فیات 500 خودروی زشت محبوب به بازار ایران می آید

لست سکند

فیات ۵۰۰ یکی از محبوب ترین خودروهای سایز کوچک دنیا به زودی وارد بازار ایران می شود.

به گزارش کاماپرس، خودرو فیات ۵۰۰ محبوبیت زیادی در اروپا و به خصوص بین مردم ایتالیا دارد. نسل اول این خودرو سایز کوچک در همان سال عرضه پر فروش ترین خودروی تاریخ ایتالیا شد. نسل جدید فیات 500 هم با فروش 1.5 میلیون دستگاه توانسته این موفقیت را برای این خودرو دوباره تکرار کند.

البته این خودرو در 2 مدل فیات 500 کوپه و فیات 500 کروک در ایران عرضه شده است. فیات ۵۰۰ در بیشتر کشورها یک خودروی اقتصادی شناخته می شود و فروش بالایی دارد، اما در ایران به دلیل قیمت غیر منطقی نتوانست در بازار بماند.

اما جدیدترین خبرها درباره این خودروی زشت محبوب این است که شرکت پارسیان موتور مجوز واردات یا مونتاژ خودرو فیات500 را بدست آورده و شنیده می شود در چند روز آینده فروش این محصول از سوی این شرکت آغاز می شود.

محبوبیت همیشگی خودروی ۸۰ ساله

راز آسمان پایتخت

فیات 500 یکی از خودروهای سایز کوچک کمپانی فیات و محبوبترین خودروی سایز کوچک در سراسر جهان است. مدل های اولیه این محصول، بین سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ تولید شد و با تیراژی نزدیک به ۴ میلیون نسخه، پرفروش ترین خودروی تاریخ ایتالیا بود . قدمت فیات 500 در خودروسازی جهان نزدیک به ۸۰ سال است.

فیات ۵۰۰ با ۱۰۵ اسب بخار

فیات s500 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰۰ دور ۱۴۵ نیوتن متر به بازار عرضه می شود. فیات 500S را میتوان خودرویی بسیار سبز و دوستدار محیط زیست معرفی کرد. استاندارد آلایندگی این خودرو EURO 6 بوده و میانگین مصرف سوخت آن ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

همچنین این خودرو می تواند تا ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. آینه های جانبی برقی گرمکن دار، صفحه نمایشگر رنگی و لمسی۷ اینچی، نمایشگر فشار باد لاستیک، سیستم تهویه دوگانه مطبوع، سیستم کروز کنترل، سیستم صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم ضد لغزش، سیستم کنترل خودرو در سربالایی از تجهیزات رفاهی این خودرو محبوب است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “فیات 500 خودروی زشت محبوب به بازار ایران می آید

  1. علیرضا گفته:

    چقدر زشت و بی ریخته، چطوری تونسته این همه ازش بفروشه؟!
    اگر کارخونه‌ سازنده‌ش مشهور نبود عمرا یکیش رو میتونست بفروشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز