عیدی کارگران امسال با یک سال کار و زیر یک سال کار چقدر است؟ + جدول

لست سکند

عیدی کارگران با یک سال کار حدود ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است. کارگرانی که نصف سال را کار کرده باشند هم حدود ۱ میلیون و ۹۱۱ هزار تومان عیدی می گیرند.

به گزارش کاماپرس، کارفرمایان در ۲ ماه آخر سال عیدی کارگران خود را پرداخت می‌کنند و معمولا سقف پرداخت عیدی کارکنان پایان اسفند ماه است. عیدی که امسال برای کارگران تعیین شده است، برای کارگرانی که یک سال کامل کارکرده اند حدود ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان است. البته بیشتر کارفرمایان همان رقم حداقلی را می پردازند که دستمزد روزانه مصوب امسال در ۶۰ روز ضرب می شود.

پس از اصلاح ماده واحده قانون کار در شهریور سال ۱۳۷۰ ، همه کارگاه‌های مشمول قانون کار باید به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، عیدی و پاداش بپردازند.

یعنی برای محاسبه حداقل عیدی دستمزد روزانه مصوب امسال در ۶۰ روز ضرب می شود. دستمزد روزانه امسال کارگران حدود ۶۳ هزار و ۶۸۰ تومان است بنابراین حداقل عیدی که باید پرداخت شود سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است.

همچنین در ماده واحده قانون کار آمده است که مبلغ پرداخت عیدی کارکنان نباید از ۹۰ روز حداقل مزد روزانه بیشتر شود ، به همین دلیل حداکثر عیدی که کارگران دریافت می‌کنند هم پنج میلیون و ۷۳۱ هزار تومان است.

راز آسمان پایتخت

عیدی کارگرانی که کمتر از یک سال کار کرده اند ، چقدر است؟

اما برخی از کارگران امسال عیدی کامل دریافت نمی‌کنند. عیدی کارگرانی که کمتر از یک سال کار کرده باشند هم براساس ۶۰ روز کار و نسبت ایام کارکرد محاسبه می‌شود. به این شکل که حداقل مزد ماهیانه در عدد ۲ ضرب و بر تعداد روزهای کاری تقسیم می‌شود. یعنی حداقل مزد ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ و ضربدر تعداد ماه کارکرد.

مثلا یک کارگر با یک ماه کار حدود ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان عید می گیرد و با دو ماه کار ۶۳۷ هزار تومان عیدی دریافت می‌کند. اگر فردی نیمی از سال را در کارگاهی مشغول به کار باشد یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان عیدی می‌گیرد.

جدول جزئیات عیدی کارگران در سال ۹۹

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز