فرش وینتیج و جدیدترین فرش های طرح وینتیج

فرش وینتیج-کاماپرس

افرادی که به سبک کلاسیک علاقمند هستند یا منزل و محل کار خود را براساس این سبک چیده‌اند، قاعدتا باید فرش مناسب این سبک چیدمان را تهیه کنند. فرش وینتیج یک فرش مورد استفاده برای این نوع چیدمان است که مورد توجه افراد علاقمند به سبک قدیم و کلاسیک قرار گرفته و در دکوراسیون‌های این چنینی دیده می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از کارخانه فرش کاشان، بعد از جنگ جهانی مردم در اروپا تصمیم گرفتند برای ترمیم و بازیابی وسایل خود از محصولات باقی مانده در جنگ استفاده کنند. این موضوع کم کم به یک سبک و فرهنگ مجزا در اروپا تبدیل شد. در حال حاضر این سبک وینتیج نام دارد. این سبک ماحصل فرهنگ غربی است اما به تدریج در کشورهای دیگر نیز راه پیدا کرد. هم اکنون این سبک در ایران نیز به چشم می‌خورد. منتهی سبک مذکور بیشتر به سمت فرش کشیده شده که در کشور ما از این نوع فرش‌ها با نام فرش وینتیج یاد می‌کنند.

فرش وینتیج-کاماپرس

ویژگی‌های فرش اصیل و باقدمت ایرانی چیست؟

شاید ندانید که معمولا در فرهنگ ایرانی هر چه یک فرش قدمت بیشتری داشته باشد و به اصطلاح بیشتر پا خورد باشد، کیفیت و ارزش بالاتری پیدا خواهد کرد. به همین دلیل فرش‌های کهنه و عتیقه در کشور مشتریان خاص خود را دارند که حاضرند برای خریداری آن‌ها قیمت بالایی پرداخت کنند.

این موضوع و رسوخ فرهنگ وینتیج در کشور باعث شد تا کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به فکر تولید فرش‌های ماشینی کهنه مانند یا قدیمی شکل بیفتند. در حال حاضر انواع و اشکال مختلفی از این فرش‌های مینتیج در بازار وجود دارد که ظاهری کهنه و شبیه فرش‌های بافت قدیم دارند. قیمت فرش وینتیج با توجه به ابعاد و مدل آن متفاوت است. اما معمولا ماشینی این نوع فرش‌های قیمت چندان بالایی ندارند.

راز آسمان پایتخت

فرش وینتیج در چه محیط‌هایی به کار برده می‌شود؟

برخی فرش‌ وینتیج را به عنوان آشتی دهنده دکوراسیون مدرن و سنتی می‌دانند. زیرا خیلی از معماران یا طراحان داخلی برای طرح‌های مینیمال یا دیگر سبک‌ها، خرید فرش وینتیج را توصیه می‌کنند. به همین دلیل برخی این نوع فرش‌ها را گزینه عالی برای دکوراسیون مدرن می‌دانند که مانند اثری هنری به منزل رنگ و لعاب می‌بخشد.

چند نکته برای طرفداران فرش وینتیج

هنگام خرید فرش وینتیج توجه به چند نکته ضروری است. خانه‌هایی که مبل زیادی دارند بهتر است از فرش‌های خلوت‌تر این سبک استفاده کنند. بهتر است که این فرش زیر پایه‌های مبل قرار نگیرد و بین فرش و پایه مبل تقریبا 10 تا 20 سانتی متر فاصله بیفتاد. استفاده از فرش وینتیج برای فضاهای کور مانند اتاق خواب و آشپرخانه توصیه نمی‌شود.

خانه‌هایی با سبک شلوغ و دارای وسایل لوکس و مبل‌های سلطنتی بهتر است از مدل‌های خلوت فرش وینتیج استفاده کنند. صاحبان خانه‌های سنتی و قدیمی نیز به راحتی امکان خرید فرش وینتیج و تطبیق آن با سبک منزل خود را دارند.

سبک‌های بافت فرش وینتیج

فرش وینتیج انواع مختلفی دارد و در دو حالت دستباف و ماشینی به بازار عرضه شده است. معمولا مشتریان بیشتر جذب مدل ماشینی این نوع فرش می‌شوند. زیرا قیمت فرش وینتیج ماشینی به مراتب کمتر از مدل دستباف آن است. برای بافت این نوع فرش کارخانه‌های فرش ماشینی طرح‌های فرش‌های قدیمی را کپی‌ برداری می‌کنند و با انجام دادن عملیاتی آن‌ها را به نوعی قدیمی جلوه می‌دهند.

افرادی که قصد خرید این مدل فرش را برای دکوراسیون منزل خود دارند می‌توانند با مراجعه به وبسایت فرش کاشان از قیمت این محصول آگاهی پیدا کنند.

در جدول زیر به منظور راحتی مشتریان قیمت چند مدل از فرش وینتیج ماشینی ارائه شده است؛

قیمت فرش وینتیج-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : کارخانه فرش کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز