فروش سهام عدالت در بانک چه فرقی با کارگزاری دارد؟

لست سکند

سهامدارانی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری ها مراجعه می کنند، می توانند سهام هر یک از شرکت ها را تا 30 درصد انتخاب کرده و بفروشند اما مراجعه کنندگان به بانک با ارائه کدملی 30 درصد از سهام خود رو به انتخاب بانک می فروشند.
به گزارش کاماپرس، همگام با آزادسازی فروش سهام عدالت و همراهی بانک ها با کارگزاری ها در فروش این سهام این سوال مطرح می شود که سازوکار فروش در کارگزاری و بانک چه تفاوت هایی دارند؟
سازوکار کارگزاری و بانک در فروش سهام عدالت این گونه است، افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا ۳۰ درصد انتخاب کرده و بفروشند اما کسانی که می خواهند از طریق بانک اقدام به فروش سهام خود کنند نیازی به کد بورسی ندارند و با کد ملی ۳۰ درصد از ارزش سهام خود را بدون تعیین نوع سهام و به انتخاب بانک می‌فروشند.

به فروش رفتن نخستین بسته سهام عدالت پیشنهادی بانک ها 

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در این باره می گوید: نخستین بسته پیشنهادی بانک‌ها برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب و برای سفارش‌گیری به شعب بانک‌ها مراجعه کرده بودند، روز گذشته فروش رفت.
بنا به اعلام ایسنا، حسین فهیمی اظهار می کند: در واقع مشمولان سهام عدالت می‌توانند پس از انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام خود، با مراجعه به بانک‌ها ۳۰ درصد سهام خود را بفروشند، البته سهام‌دار در تعیین ۳۰ درصد نقشی ندارد و انتخاب آن بر عهده بانک است.
به گفته او، اما مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و قصد دارند سهام خود را از طریق کارگزاری‌ها بفروشند، سفارش‌گذاری از روز گذشته آغاز شده است و کارگزاران از امروز (۱۱ خرداد) شروع به معامله می‌کنند.
فهیمی اضافه می کند: افرادی که به دفاتر کارگزاری مراجعه می‌کنند انتخاب با خودشان است، در واقع می‌توانند هر یک از شرکت‌هایی که در سبد خود دارند را تا ۳۰ درصد انتخاب کنند و برای فروش بگذارند، البته سقف را کارگزار تعیین می‌کند.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز