فوری – زلزله دقایقی پیش تهران را لرزاند

لست سکند

دقایقی پیش زلزله نسبتا شدیدی تهران و حومه آن را لرزاند و بیم از تکرار لرزه ها شهروندان تهرانی را به کوچه ها و خیابان ها کشاند.

به گزارش کاماپرس، دقایقی پیش – ساعت 48 دقیقه بامداد جمعه 19 اردیبهشت ماه –  زمین لرزه نسبتا شدیدی تمامی مناطق تهران را لرزاند به گونه ای که شهروندان تهرانی هراسان روانه کوچه ها و خیابان ها شدند. براساس گزارش های میدانی کانون زلزله در شمال شرق تهران و حوالی دماوند بوده است.

مرکز زلزله نگاری جهانی قدرت زلزله در شمال و مرکز ایران را ۴.۵۶ ریشتر اعلام کرد.

گزارش مقدماتی زلزله بر اساس اطلاعات منتشر شده به قرار زیر است:

بزرگی: 5.1
محل وقوع: مرز استانهای مازندران و تهران – حوالی دماوند
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/02/19 00:48:21
طول جغرافیایی: 52.05
عرض جغرافیایی: 35.78
عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

راز آسمان پایتخت

نزدیک‌ترین شهرها:
6 کیلومتری دماوند (تهران)
13 کیلومتری رودهن (تهران)
16 کیلومتری بومهن (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:
58 کیلومتری تهران
96 کیلومتری كرج

از خسارات و تلفات احتمالی این زلزله اطلاعی در دست نیست.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتی  از چند برابر شدن ترافیک تماس های صوتی در پی زلزله تهران خبر داده و درخواست کرده است شهروندان برای کاهش این ترافیک، از ظرفیت تماس پیام رسان ها استفاده کنند.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در حساب توییتری خود نوشت: «با توجه به زمین‌لرزه‌ی احساس شده طی ساعت گذشته، کلیه معاونان و شهرداران مناطق و مسئولان در ⁧‫شهرداری تهران‬⁩ در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.‏ ⁧‫شهروندان‬⁩ تهرانی ضمن حفظ آرامش خود، تنها از مراجع رسمی کسب اطلاع کنند.»

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران خواستار امدادرسانی سریع و بهینه به آسیب دیدگاه احتمالی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد. وی همچنین ارزیابی از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مسکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.

این خبر در حال تکمیل است

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز