد دارند. در صورت عدم استفاده از قوطی گالوانیزه و یا استفاده از پروفیل‌های تقویت کننده با ضخامت‌ و ابعاد غیراستاندارد، درب‌ و پنجره‌ از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبوده، عملکرد مناسبی ندارد و به اندازه مورد نیاز ایمن نخواهد بود.

کاربرد پروفیل گالوانیزه در پنجره‌های یو پی وی سی

ضخامت ورق‌های فولادی گالوانیزه در پروفیل‌های تقویت کننده با توجه به ابعاد یا ارتفاع نصب پنجره، متفاوت است. پروفیل تقویت کننده باید به طور مداوم در امتداد طرفین در و پنجره‌ قرار گیرد. این امر باعث افزایش میزان مقاومت در برابر نیروهایی می‌شود که ساختمان به در و پنجره‌ وارد می‌کند. پروفیل گالوانیزه از انبساط، انقباض و دگرگونی پنجره‌ها در شرایط مختلف اقلیمی جلوگیری می‌کند. این محصول فولادی ضمن تحمل فشار وارد شده توسط وزن شیشه به پنجره، باعث تثبیت اتصال آن به ساختمان می‌شود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل گالوانیزه

کارخانه‌‌های متعددی به تولید پروفیل گالوانیزه می‌پردازند. هر تولیدکننده‌ای متناسب با یک سری عوامل، بر قیمت نهایی گالوانیزه تاثیر می‌گذارد. عوامل فیزیکی نظیر طول شاخه، ضخامت، اندازه و وزن، هزینه پروفیل را افزایش یا کاهش می‌دهند. قیمت این محصول فولادی پرفروش، مانند سایر کالاهای بازار آهن متاثر از عوامل اقتصادی و سیاسی ایران و جهان تغییر می‌کند. از این رو، بررسی هزینه پروفیل گالوانیزه به صورت روزانه برای خریداران و فروشندگان امری بدیهی است.

راز آسمان پایتخت

جدول زیر هزینه برخی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن ایران را شامل می‌شود:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-profile-square-tube/galvanized-square-tube-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز