چرا طرح مقابله با قاچاق پوشاک متوقف شد؟

توقف طرح مقابله با قاچاق پوشاک در آستانه شب عید -کاماپرس

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک اعلام کرد که در آستانه شب عید طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه متوقف شده است.

به گزارش کاماپرس، مجید افتخاری در این باره گفت: طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه فقط دو هفته به صورت مقطعی انجام شد. این طرح در نهایت با فشارهای برخی از اتحادیه‌ها در آستانه شب عید متوقف شد.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک رها شده و افراد بدون توانایی و شناخت درست در این صنعت فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر برندهای ترکیه‌ای به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده در حال ورود به بازار ایران هستند. برخی برندهای ترک در شرایطی که واردات ممنوع است، در فروشگاه‌های گسترده کشور حضور دارند. اینکه چگونه موفق به اخذ مجوز شده‌اند بحث پیچیده‌ای است، اما عموماً ادعا می‌کنند کالاهای خود را در داخل کشور تولید می‌کنند.

افتخاری افزود: اخیراً یک پلتفرم ترکیه‌ای مدعی شده بود که یک میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته و بررسی‌ها حاکی از آن است که این پلتفرم ترکیه‌ای اینماد و مجوزهای فعالیت رسمی در داخل کشور را دارد و با درگاه بانکی رسمی به صورت غیرقانونی فعالیت قاچاق داشته است. در نهایت نیز به خاطر موضوع عفاف و حجاب با این پلتفرم برخورد شد و نه به دلایل اقتصادی. البته این پلتفرم فقط چند روز مسدود بوده و در حال حاضر باز شده و فعالیت خود را از سر گرفته است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

به نقل از ایسنا، در هفته دوم بهمن ماه، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک اعلام کرده بود که طرح مقابله با قاچاق پوشاک، پس از چهار سال توقف، از ۳۰ دی ماه به اجرا درآمده است. با این حال، برخی تشکل‌ها که اعضای آنها فروشنده قاچاق هستند، به دلایلی مانند عدم حضور مارک‌های ایرانی در بازار یا نگرانی‌های امنیتی، درخواست توقف اجرای طرح را دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز